Zastanawiasz się nad tym, którą firmę kurierską wybrać? Jeśli zależy ci na wysokiej jakości idącej w parze z przystępną ceną, to zdecyduj się na usługi marki InPost.
2019-10-08 00:00
Udostępnij
Kurierzy w Polsce, u kogo najlepiej?

Ogrom zajęć idący w parze z niewielką ilością wolnego czasu sprawia, że coraz większa ilość osób rezygnuje z wizyty w sklepie stacjonarnym na rzecz zakupów za pośrednictwem globalnej sieci. W ten prosty sposób oszczędzają oni nie tylko czas, ale również pieniądze. Wzrost zainteresowania opisywaną formą transakcji niejako automatycznie zwiększył zapotrzebowanie na usługi świadczone przez firmy kurierskie. Naturalnie firma firmie nierówna. Jak się bowiem okazuje, nie wszystkie przedsiębiorstwa obecne na polskim rynku są w stanie pochwalić się takim samym poziomem świadczonych usług. Którą firmę kurierską wybrać? To pytanie zadano klientom indywidualnym kupującym w globalnej sieci. Wyborem respondentów pierwsze miejsce w rankingu firm kurierskich zajęła marka InPost.

Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) przy współpracy medialnej z serwisem Onet.pl przeprowadził niezależne badanie oceny 8 ogólnopolskich firm kurierskich, a mianowicie DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex oraz UPS.

Jakimi kryteriami kierowano się podczas badania? Między innymi zadowoleniem z czasu oczekiwania na przesyłkę, komunikacją z kurierem, stanem przesyłki czy też innowacyjnością rozwiązań oferowanych przez daną firmę.

Pierwsze miejsce wśród wymienionych powyżej firm kurierskich zajęła marka InPost. Wyprzedziła ona konkurencję i tym samym zdobyła najwyższe noty w zakresie zadowalającego czasu oczekiwania na przesyłkę, dostarczenia paczki pod właściwy adres, uprzejmości pracowników, nienaganności i braku uszkodzeń opakowania i samej przesyłki, dobrego kontaktu telefonicznego, jak również innowacyjności proponowanych rozwiązań. Opisywane badanie wykazało silne przywiązanie klientów do marki InPost oraz oczywiście zdecydowaną chęć ponownego skorzystania z oferowanych usług. Warto dodać, iż w badaniu wzięto również pod uwagę stosunek jakości usług do ceny. Także w tej kategorii firma InPost zebrała najwyższe noty.

Inne, równie ciekawe badanie przeprowadzone zostało przez firmę Gemius. Tym razem skupiono się jednak nie tyle na samej jakości świadczonych usług, ile na wybieranej formie dostawy. Aż 52% osób kupujących w Internecie wskazało Paczkomaty InPost jako najczęściej wybierany typ dostawy towaru. Ale to nie wszystko. Warto bowiem dodać, iż 61% osób zadeklarowało, że usługa InPost najbardziej zachęca ich do dokonywania zakupów za pośrednictwem globalnej sieci.

Sporą popularnością cieszą się również usługi kurierskie oferowane przez markę InPost. Zanotowały one bowiem przyrost wskazań o 5 punktów procentowych w stosunku do roku 2018, a tym samym utrzymały ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najczęściej wybieranych firm kurierskich.

„Z roku na rok wzrasta liczba osób wybierających zakupy przez Internet. To dla nas świetna wiadomość – motorem napędowym dla InPost jest szukanie i dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań, które spełnią ich oczekiwania. Paczkomaty świetnie wpisują się w takie potrzeby kupujących jak wygoda oraz całodobowa dostępność usługi. Klienci dokonujący zakupów online cenią dziś czas i niezależność (…)” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.