fit.pl mobile logo

Fitness nocą zdobywa popularność

Do niedawna dla osób, które chcą być aktywne w nocy, pozostawało jedynie bieganie oraz trening w domowych warunkach. Teraz powstają kluby fitness czynne całą dobę i zdobywają coraz więcej członków.

Regularna aktywność fizyczna to najlepszy sposób na poprawienie swojej kondycji i samopoczucia. Jesień to pora chandry, przeziębień i gorszego humoru ale regularne ćwiczenia fizyczne mogą temu zapobiec. Wiele razy słyszeliśmy, że najlepszą porą do ćwiczeń fizycznych jest poranek, ale co jeśli lubimy długo pospać albo nie mamy na to czasu i najchętniej ćwiczylibyśmy w nocy?

Zdaniem ekspertów, powinniśmy wybrać porę do ćwiczeń zgodną z zegarem biologicznym, bo wtedy czujemy się najlepiej. Ponadto, podczas nocnych i wieczornych ćwiczeń mamy możliwość zrzucenia nie tylko wagi ale też stresu, jaki nagromadził się w ciągu całego dnia.

 

Niemal połowa z nas nie ma czasu

Jak pokazują opublikowane w tym roku ogólnoeuropejskie badania aktywności fizycznej, aż 46 proc. mieszkańców Unii Europejskiej jako główną przeszkodę do wykonywania ćwiczeń wymienia brak czasu.
W przypadku klubów fitness 24/7 nie ma już wymówki, by nie pójść na trening. Niewątpliwą ich zaletą jest to, że nie trzeba się z treningiem spieszyć. Wiedzą o tym zwłaszcza kobiety, które próbują pogodzić obowiązki domowe i zawodowe i zawsze braknie im czasu.

- Potrafimy dbać o swój wygląd zewnętrzny, zdrowo się odżywiać, ładnie ubierać, ale aby zadbać o swoje ciało od strony fizycznej i wydolności najczęściej po prostu brakuje już czasu. A to wręcz podstawa zdrowia fizycznego i psychicznego. Widzę, że każdy chciałby znaleźć czas na aktywność fizyczną ale wiele osób narzeka na natłok obowiązków i zaniedbuje trening. Tu pomocne mogą być kluby fitness czynne całą dobę – mówi Iwona Galacka, club manager CityFit Rondo ONZ, największego całodobowego klubu fitness, jaki powstaje w centrum Warszawy.

Jak podaje CityFit, 74 proc. osób ćwiczących w nocy to mężczyźni. Klub stara się również zachęcić kobiety do nocnych treningów poprzez i zapewnienie komfortowych warunków i wysokich standardów bezpieczeństwa.

 

W mundurze i bez

Z czynnych całą dobę siłowni korzystają chętnie służby mundurowe, obok policjantów są to ochroniarze a także taksówkarze. Dołączają do nich pracownicy sieci handlowych, bo godziny otwarcia sklepów, zwłaszcza przed świętami, są wydłużane i gdy handlowcy kończą pracę po 23. trudno im znaleźć o tej porze jakiekolwiek zajęcia sportowe.

- Dla wielu osób pracujących do późna całodobowy klub fitness jest świetnym rozwiązaniem, bo jeśli nie uda im się wykonać treningu przed pracą zawsze po niej mogą nadrobić ćwiczenia. Widzimy to po członkach naszego klubu, którzy podkreślają, że oprócz niskiej ceny najważniejszym kryterium wyboru były właśnie godziny otwarcia – mówi Marcin Piotrowski, club manager pierwszego całodobowego klubu fitness w Rzeszowie, gdzie niemal jedna piąta klubowiczów ćwiczy w nocy.

Inna grupa odwiedzających całodobowe kluby fitness to ranne ptaszki. Trening o piątej nad ranem jest czasem jedynym rozwiązaniem dla zapracowanych biznesmenów. Skoro świt lubią ćwiczyć też sportowcy czy zawodowi trenerzy, a także cudzoziemcy. Za oceanem, w Stanach Zjednoczonych, całodobowe kluby fitness są bardzo popularne. Najlepszym przykładem jest Tim Cook, prezes Apple`a, którego można spotkać na siłowni o piątej rano.

 

Przybywa placówek

Jedyną przeszkodą w skorzystaniu z całodobowego klubu fitness jest to, że takich placówek jest w Polsce niewiele. Jak pokazują statystyki na ponad 2,4 tys. klubów w kraju, całodobowych jest około kilkadziesiąt.
Czynne całą dobę placówki powstają w ramach nowych sieci fitness, m.in. CityFit, Anytime Fitness czy McFit a także otwierają je już obecne na polskim rynku firmy, np. Pure Jatomi czy S4. Nadal jednak jest to niewielki procent rynku, dlatego Brytyjczycy zapowiedzieli otwarcie ok. 50 klubów CityFit w Polsce.

Całodobowe kluby fitness angażują w aktywność fizyczną nowe grupy ćwiczących i zmieniają nawyki dnia codziennego. Większa elastyczność w godzinach treningu przekłada się na więcej czasu spędzonego z rodziną oraz większe zaangażowanie w godzinach pracy.

Opracowanie: FedorConsulting
www.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl