fit.pl mobile logo


Popularne trendy w 2013 roku

Rok 2013 powoli się kończy, nadszedł czas podsumowań. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najpopularniejszych trendów fitness w mijającym roku 


TABATA

Tabata z miesiąca na miesiąc staje się coraz popularniejsza. Te 4-minutowe ćwiczenia pomogą osiągnąć więcej niż godzina treningu na bieżni. Prawidłowo wykonany poprawia wydolność aerobową i anaerobową, przyspiesza metabolizm i stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki niemu spalisz w sumie więcej kalorii niż w przypadku tradycyjnego, godzinnego treningu. To właśnie dlatego metoda wymyślona dla japońskiej reprezentacji olimpijskiej w latach 70. nazywana jest często czterominutowym cudem. Ćwiczenia cardio wykonujemy je z maksymalną intensywnością przez 20 sekund, kolejne 10 odpoczywamy. W sumie całość powtarzamy osiem razy. Trzeba jednak pamiętać, że 20 sekund maksymalnej intensywności musi oznaczać dokładnie 100% naszych możliwości. W treningu Tabata nie wolno się oszczędzać, nawet jeśli po czterech minutach wszystko cię boli, nie masz siły wstać z miejsca i chce ci się wymiotować. 

CROSSFIT

2013 rok można nazwać rokiem crossfit, który podbił serca wielu sportowców. Trudno się dziwić. CorssFit jest programem uniwersalnym, przeznaczonym dla wszystkich amatorów aktywności fizycznej jak i wyczynowych sportowców. CrossFit rozwija ogólną sprawność ruchową, wykorzystując wzorcowe ruchowe spotykane na co dzień, a poprzez wysoką intensywność weryfikuje świadomość naszego ciała. Efektem jest poprawa kondycji, siły, wydolności i szybkości. Zaletą jest dostępność – crossfit może uprawiać każdy. Trzeba znaleźć tylko najbliższą siłownię i odpowiedniego instruktora. A później zacisnąć zęby i wylać z siebie siódme poty.

CORE TRAINING

Core – to w ostatnich latach bardzo popularne słowo wśród trenerów i ćwiczących. Samo słowo Core oznacza rdzeń, jądro, centrum. Dlatego właściwym się wydaje określenie: trening centrum ciała lub trening stabilizacyjny. Mocne centrum ciała pozwala na wydajniejsze poruszanie kończynami, cały czas chroniąc kręgosłup. Kiedy środek ciała jest silny, poprawia się równowaga, a to w dużym stopniu wpływa na resztę ciała. Mięśnie wchodzące w skład centrum są określane mianem posturalnych, gdyż ich prawidłowe napięcie warunkuje utrzymanie wyprostowanej postawy ciała. A to warunkuje wydajniejsze bieganie, z mniejszym ryzykiem kontuzji. Core training nie tylko wzmacniają mięśnie i zapobiegają kontuzjom ale również sprawiają że większa ilość włókien mięśniowych pracuje efektywniej. Mięśnie rdzenia przewidują ruchy naszego tułowia i stabilizują kręgosłup. Ale nie tylko siła tych mięśni się liczy, ale również ich koordynacja. To właśnie odpowiednie współdziałanie mięśni oraz odporność na zmęczenie ma największe znaczenie. 

TRENING HIT

Sama koncepcja treningu HIT nie jest nowa, lecz zyskuje coraz większe zainteresowanie dzięki temu, że naukowcy w ostatnich latach zajęli się badaniem jego wpływu na organizm. Istnieją różne odmiany treningu HIT, polegające na różnych proporcjach czasu wysiłku do czasu odpoczynku. Istotą tego treningu jest przeplatanie intensywnego wysiłku z wysiłkiem o średniej intensywności. HIT to forma treningowa wykorzystująca efekt niepełnego wypoczynku, co oznacza, że przez cały czas trwania treningu należy wykonywać mocne wysiłki fizyczne, przerywane mniej intensywną aktywnością fizyczną. Trening HIT coraz częściej wykorzystywany jest w treningu personalnym. Dzięki temu trening nie trwa długo, a klient osiąga swoje cele. A wiadomo, że zadowolony klient, to klient który wróci.



SUSPENSION TRAINING

Trening na systemach podwieszanych to rewelacja ostatniego roku. To rewolucyjna metoda ćwiczeń z wykorzystaniem obciążeń własnego ciała. Na systemach podwieszanych można wykonywać różne rodzaje treningów, dzięki którym wzmacniają się wszystkie mięśnie. Treningi są bezpieczne i pomagają budować siłę i elastyczność oraz rzeźbią sylwetkę. Zaletą treningu na systemach podwieszanych jest to, że można jest zabrać ze sobą w każde miejsce. Trening mogą wykonywać osoby zaawansowane, a także osoby dopiero zaczynające swoja przygodę z ćwiczeniami. Głównym celem ćwiczeń jest poprawa: siły, wytrzymałości, koordynacji i stabilizacji stawów. Dzięki zmianie kąta nachylenia ciała, możemy zwiększać poziom trudności danego ćwiczenia.

TRENING W WODZIE

Aerobik w wodzie od lat utrzymuje się wysoko w rankingach popularności. Trudno się dziwić, w końcu jest bardzo wydajny i bezpieczny, gdyż nie obciążą stawów. Opór wody sprawia, że mięśnie muszą silniej się napinać. Bardziej wydajnie pracują wszystkie partie ciała: ramiona, barki, tułów, biodra, pośladki i uda. Mięśnie wzmacniają się, przyspieszając metabolizm podczas treningu, ale także długo po nim. 

SIŁOWNIE NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Siłownie na świeżym powietrzu wyrastają jak grzyby po deszczu. Dzięki nim nie musisz iść na siłownię, aby poćwiczyć, a poranna przebieżka, może skończyć się treningiem siłowym. Trening w siłowni na świeżym powietrzu, pozwala podejść do treningu z większym odprężeniem i traktować to jako zabawę. To bardzo efektywny sposób na spalenie kalorii, a także sposób na „złapanie bakcyla” zdrowego stylu życia.

PLATFORMY WIBRACYJNE

Pasy wibrujące kilka lat temu były hitem sprzedaży telewizyjnej. W 2013 roku popularność zyskały platformy wibracyjne. Platforma wibracyjna wykorzystuje metodę wibrotreningu, na której 10-15 minut ćwiczeń zastępuje ponad godzinny trening na siłowni. Ćwiczenia na platformie zapewniają redukcję tkanki tłuszczowej (na brzuchu, udach, pośladkach, ramionach) i obniżenie poziomu cholesterolu. Wibrotrening aktywuje prawie 100% włókien mięśniowych, a im większa częstotliwość wibracji, tym większą mięśnie wykonują pracę. Podczas ćwiczeń wydzielane są tzw. hormony naprawcze, dzięki którym tkanka mięśniowa szybciej regeneruje się. Wibracje skutecznie modelują sylwetkę, wzmacniają ciało i uatrakcyjniają wygląd.

www.fit.pl 

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl