fit.pl mobile logo

Kluby fitness nadal zamknięte

Minister Zdrowia Adam Niedzielski, podczas konferencji prasowej (28.01.2021) ogłosił, że kluby fitness i wszystkie obiekty sportowe wciąż pozostaną zamknięte. Do kiedy?

Kluby fitness i infrastruktura sportowa nadal pozostaną zamknięte. Jak zapowiedział minister, 14 lutego 2012 zostaną ogłoszone kolejne decyzje związane z obostrzeniami. Nieoficjalnie mówi się, że kluby fitness mogą pozostać zamknięte, nawet do maja 2021.

- Jeżeli minister zdrowia z Radą Medyczną na czele nie chce odmrozić gospodarki, to gospodarka odmrozi się sama. Pan minister znowu z uporem maniaka porównuje nas do krajów takich jak Francja, Holandia czy Niemcy. Ja mogę tylko polecić panu ministrowi dokształcenie się z zakresu pomocy finansowej, jaką otrzymują przedsiębiorcy w tych krajach. To tak jak porównywanie zarobków studenta medycyny pierwszego roku i chirurga z 15-letnim stażem - mówi Interii Tomasz Napiórkowski, prezes Polskiej Federacji Fitness.

Jednocześnie Napiórkowski zaznaczył, że mimo obostrzeń 1 lutego otworzy się około 60% klubów fitness.

Branża fitness jest zamknięta od października. W klubach mogą ćwiczyć jedynie profesjonaliści. Już wcześniej Napiórkowski wspominał, że na jakąkolwiek pomoc z Tarczy PFR 2.0 może liczyć jedynie 15 proc. obiektów. Z tego względu właściciele klubów i siłowni, które zamierzają się otworzyć, nie obawiają się zapowiadanych kar, mogących wynieść nawet 30 tys. złotych. 

- Ciężko obciążyć konta, które są puste. Zaufanie naszej branży do tego resortu wyczerpało się kompletnie i raczej się tego nie odbuduje. Pan Minister Zdrowia robi wszystko, by zdusić branżę, która dba o zdrowie i aktywność Polaków, daje wiele miejsc pracy. Zabiera Polakom możliwość zadbania o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne - podkreśla Napiórkowski.

Polska Federacja Fitness zapowiedziała otwarcie branży 1 lutego w ścisłym reżimie sanitarnym, który przedstawia się następująco:

  • 1 os. / 12m2,
  • odstęp między pracownikami oraz ćwiczącymi - 2 m,
  • co druga szafka w szatni ma być wyłączona z użytku,
  • dezynfekcja rąk przed wejściem do klubu oraz po wyjściu z klubu,
  • dezynfekcja szafek przez klubowiczów po każdym użyciu,
  • rekomendowane wyłączenie co drugiego pionu szafek w szatni celem uniknięcia zagęszczenia ruchu,
  • zalecane w miarę możliwości: pomiar temperatury klubowiczów przed wejściem do klubu,
  • obowiązkowe maseczki wśród pracowników oraz klientów (w przypadku klientów - wyjątkiem będzie realizowanie treningu).

Branża fitness zadłużona

Według Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej centra i kluby fitness oraz siłownie rozpoczynają 2021 r. z zadłużeniem przekraczającym 7,7 mln zł. Natomiast zaległości trenerów i instruktorów sportowych sięgają 6,4 mln zł.W 2020 r. zobowiązania tego sektora urosły o ponad 2,7 mln zł. Zdecydowaną większość, bo 77 proc. zadłużonych firm pomagających utrzymać formę fizyczną, stanowią jednoosobowe działalności gospodarcze.

Największe należności branża fitness musi zwrócić bankom (4,6 mln zł), drugie miejsce w kolejce po pieniądze od sektora zajmują firmy zarządzające wierzytelnościami (3 mln zł), a trzecie - instytucje z obszaru nieruchomości (1,5 mln zł). Rekordzistą wśród zadłużonych w sektorze fitness jest warszawska spółka z o.o., która do spłacenia ma 971,2 tys. zł.

- W dalszym ciągu ta decyzja jest dla nas niezrozumiała, bo istnieją badania, które pokazują, że kluby i obiekty sportowo-rekreacyjne nie są miejscami bardziej narażonymi, jeżeli chodzi o zakażenie wirusem niż obiekty, które są od miesięcy otwarte - mówi Interii Wojciech Szwarc, członek zarządu Benefit System.

Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-przedluzenie-obostrzen-kluby-fitness-pozostana-zamkniete,nId,5014990#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-przedluzenie-obostrzen-kluby-fitness-pozostana-zamkniete,nId,5014990#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl