Wypracowanie sposobów radzenia sobie ze stresem jest ogromnie istotne w obecnej sytuacji. Wielu konsumentów obawia się skutków ekonomicznych i zdrowotnych pandemii COVID-19. Stresogenna jest także sytuacja polityczna. Od lat eksperci radzą, aby w silnym stresie uprawiać sport.
Napięcie mięśni, przemęczenie, bóle głowy lub migreny powinny być niepokojącym sygnałem, iż organizm żyje w silnym stresie. Szczególnie istotna jest umiejętność zdefiniowania przyczyny, która powoduje problem. Trudno jest być produktywnym w codziennym życiu, kiedy niepokój i zmartwienie dominują nasze myśli. Czynnikiem stresogennym jest także presja, która może wynikać z próby wykonywania wielu obowiązków jednocześnie. Czasami jednak możemy czuć się zestresowani z tak, wydawałoby się błahego powodu, jak stanie w korku. Tutaj akurat rozwiązanie jest proste – wystarczy przesiąść się na rower.
Wielu kolarzy mówi, że jazda na rowerze jest jak uzależnienie. Nauka dowiodła, że to prawda. Po przejażdżce poczujesz gwałtowny wzrost neuroprzekaźników, takich jak serotonina i dopamina. Nie tylko poprawiają nastrój, ale ten ładunek endorfin może stymulować te same obszary mózgu, co środek przeciwbólowy1. Badanie przeprowadzone przez Cycleplan wykazało, że trzy czwarte spośród niemal 1000 respondentów, dzięki jeździe na rowerze, zauważyło poprawę swojego zdrowia psychicznego.
Podczas pandemii wielu z nas z troski o własne zdrowie przesiadło się na rower. Jazda na rowerze umożliwiła nie tylko zachowanie fizycznego dystansu, ale przede wszystkim stała się okazją do codziennej aktywności fizycznej.
– Biorąc pod uwagę naszą sprzedaż, która w ubiegłym roku wzrosła o 35 procent, można śmiało stwierdzić, że popyt na jednoślady nie maleje – zauważa Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Romet. I dodaje: Przekłada się on nie tylko na samą sprzedaż, ale również na wzmożone inwestycje w infrastrukturę rowerową – łącznie od początku pandemii w Europie zainwestowano ponad miliard euro na rozbudowę sieci dróg rowerowych. Trend ten widać również w zachowaniach konsumentów, gdyż jak wynika z danych Google Maps, w okresie związanym z kryzysem COVID-19, zanotowano w niektórych krajach, w tym m.in. w Polsce, wzrost zainteresowania trasami rowerowymi nawet o 250-300 procent.
Badanie przeprowadzone w The Lancet wykazało, że wśród różnych rodzajów ćwiczeń, czasu trwania, częstotliwości i intensywności, jazda na rowerze była jedną z najważniejszych aktywności, które pomogły zmniejszyć obciążenie psychiczne uczestników badania. Autorzy zauważyli, że zwłaszcza ćwiczenia trwające 45 minut i o częstotliwości od trzech do pięciu razy w tygodniu, były szczególnie pomocne we wspieraniu zdrowia psychicznego3. Jazda na rowerze zmniejsza także o 40 proc. ryzyko zachorowania na cukrzycę. Lekarze twierdzą ponadto, że obniża ciśnienie krwi i podnosi poziom dobrego cholesterolu, który usuwa tłuszcz z tętnic. Niektórzy badacze znaleźli dowody na to, że jazda na rowerze może również obniżyć szkodliwy cholesterol4. Przejażdżka rowerem stymuluje organizm do produkcji endorfin, hormonów, które łagodzą stres i zmniejszają ból. Endorfiny pomagają również w walce z depresją.
Martwisz się, że nie dasz rady kondycyjnie? Oprócz klasycznych rowerów na rynku dostępnych jest wiele modeli ze „wspomaganiem”, czyli elektrycznych. Powodem, dla którego coraz więcej użytkowników wybiera rower elektryczny jest przede wszystkim przyjemność z jazdy na dużo wyższym poziomie. Drugą, ważną kwestią jest to, że w zasadzie każda osoba, każda grupa użytkowników może pokonać zdecydowanie więcej kilometrów.
– Już teraz w swojej ofercie posiadamy kilkanaście różnych modeli w kategoriach E-MTB, E-TREKKING, , E-CROSS, E-CITY - mówi Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Romet, producenta, który jako pierwszy rozpoczął w Polsce produkcję rowerów elektrycznych. – Zdajemy sobie sprawę, że e-bike może być używany przez różne osoby, do różnych celów. Z myślą o ich potrzebach tworzymy modele, które zapewniają maksymalną satysfakcję z jazdy. W tym celu, z powodzeniem wdrożyliśmy do produkcji w Polsce trend popularny na zachodzie Europy, który polega na centralnym zintegrowaniu baterii z ramą roweru elektrycznego – podsumowuje Grzegorz Grzyb.
Jazda na rowerze oprócz mięśni pozwala także ćwiczyć uważność. Ta z kolei polega na zwracaniu większej uwagi na nasze myśli i uczucia, przez co zwiększa zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach i dokonywania mądrych wyborów. Zadbajmy więc o własny dobrostan. Odłóżmy smartfony – czas na rower!
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.