fit.pl mobile logo

4 mity na temat diety ketogenicznej, w które wciąż wierzymy

Dieta ketogeniczna jest nazwana również dietą ketogenną lub dietą low-carb. Dieta low-carb została opracowana w latach 20. XX wieku w celu leczenia epilepsji. Jednak rozwój farmaceutyki w leczeniu padaczki spowodował, że dieta ketogenna została zapomniana przez wiele osób. W ostatnim czasie dieta ketogeniczna znów wiedzie swój prym i staje się coraz bardziej popularna. Popularność diety spowodowała, że wiedzę o diecie nabywamy z niesprawdzonych źródeł, które często opierają się na nieprawdziwych informacjach. Poniżej opisujemy kilka najczęściej spotykanych mitów o diecie ketogenicznej.

Mit pierwszy: duża ilość białka


Dieta ketogenna nie jest dietą białkową. Często możemy spotkać się z określeniem, że dieta keto to dieta Duncana, jednak nie ma ona z nią nic wspólnego. Dieta ketogeniczna opiera się na spożywaniu zdrowych tłuszczy, natomiast spożycie białka jest ograniczone do ok. 20 % spożywanych produktów. W tym wypadku nie możemy się także zgodzić z określeniem, że dieta low-carb opiera się na dużej ilości mięsa. Mięso, a w szczególności drób zawiera dużą ilość białka, które w dużej ilości zachwiały by proporcje diety.

Mit drugi: tłuszcz tuczy

Podstawą diety low-carb jest spożywanie tłuszczów. Tłuszcze stanowią 75% spożywanych w ciągu dnia makroskładników, jednak są to tłuszcze zdrowe i nienasycone. Pozostałe 25% makroskładników stanowią białka i węglowodany, jednak ilość węglowodanów w diecie jest ograniczona do 5% . Wybierając produkty wysokotłuszczowe stawiamy na zdrowe ryby lub awokado z orzechami, aniżeli na ociekające w tłuszczu frytki. Dzięki takim ograniczeniom wybieramy produkty bardziej świadomie aniżeli na diecie zrównoważonej. Zapamiętaj: zdrowy tłuszcz nie tuczy!

 

Mit trzeci: dieta low-carb powoduje choroby

Każda dieta wymaga konsultacji z lekarzem. Jeżeli jesteś osobą chorą na cukrzyce to jesteś osobą bardziej podatną na kwasice ketonową, która jest spowodowana jednoczesnym występowaniem w organizmie nadmiarem glukozy i nadmiarem ketonów we krwi. W takim przypadku dietę ketogeniczną możesz rozpocząć dopiero po konsultacji z lekarzem. Stosowanie diety ketogenicznej ogranicza spożywanie węglowodanów, a co za tym idzie – cukrów.

Nadmiar cukru jest przyczyną wielu chorób XXI wieku, w tym nowotworów. Cukier jest dodawany do każdego produktu żywnościowego, dlatego poprzez stosowanie diety nauczymy się wybierać takie produkty, które zawierają mniej cukrów prostych. Należy również pamiętać, że dieta ketogenna została opracowana jako sposób walki z padaczką i odnotowano pozytywny wpływ na walkę z chorobą.


Mit czwarty: po skończonej diecie czeka nas efekt jo-jo


Jeżeli po stosowaniu diety wrócimy do starych nawyków to efekt jo-jo mamy murowany. Jednak dotyczy to każdej diety, nie tylko ketogenicznej. Musimy pamiętać o tym, że dieta ma nauczyć zdrowego sposobu odżywiania i musi zostać dostosowana do naszych potrzeb. Wtedy nie będzie katorżniczą dietą a stylem życia. Tylko w taki sposób nie nadrobimy nigdy zrzuconych kilogramów.

Razem z portalem ketowariatka.pl pomożemy Ci wdrożyć dietę ketogeniczną w życie. Już od dzisiaj możesz chwalić się zdrowszym stylem życia, a za kilka tygodni szczuplejszą sylwetką.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl