fit.pl mobile logo

Idzie wiosna – zrób porządki w swojej diecie

Chociaż za oknami tego nie widać, jednak wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami. Warto więc przygotować się na jej przyjście. Po zimie robimy porządki nie tylko w szafie, ale również w swoim jadłospisie

Nasza zimowa dieta jest mało urozmaicona, dlatego też przygotowując się na nadejście wiosny musimy zmodyfikować żywienie, aby w pełni sił witalnych przywitać tę porę roku. Organizm po zimie potrzebuje zawartych w warzywach i owocach witamin, związków mineralnych i przeciwutleniaczy. Dieta z udziałem nowalijek jest najlepszą metodą wybudzenia ciała z zimowego letargu i dania mu pozytywnego zastrzyku energii.

Co powinniśmy zmienić w diecie po zimie?

Niezależnie czy jest to dieta zimowa czy wiosenna, podstawą naszego codziennego menu powinno być śniadanie. Ważne jest ono zwłaszcza wiosną, gdyż zmienna aura może niekorzystnie wpływać na nasz osłabiony organizm.

Pamiętajmy, by nasze śniadanie składało się nie tylko z kawy, ale również pełnowartościowych składników. Pełnoziarniste pieczywo czy musli – to najlepsze źródło węglowodanów. Jajka, twarogi, ryby, to z kolei kopalnia białka, niezbędnego do odbudowy komórek. Nie zapominajmy o owocach i warzywach, które są skarbnicą witamin i składników mineralnych.

Wiosenne śniadanie dla śpiochów

Pełnoziarniste musli z probiotycznym jogurtem, z dodatkiem ulubionych świeżych owoców. Szybkie śniadanie może składać się z twarożku z dodatkiem rzodkiewki i ogórka, sałatki z pomidora i szczypiorku z pełnoziarnistym pieczywem.

Ciepłe śniadanie może składać się z jajecznicy na odrobinie masła, posypanej dużą ilością natki, a do tego razowe pieczywo. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, jedz w spokoju, ponieważ śniadanie doda ci wtedy energii na cały dzień.

Oczywiście powinieneś spożywać jeszcze 3-4 posiłki.

Zrezygnuj z batonika lub drożdżówki. Na drugie śniadanie zjedz raczej kanapkę z ulubionym serem i sałatą lub chudą wędliną. Pamiętaj, by w ciągu dnia zjeść jeden ciepły posiłek. Jeśli nie możesz zjeść ciepłego obiadu, zjedz przynajmniej ciepłą kolację.

Na obiad najlepiej spożyć pieczone mięso lub ryby, a także dużą ilość warzyw. Wiosną warto również spożywać więcej jarskich posiłków z dodatkiem ryb. Mięso jedzmy maksymalnie dwa razy w ciągu tygodnia. Warto oczywiście kontynuować całorocznie regularne spożywanie posiłków oraz unikać podjadania.

Składniki wiosennej diety

Wiosenna dieta nie powinna zawierać cukrów prostych i tłuszczów zwierzęcych. Warzywa powinny być obecne w każdym posiłku. Węglowodany i białka powinny być spożywane w proporcjach 2:1.

Pojawiające się nowalijki łączmy z gruboziarnistym pieczywem, razowym makaronem, kaszą, ryżem. W naszej diecie musimy znaleźć miejsce na kefiry, jogurty, twarogi, chude mięso drobiowe, ryby.
Sałatki wzbogacajmy sosami z oliwą, sokiem z cytryny i octem balsamicznym.

Sięgając po nowalijki, zwróćmy uwagę na te bogate w beta karoten (marchewka, sałata, natka pietruszki, kalarepa, liście szpinaku), witaminę C (młode ziemniaki, papryka, rzepa, pomidory), kwas foliowy (szpinak, kapusta, brokuły, szparagi), potas (rzodkiewka, surowe buraki, brukiew, bakłażany, cukinia, czosnek, koperek zielony).

Na młode, surowe warzywa muszą uważać alergicy, wrzodowcy, a także osoby z zespołem nadwrażliwego jelita.

Młodych warzyw nie przechowujmy w foliowych torebkach, nawet w lodówce. W takim opakowaniu wytwarza się dużo wilgoci, co powoduje przemianę azotanów w szkodliwe nitrozo aminy. Pomidory nie powinny być przechowywane z innymi warzywami, ze względu na zawartość etylenu, powodują więdnięcie innych warzyw.

Ugaś pragnienie

Mimo, że temperatura za oknem wzrosła, nie rezygnuj z ciepłego napoju. Zamień czarną herbatę na zieloną, która jest bogactwem flawonoidów, które mają działanie odmładzające. Zielona herbata oczyszcza organizm, poprawiając przemianę materii.

Zielona herbata doskonale oczyszcza organizm. 3-4 filiżanki zielonej herbaty doskonale pobudzą nasz organizm do życia. Dodatkowo powinno się pić co najmniej 1,5 litra wody średnio zmineralizowanej lub źródlanej. Woda pita małymi łykami pomiędzy posiłkami, na pewno poprawi nasze samopoczucie i zdrowie.

Pamiętaj jednak, że dieta to nie wszystko.

Oprócz zmodyfikowania swoich nawyków żywieniowych, zacznij regularnie uprawiać sport. Do codziennej aktywności włącz spacer. I pamiętaj o tym, aby się wysypiać. Nie ma nic bowiem bardziej wzmacniającego jak połączenie odpowiedniej diety z regenerującym snem.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl