fit.pl mobile logo

Dieta dla zmarzluchów

Minusowe temperatury i zimowa pogoda skłania organizm do gromadzenia tkanki tłuszczowej. Jak zadbać o ciepło i jednocześnie nie tyć? Przedstawiamy dietę dla zmarzluchów
Rybie białko
Białko to jeden z głównych budulców organizmu – 50% suchej masy ciała to proteiny białkowe, więc nie może zabraknąć go w naszej zimowej diecie. Białko zasyca ośrodek głodu na długi czas i dba o sprężystość skóry. Zimową porą warto sięgnąć po białko tłustych ryb, a ograniczyć czerwone mięso i smażone potrawy, które wbrew pozorom nie dadzą aż tyle energii ile można by się spodziewać. Za to kalorie i negatywny wpływ na poziom cholesterolu mamy zapewniony. Polecane ryby to: sola, moruna, mintaj, dorsz, tuńczyk, łosoś, szprotki, sardynki i śledź (najlepiej w zalewie grapefruitowej). Warto zwrócić uwagę na to by ryby pochodziły z czystych ekologicznie obszarów oceanicznych.
Masz ochotę na rybę?

Imbir – na rozgrzewkę
Wiadomo, że korzeń imbiru posiada właściwości antyseptyczne, działa bakteriobójczo i przeciwzapalnie, usprawnia trawienie. Dzięki swym właściwościom leczniczym imbir wspomaga odporność i poprawia koncentrację. Dodawaj go do wody (napar) i zielonej herbaty. Świeży imbir działa rozgrzewająco, więc pij go razem z sokiem malinowym w zimowe wieczory.
Imbir na przeziębienie


honey4NNKT – bez względu na porę roku
W czasie zimy powinniśmy zwrócić uwagę na swoją dietę pod kątem dobrych tłuszczy. Są one źródłem energii i towarzyszą w procesie wchłaniania antyoksydacyjnych witamin A, D, E i K. Zmarzluchy powinny wprowadzić do swojej diety ryby głębokowodne, oliwę z oliwek, olej lniany, owoce awokado, pestki, nasiona i orzechy (orzeszki ziemne nie są zaliczane do tej grupy) kosztem tłustych potraw, słonych przekąsek, nadmiaru margaryny, czy wypieków cukierniczych. Jednak nie wolno przekraczać ilości dwóch łyżek stołowych tłuszczów dziennie, gdyż grozi to zimowym tyciem.

Miód – naturalny cukier
Jeśli słodzić to tylko miodem – mawiały babcie i miały racje. W zimnych porach roku ludzki organizm nastawiony jest o wiele bardziej niż latem na kumulowanie tkanki tłuszczowej, więc zapomnij o czekoladzie i słodyczach jako źródle szybkiej energii. W to miejsce wprowadź do swojej diety dwie łyżeczki miodu dziennie. Pij ciepłą wodę z łyżeczką miodu rano i drugi raz do godziny 15 – wzmocnisz odporność, dostarczysz energii, która zostanie zamieniona w ciepło i zdążysz spalić słodkie kalorie (1 łyżeczka miodu zawiera 45 kcal).
Poznaj tajniki miodu

[-------]

drinking waterWęglowodany złożone trochę inaczej
Węglowodany to najlepsze makroelementowe źródło energii. Zimowa dieta wymaga liftingu – zamień przetworzone białe pieczywo, pozbawione błonnika bułki, czy pączki z białej mąki na chleb pełnoziarnisty i produkty z mąki razowej. Wprowadź do swojego menu kasze, makaron razowy i produkty bogate w błonnik pokarmowy. Węglowodany złożone charakteryzują się stopniowym uwalnianiem energii dzięki wolniejszemu ich trawieniu. Pamiętaj by nie rozgotowywać kasz do miękkości, dzięki czemu błonnik spełni swoja rolę.

Woda na suche powietrze
Buntujesz się przeciwko piciu wody mineralnej niegazowanej zimą? Niepotrzebnie – minimum 8- 10 szklanek wody mineralnej dziennie (nie wliczamy wody przegotowanej, herbat, kawy, soków, zup itp.) zapewni termoregulację organizmu i obroni przed suchością i nieprzyjemnym napięciem skóry, które spowodowane jest nadmiernym wysuszeniem powietrza w sezonie grzewczym. Wystrzegaj się zimnych napojów gazowanych i wody prosto z lodówki. Trzymaj butelkowaną wodę mineralną blisko źródeł ciepła, by nie zaziębić gardła.

Aktywność fizyczna – podnosi temperaturę i spala nadliczbowe kilogramy
Zimno Ci? Poruszaj się, pobiegaj, rozgrzej mięśnie, a uczucie chłodu zniknie. Pamiętaj o ćwiczeniach również w zimę. To nic, że aura nie sprzyja joggingowi – zapisz się do klubu fitness, odwiedź siłownię czy basen. Spalając zbędne kilogramy i tym samym podniesiesz poziom przemiany materii i temperaturę organizmu. Ćwicz trzy razy w tygodniu minimum 40 minut.

Ewa Wijatkowska

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl