Badania pokazują, że osoby, które jedzą szybko przybierają znacznie szybciej na wadze, niż osoby, jedzące powoli i dokładnie przeżuwające każdy kęs posiłku. Powolne jedzenie i dokładne żucie powoduje, że szybciej pojawia się u nas uczucie sytości. Jedząc wolniej, szybciej odczuwamy się najedzeni, niż jedząc szybciej. Aby nawyk powolnego jedzenia wszedł nas w krew, możemy zacząć od policzenia ile razy żujemy każdy kęs i stopniowo zwiększać liczbę, jeśli czujemy, że przeżuwamy nie wystarczająco dobrze kawałków jedzenia.
O korzyściach picia wody nie trzeba dużo mówić. Wypicie szklanki wody przed posiłkiem pozwala nasycić żołądek. Dzięki temu zjadamy mniej, bo szybciej czujemy się najedzeni. Badanie wykazało, że ludzie, którzy wypili pół litra wody na 30 minut przed posiłkiem, zjadali mniej niż ci, którzy tego nie robili. Badanie, które trwało 12 tygodni, wykazało również, że badani, którzy pili wodę przed posiłkami, stracili o 44% więcej w porównaniu do tych, którzy tego nie robili.
Wielu osobom może wydawać się to śmieszne, ale eksperyment przeprowadzony przez dietetyków w USA, wykazał, że osoby spożywające posiłki na czerwonych talerzach, zjadali znacznie mniejsze porcje, niż osoby jedzące na talerzach w innych kolorach. Prawdopodobną przyczyną może być to, że postrzegamy kolor czerwony jako sygnał stopu, zatrzymania się. Tak więc nasza podświadomość, hamuje nas w nadmiernym spożywaniu posiłków.
Cukier to najwiekszy winowajca szeregu problemów zdrowotnych: od cukrzycy i otyłości po choroby serca. Picie tylko jednej puszki napoju gazowanego, która zawiera około 52 g cukru, spowoduje przekroczenie zalecanego dziennego limitu cukru o 37,5 g dla mężczyzn i 25 gramów dla kobiet. Zamiast tego lepiej sięgać po zdrowe napoje, takie jak zielona herbata, kawa lub świeżo wyciśnięty sok owocowy.
Zamiast jeść 3 duże posiłki w ciągu dnia, zdrowsze jest zjedzenie 6 mniejszych posiłków. Dzielenie posiłków skraca odstęp pomiędzy tradycyjnym posiłkiem w formie śniadania, obiadu i kolacji. Faktem jest, że im dłużej czeka się na posiłek, tym większe jest prawdopodobieństwo, że przejadacie się. Według dietetyka Cleveland Amy Jamieson-Petonic: "Po około 3 godzinach bez jedzenia, poziom cukru we krwi zaczyna spadać. A po 4 godzinach twoje ciało już przetrawiło wszystko, co wcześniej spożyłeś. Kiedy nie zjesz nic przez 5 godzin, twój poziom cukru we krwi zacznie gwałtownie spadać, a ty rzucisz się na wszystko, byle tylko zaspokoić głód.
Rozpraszanie uwagi podczas jedzenia, sprawia, że zjadamy znacznie mniej, niż podczas jedzenia i oglądania telewizji/czytania gazety/grania w gry. Skupiając swoją uwagę tylko na tu i teraz, jesteśmy w stanie zjeść 10% posiłku niż osoby, które podczas jedzenia były rozproszone zewnętrzymi bodźcami.
Badanie opublikowane w International Journal of Obesity pokazało, że połączenie niskokalorycznej diety odchudzającej z jajkami, może zwiększyć szanse na zmniejszenie masy ciała. Warto spożywać jajka na śniadanie. Wynika to z faktu, że wysoka zawartość białka w jajach zapobiega odczuwaniu głodu przez dłuższy czas.
Bardzo czesto rano zapominamy o zjedzeniu śniadania lub zjadamy na pierwszy posiłek niewystarczające porcje. Taka praktyka jest szkodliwa dla naszego stanu zdrowia. Śniadanie zapewnia wystarczającą energię do rozpoczęcia dnia, a także zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę, zwiększenia masy ciała i rozwój chorób serca. Badania pokazały, że śniadanie pozwala utrzymać odpowiednią wagę ciała. Oczywiście śniadanie powinno być odpowiednio skomponowane.
Żucie gumy miętowej bez cukru może powstrzymać głód. Smak mięty działa uspokajająco nasze nasze kubki smakowe, dzięki czemu ogranica uczucie głodu. Badania przeprowadzone na University of Rhode Island wykazały, że osoby żujące gumę przed lunchem, zjadały na niego znacznie mniejsze porcje. Również w ciągu dnia nie spożywali większej ilości jedzenia.
Wydaje Ci się, że oświetlenie nie ma wpływu na ilość spożywanych kalorii? Naukowcy udowodnili, że jedzenie w dorze oświetlonym pomieszczeniu pozwala na dokonywanie zdrowszych wyborów żywieniowych. Według badań przeprowadzonych przez naukowców z różnych amerykańskich uniwersytetów okazało się, że osoby spożywające posiłki w jasnych miejscach spożywali o 39% mniej kalorii niż ludzie, którzy jedli w słabo świetlonych miejscach.
A Ty wolisz stosować diety czy wprowadzać zmiany w nawykach żywieniowych? Daj nam znać w komentarzach :)
Dzieki tym poradom rzeczywiscie udalo mi sie zrzucic zbedne kilogramy :)
Zgłoś nadużycie-FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.