fit.pl mobile logo

Czy Polacy kochają diety?

Polacy są coraz bardziej świadomi tego, jak ważna jest zdrowa dieta. Nie oczekujemy od niej tylko smukłej sylwetki, ale przede wszystkim zdrowego ciała i ducha. Wierzymy, że to, co jemy, ma bezpośredni wpływ także na nasze samopoczucie psychiczne. Nowy raport odsłania całą prawdę o tym, co Polacy myślą na temat zdrowego odżywiania.

Specjaliści Cateromarket, pierwszej w Polsce porównywarki cateringów dietetycznych, postanowili sprawdzić, jak zapatrujemy się na temat zdrowego odżywiania, jakie diety wybieramy najczęściej, czy pandemia wpłynęła na to, co i jak jemy na co dzień oraz jakie mamy zdanie o dietach pudełkowych. Najnowszy raport opiera się na badaniu ankietowym, w którym wzięło udział 1200 respondentów.

Jesteśmy tym, co jemy

Kwestia zdrowego odżywiania nie jest nam obojętna. 6 na 10 Polaków jest zdania, że odżywia się zdrowo. Świadomie wykluczamy z naszego jadłospisu przetworzoną żywność i słodycze, a robiąc zakupy spożywcze staramy się czytać etykiety. Bierzemy odpowiedzialność za nasze zdrowie, a wybierając dietę najczęściej decydujemy się na dietę zbilansowaną, której zadaniem jest dostarczenie do naszego organizmu odpowiedniej dawki kalorii i składników odżywczych. Na drugim miejscu stawiamy diety odchudzające, a jeszcze dalej diety, które polegają na eliminacji z jadłospisu określonych składników, takich jak mięso czy mleko.

Mimo sporego zainteresowania tematyką zdrowego odżywiania, co trzecia osoba przyznaje, że nie korzysta aktualnie z założeń żadnej diety, a połowa badanych, że nie zamierza w najbliższej przyszłości zmieniać swoich nawyków żywieniowych.

Zdrowo znaczy drogo?

Ponad połowa z nas jest zdania, że zdrowa dieta jest droga. Mamy też problem z jej przestrzeganiem, co przejawia się głównie w słabości do podjadania - przede wszystkim niezdrowych przekąsek. Chcąc zaoszczędzić swój czas i zapewnić sobie zdrowe, odpowiednio zbilansowane posiłki, coraz częściej zdarza nam się korzystać z usług firm cateringowych. Dietę pudełkową postrzegamy przede wszystkim jako sporą wygodę i oszczędność czasu.

„Rynek cateringu dietetycznego stale rośnie, zwiększa się też jego dostępność. Dziś już nie jest to luksus, na który mogą pozwolić sobie jedynie mieszkańcy dużych miast, ponieważ zwiększa się liczba firm, które działają na terenie mniejszych miejscowości. Polacy przekonali się, że warto zaufać specjalistom i oddać w ich ręce kwestię dla siebie najważniejszą - zdrowie. Wybierając dietę dla siebie szukamy posiłków odpowiednio zbilansowanych, których głównym celem nie jest pozbawienie nas zbędnych kilogramów, a dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki składników odżywczych - komentuje Łukasz Sot, ekspert ds. cateringu dietetycznego, współzałożyciel serwisu Cateromarket.pl.

Dieta w czasie pandemii

Polacy, myśląc o diecie, kierują się przede wszystkim kwestią własnego zdrowia. Tendencja ta jeszcze bardziej umocniła się w czasie pandemii, która w mniejszym lub większym stopniu zmieniła życie każdego. Ponad połowa z nas twierdzi jednak, że nie miała ona większego wpływu na nasze nawyki żywieniowe. Mimo rosnącej świadomości, jak duże znaczenie dla naszego zdrowia i odporność ma to, co jemy, tylko 1/3 badanych przyznaje się do pozytywnych zmian w sposobie żywienia, a 15% do zmiany nawyków żywieniowych na gorsze.

Zagrożenie epidemiczne, z którym przyszło nam się mierzyć na przestrzeni ostatnich miesięcy, spowodowało, że zamknięci w domach zaczęliśmy częściej i chętniej eksperymentować we własnych kuchniach i zyskaliśmy większą kontrolę nad ilością jedzenia. Częściej jadamy też posiłki z bliskimi lub zamawiamy jedzenie z restauracji. Część z nas w tym czasie podjęła również decyzję o przejściu na dietę pudełkową.

„Catering dietetyczny dobrze wpisuje się w ten trudny dla nas wszystkich okres. Posiłki otrzymujemy w formie bezkontaktowej, prosto pod drzwi naszego mieszkania. Jadłospis skomponowany jest tak, by dostarczyć naszemu organizmowi wszystkiego, co najlepsze, dzięki czemu wspieramy prawidłowe funkcjonowanie naszego układu immunologicznego. Korzystając z diety pudełkowej, eliminujemy do niezbędnego minimum również konieczność stania w marketowych kolejkach” - zaznacza Monika Wojciechowska, ekspert cateringu dietetycznego Vitameals.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl