fit.pl mobile logo

Całodobowe kluby fitness aktywizują kobiety

Aż dwie trzecie kobiet stroni od regularnych ćwiczeń i sportu. Europejki narzekają na brak czasu, brak motywacji i funduszy, ale także obawiają się o to, jak będą postrzegane w trakcie treningu. Nowe kluby fitness otwierające się w Polsce mają pomysły, jak wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom 

Pomimo wszechobecnego wydawałoby się trendu na bycie fit, zdrowe odżywianie, dbanie o wysportowaną i szczupłą sylwetkę, statystyki świadczą niezbicie o tym, że piękna płeć nie dba o swoją kondycję fizyczną tak chętnie jak mężczyźni. Opublikowane w tym roku badania Eurobarometru pokazują, że 45 proc. mężczyzn uprawia sport przynajmniej raz w tygodniu, a takim wynikiem może pochwalić się 37 proc. obywatelek Unii Europejskiej.

Dysproporcja jest widoczna zwłaszcza w przypadku młodych osób, które często na miejsce swojej aktywności fizycznej wybierają fitness kluby. W wieku 15-24 lat uprawia sport regularnie niemal trzy czwarte mężczyzn (74 proc. ) i trochę więcej niż połowa (55 proc.) kobiet.

Przyjazna przestrzeń

Wśród głównych barier wymieniane są: brak czasu, brak motywacji, obawa o kontuzje i zbyt wysoka cena. Z kolei przeprowadzone w ubiegłym roku w Anglii badania pokazały, że dwie trzecie kobiet podczas treningu martwi się swoją sylwetką i tym, jak są oceniane przez innych. Te obawy dotyczą wyglądu a także poprawności wykonywanych ćwiczeń. Przeprowadzona w Wielkiej Brytanii ankieta ujawniła, że z niską samooceną zmaga się aż dziewięć na dziesięć kobiet, które ukończyły 30 lat.

- W klubach fitness dostrzegamy przewagę mężczyzn. Kobiety niepotrzebnie obawiają się ćwiczeń w siłowniach, wystarczy tak zaprojektować przestrzeń, by sprostać obawom i potrzebom kobiet i maksymalnie ułatwić im trening – mówi Łukasz Gądek, dyrektor ds. operacyjnych CityFit. Dodaje, że wśród członków CityFit proporcja mężczyzn do kobiet wynosi około 6 do 4 i ocenia ją jako wyższą od średniej rynkowej.

Potrzeby i upodobanie kobiet i mężczyzn w zakresie aktywności fizycznej różnią się. Dwie trzecie kobiet intensywną aktywność fizyczną uprawia nie dłużej niż przez godzinę, a ponad połowa mężczyzn ćwiczy znacznie dłużej i energiczniej – pokazują badania Eurobarometru. Ten podział jest widoczny także w fitness klubach.

Dlatego w odpowiednio zaprojektowanym klubie swobodne dojście do wybranych stref jest możliwe bez konieczności przechodzenia tuż pod okiem innych uczestników treningu. - Dla przykładu, nasze kluby projektowane są tak, aby wykonujący ćwiczenia siłowe mężczyźni nie widzieli strefy cardio, gdzie znajdują się urządzenia takie jak bieżnie i rowery stacjonarne chętniej wybierane do ćwiczeń przez kobiety. Ma to na celu zwiększenie komfortu ćwiczeń dla kobiet – opisuje Łukasz Gądek.

Całą dobę i bez zobowiązań

Naprzeciw potrzebom współczesnej, zabieganej kobiety wychodzą nowe, całodobowe kluby fitness, które jak dotąd stanowiły rzadkość na polskim rynku ale wraz z ekspansją nowych sieci model ten powoli się upowszechnia.

Uczestniczki treningów w CityFit często podkreślają, że zdecydowały się na członkostwo ponieważ nie muszą się spieszyć z ćwiczeniami przed zamknięciem czynnego 24 h na dobę klubu. Kolejny wielki plus, który wymieniają, to atrakcyjna cena i brak długoterminowych, sztywnych umów. Obecna średnia cena karnetu w Polsce – 120 zł jest zbyt wysoka dla wielu osób, a pojawiające się na rynku nowe sieci klubów wprowadzają większą konkurencję i nawet o połowę niższe ceny.

Model działania klubów fitness 24 godziny na dobę będzie z pewnością coraz bardziej popularny, ponieważ Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów na świecie, a jednocześnie chcą dbać o swój wygląd fizyczny i korzystać z nowoczesnych technologii, jakie oferują fitness kluby. Elastyczne umowy, które można przerwać w każdym momencie, bez ponoszenia dodatkowych konsekwencji finansowych są na polskim rynku fitness rzadkością i wyróżnikiem CityFit.

Modę wśród Polek na ćwiczenia fitness rozpowszechniają celebryci, a o rosnącej popularności fitnessu świadczy coraz większa liczba osób uczestniczących do fitness klubów. Szacuje się, że w Polsce w tym roku odwiedzi kluby 2,5 mln osób i liczba ta w przyszłym roku wzrośnie o kolejne pół miliona. To pozytywny trend, pokazujący, że Polacy chcą dbać o swoje samopoczucie, a kluby fitness dostrzegają te potrzeby, starając się dostosować swoją ofertę tak, aby jak najwięcej kobiet mogło korzystać z nich korzystać w dogodnym dla siebie czasie i w komforcie, jakiego oczekują.

www.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl