fit.pl mobile logo

Polacy jedzą śniadania

Ponad 91 proc. Polaków jada śniadania, a dla 45 proc. z nas jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut ARC Rynek i Opinia dla marki TYMBARK, nie zawsze jednak na śniadaniowym stole znajdują się te produkty, które rzeczywiście chcielibyśmy i powinniśmy zjeść. Badanie pokazało jednak, że istnieją dwa śniadania Polaków 


Od dawna dietetycy biją na alarm, że żyjąc w ciągłym pędzie nie odżywiamy się tak, jak powinniśmy. Jemy w biegu, zastępując pełnowartościowe posiłki niezdrowymi przekąskami. Nie spożywamy zalecanych pięciu porcji warzyw, owoców lub soku, bo wydaje nam się, że przestrzeganie zdrowej diety jest bardzo trudne do zrealizowania. Tymczasem, wystarczy szklanka soku do śniadania by dostarczyć do organizmu pierwszą dawkę witamin, która pozwoli nam dobrze rozpocząć dzień.

Mimo, że nie przestrzegamy zasad zdrowego żywienia, to staramy się nie pomijać posiłków. Badania ilościowo-jakościowe na temat śniadań, przeprowadzone w październiku na reprezentatywnej grupie Polaków dla marki TYMBARK udowodniły, że większość z nas je śniadania codziennie (91,6 proc.) twierdząc, że jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia (45 proc.). Co prawda, w dni pracujące, nie przywiązujemy zbytniej wagi do śniadaniowego menu, jedząc je raczej w pośpiechu i dla zaspokojenia głodu. W weekendy udowadniamy, jakie jest nasze prawdziwe podejście do śniadania. Pamiętamy chociażby, aby na stole pojawiły się warzywa, owoce oraz sok. Badanie jednoznacznie wykazało, że istnieją tzw. dwa śniadania Polaków i to właśnie to weekendowe wygląda tak, jak chcielibyśmy, aby wyglądało nasze śniadanie przez siedem dni w tygodniu.

Od poniedziałku do piątku na naszym śniadaniowym stole pojawiają się najczęściej te same produkty, przez co nasz dieta jest dość uboga i monotonna, a także bardzo często pozbawiona niezbędnej porcji witamin. Podczas śniadań królują wtedy kanapki (87 proc.).

W tygodniu zdecydowanie nie mamy czasu na celebrację jedzenia. Jemy je zazwyczaj sami (55 proc.), bez pozostałych członków rodziny, w pośpiechu, nerwowo zerkając na zegarek.

Co więcej, aż jedna piąta Polaków swoje pierwsze śniadanie je dopiero w pracy.

Śniadanie w weekend wygląda zupełnie inaczej. Polacy podchodzą do niego z ogromną dbałością, starając się by na stole znalazły się zarówno ulubione, ale też zdrowe produkty. Jemy je zdecydowanie dłużej i spokojniej, chcąc sobie sprawić choć odrobinę kulinarnej przyjemności. Trzeba jednak pamiętać, że w sobotę i niedzielę mamy po prostu czas na taką celebrację. Twierdzi tak 47 proc. respondentów. Siadając do śniadaniowego stołu w weekend staramy się dopasować godzinę w taki sposób, by zasiedli przy nim wszyscy członkowie rodziny. To dla nas czas, w którym możemy zrekompensować najbliższym brak czasu w ciągu tygodnia. W weekend na naszym śniadaniowym stole pojawia się także więcej witamin. W sobotę i niedzielę dużo częściej obecne są: sałatki (27 proc. w weekend i 16 proc. w tygodniu), warzywa (odpowiednio 27 proc. 20 proc.), owoce (22 proc. i 18 proc.) oraz soki (20 proc. i 17 proc.).

Co ciekawe, zdaniem badanych, to właśnie sok jest porcją witamin, która najbardziej pasuje do śniadania (22 proc.). Jednocześnie sok wydaje się być więc idealnym rozwiązaniem, które może połączyć poranne posiłki jedzone między poniedziałkiem a piątkiem, z naszymi dążącymi do ideału śniadaniami weekendowymi. Właśnie te rozwiązanie respondenci wskazali jako element łączący szybkie śniadanie jedzone w tygodniu z tym weekendowym, pełnym owoców, warzyw i soku. Przemawiają za tym łatwość i szybkość podania, doskonała kompilacja składników oraz dobry smak. Szklanka soku do śniadania gwarantuje nam po prostu smaczny element posiłku i pierwszą z pięciu porcji witamin, niezastąpionych by aktywnie rozpocząć dzień.. Jednocześnie, wybieramy te produkty bardzo świadomie. Kupując sok, największe znaczenie ma dla nas jego skład (64 proc.). Jedynie dwa procent z nas kupuje soki, które polecają mu znajomi oraz rodzina.

Szklanka soku do śniadania to doskonała okazja do zapewnienia pierwszej z pięciu porcji rekomendowanego przez dietetyków, dziennego spożycia warzyw, owoców lub soku.

W badaniu „Dwa Śniadania Polaków” sprawdzono wiedzę Polaków na temat spożywania w ciągu dnia zalecanych pięciu porcji warzyw, owoców lub soku. Okazało się, że 55 proc. Polaków słyszało wcześniej o takich rekomendacjach dietetyków, ale zaledwie 8% z nas spożywa zalecane 5 porcji. Tym bardziej idealnym rozwiązaniem na dostarczenie organizmowi pierwszej z pięciu zalecanych porcji witamin w ciągu dnia jest szklanka soku do śniadania. To bardzo ważne, bo jak pokazuje badanie, aż 39 proc. Polaków nie może funkcjonować bez śniadania.

fot. sxc.hu

www.dieta.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl