fit.pl mobile logo

Kiedy waga mówi „stop" - co poradzić na oporny tłuszcz?

Podczas odchudzania lubimy obserwować spadek naszej wagi wraz z zmniejszającą się liczbą na wyświetlaczu. Jednak im dłużej trwa nasz wysiłek, tym bardziej zwalnia tempo spadku kilogramów. Nasze reakcje wówczas są różne – jedni odczuwają wzrost motywacji i jeszcze mocniej ćwiczą, jednocześnie ucinając racje pokarmowe, inni zaś na odwrót – tracą wiarę w dalsze możliwości przemiany sylwetki i popadają w obżarstwo lodowe, sernikowe i pochłaniają wszystko to, czego na diecie zjeść nie mogli. Podpowiadamy, jak zareagować, gdy spadek naszej wagi zaczyna zwalniać

Jak to się dzieje, że pomimo najszczerszych chęci nie udaje nam się schudnąć? Przecież zwiększyliśmy aktywność fizyczną, staramy się zdrowo jeść, a mimo tego efekty są mizerne. Niestety często nie doceniamy problemów naszego metabolizmu, a nie jest on tak prosty jak działanie matematyczne. Wiele osób boryka się z kłopotem dostosowania składu swojego ciała pomimo testowania setek diet oraz propagowania różnorakiej aktywności fizycznej. Przygotowując się do ważnego projektu, wypada mieć ze sobą instrukcję obsługi – swojego metabolizmu również.

Podejdź do diety... zdroworozsądkowo

Obecnie w dietetyce jest wiele możliwości pokonania opornej tkanki tłuszczowej, ale najważniejszym elementem jest wyłonienie kilku fundamentalnych zasad żywienia: minimalizacja spożycia cukru (także w postaci soków i napojów), pszenicy czy kwasów tłuszczowych trans. Drugą jest tzw. flexible dieting, czyli dieta w 80% musi być dopięta na ostatni guzik. Incydenty w postaci odejścia od diety – czy to na ciastko czy kawę z syropem albo na kawałek pizzy – nie przekreślają naszego dotychczasowego osiągnięcia i nie musimy zmniejszać swojego zapału. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i odpowiednie podejście.

W naszym ciele najważniejsze będą działania hormonalne oraz kontrola stanu zapalnego. Żywienie ma ogromne znaczenie w pobudzaniu lub hamowaniu stanów zapalnych, jak również wydzielania hormonów, do których zaliczymy głównie insulinę i glukagon, a także leptynę i grelinę. Wszystko to jest bardzo ważne we wzajemnej regulacji. Dopiero po ustaleniu pracy poszczególnych elementów naszego ciała przychodzi kwestia liczby spożywanych kalorii oraz tego, czy będziemy spalać tkankę tłuszczową, czy też ją kumulować w organizmie. Dlatego tak często wspomina się o zaletach podejścia nazwanego dietoterapią, czyli usprawnianiem funkcji ciała poprzez odpowiednio dobrane działania mające na celu ustawienie naszego metabolizmu na właściwe tory.

Dbając o linię, zadbaj o... tarczycę

Podstawę procesów związanych z właściwym odżywianiem trzeba upatrywać w optymalizacji pracy układu pokarmowego, głównie w odniesieniu do żołądka, jelit oraz wątroby. Pod pracę układu pokarmowego oraz tempo metabolizmu – a co za tym idzie również tempo spalania tkanki tłuszczowej – podlega również praca tarczycy. To niewielki gruczoł położony tuż przy krtani, a jego rolą jest głównie napędzanie lub spowolnianie tempa przemiany materii. Obecnie często diagnozuje się zespół niedoczynności tarczycy, a wraz z nim drastycznie spada liczba spalanych przez nas dobowo kalorii. Niekiedy wydaje nam się, że wyliczyliśmy odpowiednią ich ilość, a jednak organizm płata nam figle, wskazując, że jest to zdecydowanie więcej, niż potrzebuje na tę chwilę.
Tarczyca wytwarza pulę hormonów, z czego ponad 80% to tyroksyna (T4), a tylko 20% trijodotyronina (T3), która jest formą zdecydowanie bardziej aktywną. Do konwersji T4 w T3 potrzebna jest sprawnie działająca wątroba i jelita, bowiem tam właśnie zachodzi przejście do puli aktywnej hormonu. Tarczyca z kolei nie może optymalnie pracować przy stanach zapalnych, jak również w przewlekłym stresie spowodowanym np. niedostateczną ilością snu, odpoczynku lub zbyt niskiej liczbie dostarczanych kalorii. Okazuje się więc, że każde zarwanie nocki, głodzenie organizmu dietą 1000 kcal oraz każdy nieleczony ubytek w jamie ustnej siejący stan zapalny na cały organizm jest bardzo ważny.

Jako że sukces to suma małych rzeczy, warto jest przyjrzeć się swojej diecie oraz przekąsek, które wspomogą suplementację białka i innych makroelementów – np. batony proteinowe BA! Protein od Bakalland, treningowi, a także temu, ile godzin sypiamy. Wieczne funkcjonowanie na rezerwie - zbyt niskiej ilości kalorii, snu oraz odpoczynku, to przepis na porażkę. Pamiętaj, aby wyważyć swoje siły. Być może kluczem do tego, aby wskazówka wagi drgnęła w dół jest właśnie... odpoczynek, sen i nieco większa ilość pożywienia.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl