fit.pl mobile logo

Moda tenisowa

Tenis jest uważany za jeden z bardziej eleganckich sportów. Gdzie fair play jest na pierwszym miejscu, rakietka i piłeczka są symbolem gentlemeńskiej rywalizacji. Strój jest tu bardzo ważny. Jak ubrać się na kort?
tenis5Pierwotny, przepisowy strój tenisowy z lat 40-tych musiał być biały, płócienny i luźny – nie krępujący ruchów. Estetyka sportowa w tym zakresie była rygorystycznie przestrzegana – długie białe skarpety, koszulka polo i płaskie tenisówki były obowiązkowe. W latach 90- tych panowie grający w tenisa ziemnego zakładali koszule flanelowe w niezmiennie jasnych barwach, lub koszulki z kołnierzykami zestawiane z długimi spodniami. Tenisistki miały w swojej szafie wełniane bądź lniane sukienki sportowe, na głowę zakładały dżokejki lub kapelusze słomkowe – bardzo użyteczne podczas słonecznych dni. Pierwsze poradniki tenisa nakazywały zakładać obuwie na gumowej lub sznurkowej podeszwie, z odkrytą kostką.

Pierwsze czapeczki z daszkiem zakładali tenisiści amerykańscy – europejski tenis patrzył na nową modę nieprzychylnym okiem. May Sutton, która wygrała w 1903 r. Wimbledon, jako pierwsza złamała obyczajowość tenisa – wystąpiła w za luźnej koszuli z podwiniętymi rękawami i sporo krótszej spódnicy sportowej. W 30 lat po pierwszym modowym skandalu, nastąpił kolejny przełom - Bunny Austin jako pierwszy zagrał w krótkich spodenkach.

Klasyczny strój tenisowy charakteryzuje się tym, że jest biały – podobno dlatego, iż tenisistki chciały ukryć plamy potu. Kobieca estetyka w sporcie wygrała z kolorem – od 1884 r. kolor biały jest najpopularniejszy i tenis4najczęściej wykorzystywany przez firmy sportowe projektujące tenisowe zestawy. W tej kwestii konwenanse przełamał w końcu lat 80-tych Andre Agassie- zaczął promować kolorowe stroje. Do tej pory od uczestników turnieju wimbledońskiego wymaga się stroju z przewagą bieli.

Panie mają większą swobodę w doborze stroju tenisowego – top sportowy, kamizelka z kołnierzykiem lub bez, sukienka tenisowa, szorty lub krótka spódnica. Długi dres uznawany jest jedynie podczas treningów. Tenisiści mogą wybrać spośród koszulek polo i sportowych szortów.

Ewaluująca moda dotknęła także tkaniny, z których szyto ubrania. Bawełniane i lniane materiały zastąpiono „oddychającymi” i wchłaniającymi pot połączeniami poliestru i poliamidu. Nowe technologie pozwoliły na większą funkcjonalność tenisowego stroju. Wprowadzono płaskie szwy, siateczki klimatyzujące ciało, oraz obcisłe kroje sprzyjające lepszemu odprowadzaniu potu.

Moda na korcie coraz częściej osiąga rangę glamour - Maria Szarapowa wystąpiła w sukience zdobionej diamentami. Gwiazdy tenisa lansują sportową modę – największe marki odzieżowe proponują im niebotyczne sumy za noszenie swojego logo.

Obecnie obuwie powinno być wygodne, przyjazne dla stopy, pozwalające na rotacje kostki, a jednocześnie stabilizujące staw skokowy, oraz lekkie. Podeszwy antypoślizgowe i nieścieralne wybieramy na korty z nawierzchnią asfaltową i ziemną. Podeszwa w formie protektorów, z wyżłobieniami jest idealna na boisko trawiaste. Do butów trzeba dobrać odpowiednie frotowe skarpetki.

Rakiety – niby nie są elementem garderoby tenisowej, ale jak się bez nich obejść w tej grze? Pierwsze rakiety były drewniane, kolejne zrobiono już aluminiowe- które były kontuzjogenne, ulepszając je zastosowano włókno szklane. Wymienimy jedynie najbardziej znane firmy produkujące sprzęt do tenisa – Babolat istnieje od 1979 r. jej założyciel Francuz Pierre Babolat jako pierwszy wypuścił żyłkę z jelit zwierzęcych. Kolejne firmy to: Dunlop, Fischer, Wilson, Yonex, Ashland Manufacturing Company, Völkl. Firma Head jako pierwsza w 1997 r. wprowadziła ultralekka tytanowo- grafitową rakietę.

Renee Lacoste, Chanel, Patou i Vionnet jako pierwsze domy mody (już w latach '20-tych) oferowały kolekcje strojów tenisowych.

Najbardziej znane firmy sportowe jak: Nike, Reebok, Puma już dawno wprowadziły do swojego asortymentu kolekcje strojów do tenisa – od daszków po buty. Co sezon zmienia się kolorystyka, dodatki, ulepszanie funkcjonalności – jedno pozostaje niezmienne – najpierw trzeba nauczyć się grać.

 

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl