fit.pl mobile logo

Kurs zdrowego żywienia na święta - jakość na świątecznych listach zakupów

Gorączka świątecznych przygotowań trwa w najlepsze. Już wkrótce przystroimy choinki, wręczymy bliskim prezenty i zasiądziemy wspólnie do wigilijnej kolacji. Jednak zanim to nastąpi, wpadamy w wir przygotowań, opierających się nie tylko na poszukiwaniu podarunków dla bliskich, ale i składników świątecznego poczęstunku, którym uraczymy gości. Warto w tym kontekście pamiętać szczególnie o zrównoważonym żywieniu, za które nasz organizm z pewnością będzie nam wdzięczny w trakcie świąt i po nich

Przedświąteczny zawrót głowy

Przygotowania do świąt to istne szaleństwo – dużym wyzwaniem jest wybranie prezentów dla bliskich, a trzeba jeszcze znaleźć czas na przygotowanie świątecznych dań – lista zakupów robi się coraz dłuższa, a i tak zazwyczaj czegoś na niej brakuje. Gdy wszystko uda nam się kupić, trzeba jeszcze przygotować potrawy, bez których nie wyobrażamy sobie świąt. Brzmi stresująco? Chyba wszyscy to znamy. W tym szaleństwie warto jednak pamiętać, że świąteczne jedzenie wpływa przecież na nasze zdrowie i samopoczucie, pamiętajmy więc, by sięgać po wartościowe produkty i zachować równowagę w odżywianiu.

Jakość na liście zakupów

Przedświąteczny pośpiech nie sprzyja świadomym decyzjom zakupowym i w naszym koszyku często lądują rzeczy złapane w biegu z półek sklepowych. A wystarczy na chwilę zatrzymać się i poszukać „drogowskazów”, wyróżniających dobre, jakościowe produkty – przykładem są soki i smoothie, które pojawiają się na stole jako element świątecznego poczęstunku. Producenci starają się ułatwić nam zakupy, umieszczając na opakowaniach np. oznaczenie Certyfikowany Produkt (CP), które można spotkać na etykietach wartościowych przetworów z owoców i warzyw, takich jak soki, smoothies czy mrożonki. Logo CP zawarte na etykiecie jest gwarancją, że sięgamy po produkt wysokiej jakości bez żadnych sztucznych dodatków czy cukrów dodanych. Soki i smoothies ze znakiem CP warto wybierać również dlatego, że jest to potwierdzenie, że są one bogate w witaminy i sole mineralne, cenne dla naszego organizmu nie tylko od święta. Na każdym produkcie ze znakiem CP znajdziemy informację o tym, jakie składniki odżywcze się w nim znajdują i jaki mają wpływ na nasz organizm. Przykładowo, potas wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

Proste tricki na zdrowsze świętowanie

Kapusta z grzybami, ryba w galarecie, barszcz czerwony z uszkami czy pierogi – tradycyjne świąteczne menu, choć postne, może być wyzwaniem dla naszych żołądków. Co możemy zrobić, żeby nie odmawiać sobie przyjemności, jednocześnie dbając o dobre samopoczucie bez obciążania organizmu? Najważniejsza jest równowaga. W święta można po prostu jeść mniejsze porcje, zachować większe przerwy między posiłkami, a dodatkowo nie głodzić się – choć tradycyjnie zazwyczaj czekamy z jedzeniem na Wigilię, to jednak 5 posiłków dziennie gwarantuje nam lepsze samopoczucie. Po jedzeniu zaś warto wybrać się na spacer – nawet najmniejsza aktywność może być pomocna.

5 porcji warzyw, owoców lub ich przetworów

Warto też zwracać uwagę, ile warzyw, owoców i ich przetworów znajdziemy wśród naszych świątecznych potraw – ich spożywanie ułatwia trawienie, a dodatkowo dostarczamy sobie cennych składników odżywczych. Kapusta z grzybami, ryba po grecku z marchewką czy barszcz czerwony na buraczkach – każde takie danie to również kolejna porcja warzyw w świątecznym menu. Eksperci przypominają, że powinniśmy ich spożywać minimum 400 gramów dziennie w 5 porcjach. Co więcej, jedną z zalecanych porcji może być szklanka soku (ok. 200 ml), warto więc o tym pamiętać także na święta i rozpieścić trochę organizm swój i swoich bliskich.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl