fit.pl mobile logo

Prawie co drugi Polak przytył na home office. Z czego to wynika?

44% Polaków przytyło w okresie pracy zdalnej. Najwięcej z nich przytyło między 4 kg a 6 kg. Przyrost masy ciała zauważyła u siebie ponad połowa osób, które deklarowały negatywne odczucia związane z pracą zdalną jak przygnębienie, frustrację czy stres. 31% przyznało, że pracując w okresie pandemii częściej niż wcześniej zajada stres. Co jeszcze jest przyczyną dodatkowych kilogramów na home office?

Respondenci badania sondażowego „Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków” firmy Dailyfruits zostali zapytani o ocenę jakości swojej diety podczas pracy zdalnej. Blisko połowa ankietowanych, którzy zauważyli, że przytyli zadeklarowała, że w porównaniu z okresem przed zmianą trybu pracy odżywiają się gorzej. 3 na 10 Polaków pracując w domu jadło mniej owoców, a co 4 pracownik jadł mniej warzyw. Osoby, które jadły mniej owoców i warzyw, a więcej słodyczy i chipsów tyły średnio 48% więcej niż ankietowani, którzy nie mieli tak złych nawyków. Okazuje się, że pracując zdalnie 42% respondentów je więcej słodyczy, a 35% sięga częściej po chipsy i słone przekąski.

Przekonanie o dobrej jakości diety ankietowanych jest niewspółmierne do rzeczywistości. Okazuje się, że wielu pracowników rezygnuje z jedzenia śniadań lub zjada je zbyt późno. Chociaż pracujący Polacy dostrzegli, że mają więcej czasu na dbanie o dietę i 43% z nich zaczęło jadać regularniej, to nie zawsze odżywiali się we właściwy sposób. Wiele osób powielało popełniane wcześniej błędy żywieniowe lub sięgało po łatwo dostępne produkty, które akurat były pod ręką. Bliska obecność lodówki sprawiła, że sięgnięcie po jedzenie stało się prostsze niż było w biurze. Niestety przejście na zdalny tryb pracy rozregulował rutynę dnia – zalecenie, by zjeść śniadanie przed wyjściem z domu traciło na znaczeniu skoro pracownik nie opuszcza miejsca zamieszkania przed rozpoczęciem pracy.

Przesunięcie pierwszego posiłku w czasie i doprowadzenie do bardzo silnego uczucia głodu sprzyjało nieprzemyślanym wyborom żywieniowym, często o charakterze przekąsek. To potęgowało rozchwianie gospodarki węglowodanowej i coraz trudniejsze było zapanowanie nad głodem. Badanie „Nawyki żywieniowe pracujących Polaków” firmy Dailyfruits wykazało, że spośród 63% respondentów, którzy odczuwają głód w pracy, niemal 75% twierdzi, że głód wpływa na ich efektywność. W badaniu wykazano, że co 3 ankietowany przyznał, że pracując zdalnie częściej miał ochotę zjeść coś niezdrowego. To niestety przekładało się na konkretne działania: aż 42% Polaków w okresie pracy zdalnej jadło więcej słodyczy, 5% jadło więcej chipsów i innych słonych przekąsek, 28% jadło więcej fast foodów.

Pracownikom w pracy zdalnej brakowało benefitów z biura, jak zadeklarowało aż 46% respondentów badania. Chcieliby korzystać z nich na home office. Wśród niezaspokojonych potrzeb w pracy zdalnej znalazł się dostęp do świeżych warzyw, owoców i innych produktów żywnościowych jak pokazało 32% odpowiedzi. Fakt, że co trzeci Polak odczuł brak dostępności zdrowego jedzenia w swoim otoczeniu świadczy o tym, że dla wielu osób żywność w miejscu pracy zapewniana przez pracodawcę, pełniła istotną rolę.

W związku z tym, że praca zdalna najprawdopodobniej zostanie z nami na dłużej, w badaniu zapytaliśmy także, w jaki sposób pracodawca mógłby wesprzeć swoich pracowników na home office. Aż 46% wskazało jak najpilniejszą potrzebę przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu – na przykład regularnych dostaw warzyw i owoców. Dostosowanie programów żywieniowych do bieżącego trybu pracy jest możliwe bez zaburzania ich efektywności. Zdrowa żywność dla pracowników może być dostarczana w ilości odpowiadającej liczbie pracowników w biurze, a osoby pracujące na home office mogą być zaopatrywane dzięki usłudze Dailyfruits Home. - wyjaśnia Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Zmiana nawyków żywieniowych miała wpływ na masę ciała pracujących Polaków. Blisko 2/3 ankietowanych pracowników zaobserwowało zmianę. U 44% pracowników masa ciała zwiększyła się. Na pewno wpływ na ten stan rzeczy miało mniejsze spożycie warzyw i owoców, a zamiast tego większy udział w diecie słodyczy czy słonych przekąsek. Do tego należy dodać brak aktywności fizycznej oraz ogólnie mniejszą mobilność na co dzień. Polacy ruszali się mniej, nie musząc dojeżdżać do pracy. Zrezygnowali także z częstego wychodzenia z domu z innych powodów.

37% osób deklarujących, że ich masa ciała w okresie pracy zdalnej wzrosła, wskazało przedział między 1 kg, a 3 kg. O 2% więcej ankietowanych wskazało przedział między 4 a 6 kg. Co 4 pracownik deklarujący zwiększenie masy ciała wskazuje wartość powyżej 7 kg, aż 13% 10 kg lub więcej. Rekordzista w ciągu 10 miesięcy pracy zdalnej zadeklarował przyrost masy ciała o 15 kg. Wśród respondentów badania, liczba dodatkowych kilogramów jest wyraźnie większa u mężczyzn niż u kobiet. Kobiety najczęściej przytyły do 3 kg, mężczyźni najczęściej przytyli między 4, a 6 kg. Osoby, które pogorszyły swoje nawyki żywieniowe, czyli takie, które deklarowały spożycie mniejszej ilości owoców i warzyw oraz większej ilości słonych przekąsek, słodyczy i alkoholu przytyły średnio o 5,61 kg.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl