SUGARWISE – JAK ŚWIADOMIE OGRANICZYĆ SPOŻYCIE CUKRU?

Z raportu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że co drugie dziecko w Polsce boryka się z problemem otyłości. Lekarze i dietetycy biją na alarm: spożycie cukru w naszym kraju jest zdecydowanie zbyt wysokie.
2018-08-23 00:00
Udostępnij
SUGARWISE – JAK ŚWIADOMIE OGRANICZYĆ SPOŻYCIE CUKRU?

PALĄCY PROBLEM CUKRU

Cukier uznawany jest za jedną z głównych przyczyn epidemii otyłości na świecie. Udowodniono, że przyczynia się zwiększenia występowania zaburzeń metabolicznych oraz chorób cywilizacyjnych takich jak nowotwory czy miażdżyca.

Lekarze alarmują - ze względu na nasze zdrowie powinniśmy ograniczyć ilość spożywanego cukru. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, aby wraz z cukrem dostarczać organizmowi nie więcej niż 10 % energetyczności całodniowej racji pokarmowej. Zakładając, że statystyczny Polak spożywa 2000 kcal dziennie, na słodkości przypada 200 kcal czyli około 10 łyżeczek cukru. Niestety wraz z pożywieniem dostarczamy go znacznie więcej. Ukryty jest wszędzie – w batonikach, ciastkach, napojach, pieczywie, a nawet… wędlinach!

Wśród setek produktów dostępnych na sklepowych półkach wcale nie tak łatwo znaleźć te o niskiej zawartości cukru. Najlepszym rozwiązaniem jest dokładne zapoznanie się z etykietą i szukanie specjalistycznych oznaczeń np. certyfikacji Sugarwise. Tylko… co ona właściwie oznacza?

Sugarwise jest zaufanym i rozpoznawalnym w świecie znakiem gwarantującym, że oświadczenia dotyczące cukru na opakowaniach zostały niezależnie zweryfikowane. Jednym słowem znak Sugarwise to pewność, że produkty nim opatrzone mają niską zawartość cukru i substancji słodzących, które zgodnie w wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) powinny zostać ograniczone.

IDEA SUGARWISE

Problem zbyt wysokiego spożycia cukru, w 2014 roku, zauważyły media na całym świecie za sprawą Jamie’go Olivier’a i Michelle Obam’y, którzy zaczęli głośno mówić o tym, że w wyniku otyłości dzisiejsze pokolenie rodziców może być pierwszym, które przeżyje swoje potomstwo. W następstwie tego powołano wiele programów i inicjatyw, których celem jest zmniejszenie spożycia cukru w społeczeństwie. Jedną z nich jest właśnie kampania Sugarwise, zapoczątkowana przez Rend Platings. Jak sama ona mówi: „Rozpoczęłam tę kampanię jako matka, zszokowana statystykami, że moje dziecko może żyć krócej niż ja, ze względu na ilość cukru we współczesnej, typowej diecie”.

Pierwszą w Polsce marką wyróżnioną certyfikatem Sugarwise jest DayUp – producent zdrowych przekąsek i deserów na bazie musów owocowych. Bez konserwantów, sztucznych dodatków i dosypanego cukru.