fit.pl mobile logo

EuropeActive przedstawia pierwsze europejskie badanie konsumenckie dotyczące fitnessu

W czwartek 7 kwietnia firma Deloitte przedstawiła na szczycie Rady Prezesów EuropeActive podczas FIBO kluczowe wnioski z unikalnego Europejskiego Badania Konsumentów w zakresie Zdrowia i Fitnessu w 2022 roku zleconego przez EuropeActive. W styczniu 2022 roku 11 000 konsumentów z 19 krajów zostało zapytanych o ich zachowania związane z korzystaniem z fitnessu.

Jednym z głównych wniosków płynących z badania jest fakt, że “hybrydyzacja” sektora będzie trwała. Badania wskazują, że konsumenci fitness są aktywni na różne sposoby, co przedstawiono na powyższej ilustracji. Z badania wynika, że spośród 35% wszystkich konsumentów fitness, którzy trenują w klubie;

  • 16% ćwiczy tylko w klubie
  • 7% ćwiczy w klubie i w domu
  • 3% ćwiczy w klubie i na świeżym powietrzu
  • 9% ćwiczy w klubie, na zewnątrz i w domu

DELO-8097-Fig16_KS0-1024x953

W 14 z 19 krajów liczba konsumentów, którzy ograniczyli swoje ćwiczenia fizyczne od czasu wybuchu pandemii COVID-19 przekracza liczbę konsumentów, którzy zwiększyli częstotliwość ćwiczeń, co świadczy o negatywnym wpływie blokady na poziom aktywności fizycznej ludzi. W poszczególnych krajach widoczne są różnice regionalne dotyczące popularności różnych środowisk treningowych, takich jak klub fitness, siłownia na świeżym powietrzu czy ćwiczenia w domu.

Ponad 50% konsumentów stwierdziło również, że ćwiczy fitness przynajmniej raz w tygodniu. Dane te odnoszą się także do nastrojów konsumenckich dotyczących zwiększania poziomu aktywności fizycznej, jeśli tylko ćwiczenia są możliwe w bezpiecznym środowisku. Na to, jak i gdzie Europejczycy ćwiczą, wpływa kilka nadrzędnych czynników:

  • Fitness na świeżym powietrzu, w domu i w klubie funkcjonują jako uzupełniające się elementy treningu
  • Milenialsi są siłą napędową dla rozwoju doświadczeń związanych z fitnessem
  • COVID-19 okazał się głównym czynnikiem zakłócającym rutynę w klubach fitness
  • Sprzęt i doświadczenie społeczne funkcjonują jako USP klubu fitness
  • Mały sprzęt do ćwiczeń jest motorem napędowym do ćwiczeń w domu
  • Fitness korporacyjny odblokował potencjał, by zachęcić więcej osób do uprawiania fitnessu

Branża fitness i aktywności fizycznej wypatruje cyfrowej przyszłość, jednak monetyzacja treści cyfrowych pozostaje wyzwaniem i jasne jest, że kluby fitness nadal stanowią podstawę przychodów branży. Większość osób uprawiających fitness (54%) przewiduje również, że za rok będzie korzystać z urządzenia typu wearable, co stanowi wzrost o 14 punktów procentowych w stosunku do obecnego poziomu.

Niniejsza publikacja jest częścią raportu 2022 European Health & Fitness Market Report (EHFMR), który jest dostępny (bez VAT) w cenie 399 EUR (członkowie EuropeActive tylko 199 EUR) i można go zamówić za pośrednictwem Centrum Wiedzy EuropeActive.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl