3,6 mld zł - tyle warty jest polski rynek fitness

Polski rynek fitness warty jest 3,6 mln zł i jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Pod względem ilości klubowiczów Polska zajmuje 6. miejsce na Starym Kontynencie. Biorąc pod uwagę przychody jesteśmy 9. Polska branża fitness z każdym rokiem rośnie w siłę.
fit.pl
2015-04-16 00:00
Udostępnij

Z oficjalnych danych wynika, że pod koniec minionego roku działało w naszym kraju ponad 2,5 tysiąca fitness klubów. W sumie zrzeszały one 2,73 mln klientów, co stanowi 7,1% populacji. Tylko w ciągu roku otworzyło się w Polsce blisko 100 nowych placówek.

W ilości klientów fitness klubów Polskę wyprzedzają już tylko Niemcy (9,08 mln), Wielka Brytania (8,3 mln), Francja (4,96 mln), Hiszpania (4,89 mln) i Włochy (4,74 mln). Natomiast udało nam się wyprzedzić Holandię i Rosję.

Z roku na rok polska branża fitness staje się co raz bardziej zauważalna w Europie. Szacuje się, że przychody całego polskiego rynku wynoszą obecnie 860 mln euro (3,6 mld zł). Tymczasem w całej Europie wart jest 27 mln euro – wylicza firma doradcza Deloitte z organizacją EuropeActive w raporcie „The European Health & Fitness Market 2015”. Na kwotę składają się składki członkowskie i przychody fitness klubu z tytułu innej działalności np. przedaży suplementów i treningów personalnych.

www.fit.pl