fit.pl mobile logo

PICIE WODY Z KRANU JEST BEZPIECZNE I PRZYNOSI WIELE KORZYŚCI

J.S. Hamilton, firma specjalizująca się w analizach i badaniach laboratoryjnych, chce podjąć działania zachęcające swoich klientów do picia kranówki w zakładach pracy. Choć wiele osób wciąż pozostaje nieufnych do tego rodzaju wody, to eksperci z Hamiltona mają na celu zmianę tej postawy. Wybór kranówki przyniesie wiele korzyści, zarówno ekonomicznych dla portfela, jak i ekologicznych dla naszej planety

Nieufność w stosunku do kranówki sięga czasów poprzedniego ustroju, kiedy to woda nie musiała spełniać żadnych norm i jej stan nie był kontrolowany. Wg statystyk 38% Polaków nie pije wody w obawie, że jest ona niezdrowa, natomiast 26% źle ocenia jej jakość. Obawy te nie są uzasadnione – obecnie woda z kranu musi spełniać wiele surowych standardów unijnych, WHO oraz Ministerstwa Zdrowia. Nad jej jakością dodatkowo czuwa laboratorium J.S. Hamilton, które regularnie-wg. harmonogramów dla poszczególnych ujęć, wykonuje akredytowany pobór próbek. Ponadto, woda ta jest regularnie badana (m.in. poprzez biomonitoring), poddawana wieloetapowym procesom filtracji i oczyszczania, natomiast odpowiednie działania naprawcze podejmowane są natychmiast.

Warto zaznaczyć, że kranówka zawiera wysokie stężenia dwóch drogocennych dla organizmu człowieka pierwiastków – wapnia i magnezu; są to tzw. „pierwiastki życia”. To one odpowiadają za utrzymanie prawidłowej gospodarki elektrolitycznej człowieka, uzupełniają braki w diecie i zmniejszają ryzyko zachorowalności na choroby układu krążenia. Szacuje się, że w typowej dziennej diecie przeciętnego Polaka brakuje nawet 30% tych niezbędnych dla zdrowia biopierwiastków. Woda z kranu więc nie tylko zaspokaja pragnienie, ale pozwala też niwelować niedobory minerałów – zawarte w wodzie wchłaniają się do organizmu lepiej niż te z pożywienia. Woda z kranu często zawiera więcej cennych składników i minerałów niż ta butelkowana, a obrazki i zdjęcia strumyków na opakowaniu sugerujące górskie pochodzenie płynu często są jedynie chwytem marketingowym. Ponadto warto nadmienić, że przebadana kranówka jest czysta bakteriologicznie, więc przegotowywanie jej jest nie tylko niepotrzebne, ale też szkodliwe, ponieważ powoduje wytrącanie się pierwiastków.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 28 maja 1996 r. (Dz. U. nr 60, poz. 279) dot. profilaktycznych napojów i posiłków, pracodawca jest zobligowany do nieodpłatnego zapewnienia pracownikom zatrudnionym w uciążliwych warunkach napojów (bez względu na pogodę), których rodzaj i temperatura powinny być dostosowane do warunków pracy. 1,5 litra kranówki kosztuje 0,006 zł, natomiast za taką samą ilość wody butelkowej należy zapłacić 1,5 zł. W efekcie pracodawca zatrudniający 20-30 osób wydaje w sezonie ok. 5000-7000 zł na wodę butelkową. Picie kranówki jest więc dobrym sposobem na zaprzestanie niepotrzebnego przepłacania i dużą oszczędność dla przedsiębiorcy, przy jednoczesnej trosce o zdrowie pracowników.

Niezwykle istotna jest także korzyść ekologiczna – kończą się zasoby niezbędne do życia, a picie wody z kranu ma zbawienny wpływ na naszą coraz bardziej zanieczyszczoną planetę. Nalewanie wody do szklanki prosto z kranu przyczyni się do walki z kryzysem ekologicznym oraz znacznie ograniczy kupowanie plastikowych butelek i baniaków. Jak wiadomo, plastik rozkłada się kilkaset lat i jest źródłem jednego z najpoważniejszych problemów na Ziemi.

Przy wyborze źródła kranówki należy zwrócić uwagę na znak JSH nadawany przez firmę Hamilton. Jest to informacja o wysokiej jakości wody pitnej oraz jej doskonałych walorach zdrowotnych i smakowych. Oznaczenie to wyróżnia obiekty, które na bieżąco sprawdzają jakość wody i o nią dbają.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl