fit.pl mobile logo

Dezodorant, co to właściwie jest?

Dezodorant, to kosmetyk bez którego większość z nas nie wyobraża sobie komfortu funkcjonowania, zwłaszcza, gdy nerwy, stres i napięcie dają o sobie znać. Używamy dezodorantów, by ładnie pachnieć i przede wszystkim zniwelować brzydki zapach naszego ciała, który pojawia się w sytuacjach stresogennych. Do czego służy dezodorant?

Dezodorant, co to właściwie jest?

Krótka definicja brzmi: środek chemiczny specjalnego przeznaczenia, który pomaga zwalczać nieprzyjemny zapach ludzkiego ciała.

Pamiętajmy jednak, że dezodorant nie usuwa potu. Pot nie pachnie. Ale w momencie wydzielania, styka się z naturalną florą bakteryjną, która znajduje się na ciele człowieka. Wtedy rozpoczyna się proces fermentacji, co skutkuje pojawieniem się nieprzyjemnej woni. Zadaniem dezodorantów jest jej zniwelowanie lub całkowite usunięcie, dzięki działaniu przeciwbakteryjnemu.

Trzeba jednak pamiętać, że trwałość dezodorantu ogranicza się do kilku godzin. W składzie tego specyfiku nie ma uwodnionego chlorku glinu. Nowoczesne dezodoranty można stosować pod pachami, ale większość z nich doskonale nadaje się do używania na innych partiach ciała. Są więc dezodoranty do włosów i stóp.

Zaletą dezodorantu jest to, że można go stosować dowolną ilość razy. Dezodoranty dostępne są w trzech formach: w sprayu, sztyfcie oraz żelu.

Dla kogo jest dezodorant?

Dezodoranty są dla osób, które nie cierpią na nadpotliwość. Wtedy są skuteczne. Gdy nadmiernie się pocimy, gdy jesteśmy narażeni na częste sytuacje stresowe, stosujmy inne środki.

Pamiętajmy też, że dezodorant może uczulać. Dlatego zaleca się jego zmianę co dwa miesiące.

Domowy dezodorant DIY

Jeśli cierpisz na alergie, masz wrażliwą skórę - zamiast płacić krocie w sklepie, możesz domowym sposobem stworzyć naturalny dezodorant bez dodatku konserwantów i prabenów. W internecie znajdziesz wiele ciekawych i sprawdzonych przepisów – łatwych i skutecznych. Wystarczy na przykład soda oczyszczona, mąka kukurydziana, olej kokosowy i olejki eteryczne w odpowiednich proporcjach.

Historii dezodorantu słów kilka...

Pierwowzór tego popularnego kosmetyku pojawił się 5500 lat temu. Wymyślili go Chińczycy. Europejski odpowiednik, jako pierwsi stosowali starożytni Rzymianie. Ale dopiero na początku XX wieku pojawiły się dezodoranty takie, jakie znamy, gdyż wtedy naukowcy zwrócili uwagę na pot i brzydki zapach z nim związany.

W 1941 roku pojawił się więc pierwszy dezodorant w sprayu. Gotowy produkt wprowadził na rynek amerykański naukowiec Lyle Goodhue.

Jak widać dezodorant jest znany od tysięcy lat, bo jak świat światem ludzie mają problemy z pokonaniem brzydkich zapachów. Zmysł powonienia jest bowiem jednym z najważniejszych i najczulszych naszych zmysłów. A ładne zapachy każdy z nas lubi.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl