fit.pl mobile logo

Cała prawda o wellness

„Wellness” towarzyszy nam już od ładnych paru lat, a nadal mamy problemy ze zrozumieniem jego istoty. Myślimy „wellness” patrząc na suplementy diety, na kosmetyki, na zabiegi mające na celu poprawę naszej urody. Żyć „wellness” bardziej kojarzy nam się z potrzebą posiadania pękatego portfela na te wszystkie udogodnienia i atrakcje salonów spa, wycieczki, farmakologiczne cuda sprzedawane na wszystkie ludzkie niedociągnięcia. A tu niespodzianka. Wellness nie na tym polega!
 

wellness roweryNajpierw zdrowie

Bardzo często zdrowie rozumiemy jako brak choroby. A tymczasem już ponad 50 lat temu Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zdefiniowała zdrowie jako coś więcej niż brak schorzeń. Optymalne zdrowie obejmuje swoim zakresem wysoki poziom dobrego poczucia psychicznego, socjalnego, emocjonalnego, duchowego i fizycznego na miarę możliwości danej osoby. Musimy bowiem liczyć się z odziedziczonymi cechami i skłonnościami, a także – z indywidualnymi możliwościami swojego organizmu. Jak to się ma do wellness? Jak piszą autorzy książki „Fitness i wellness: kondycja sprawność, zdrowie”(Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2007), wellness jest „pozytywnym elementem optymalnego zdrowia”. Eksperci zwracają tutaj uwagę na wysoką jakość życia, na dobre samopoczucie w wielu aspektach istnienia.

Cechy indywidualne

W naszej drodze do wellness musimy pamiętać o cechach indywidualnych jakie posiadamy. Każdy z nas ma zarówno zalety jak i wady, mocne i słabe strony, siłę i ograniczenia. Bywa że cierpimy na nieuleczalną chorobę, która ogranicza w jakiś sposób nasze działanie. To nie znaczy jednak, że nie możemy iść drogą wellness. Porównywanie siebie do innych ludzi może doprowadzić do obniżenia stanu naszego samopoczucia, narzucenia sobie wygórowanych oczekiwań, a także – frustracji związanej z niespełnionymi wymaganiami. Czy jest to potrzebne? Czy nie lepiej koncentrować się na własnych silnych stronach, rozwijać własne talenty?

Dobre samopoczucie

Jak już wiemy zdrowie i wellness mają charakter wielowymiarowy. Pisaliśmy o tym w artykule „Pięć wymiarów wellness”. Kluczowe jest nasze postrzeganie danego obszaru, eksperci twierdzą nawet, że jest ono ważniejsze od naszych rzeczywistych możliwości. Przykładowo - pozytywne nastawienie do pracy sprawia, że jesteśmy z niej bardziej usatysfakcjonowani, nawet jeżeli nie jest ona bardzo znacząca dla społeczeństwa, niż osoba, której praca ma ogromne znaczenie i szeroką odpowiedzialność (np. lekarz), a nie przykłada do swojej pracy większego znaczenia. To ludzie wewnętrznie spełnieni, sprawni, zadowoleni z życia, są szczęśliwi. I choć nie będziemy tutaj ukrywać, że stan konta, warunki mieszkaniowe i, nazwijmy to tak „roboczo”: obszar materialny życia, na który wiecznie w Polsce narzekamy, ma ogromne znaczenie, to jednak kluczowe jest nasze podejście do danej sytuacji, nasz sposób postrzegania. Czy nie czas już skończyć z narzekaniem, docenić to co posiadamy?

Przeczytaj również Pięć wymiarów wellness



Styl życia

Pamiętajmy, że styl życia jaki codziennie wybieramy ma ogromne znaczenie. Będziemy o tym pisać za każdym razem: optymalna dieta, kondycja fizyczna i psychiczna, najbliższe otoczenie, dbanie o każdy wymiar wellness – powinno stać się naszym celem. Żadna nawet najlepsza tabletka, ani żaden nawet najlepszy zabieg w salonie piękności nie sprawi, że będziemy żyć wellness. To właśnie nasze codziennie wybory zbliżają nas albo oddalają od wellness: to czy pójdę na fitnes, czy będę oglądać telewizor; to czy na obiad zjem rybę i surówkę, czy hamburgera; to czy zrobię dziecku kanapkę do szkoły, czy dam kilka złotych na batonika, to czy pomogę znajomemu w potrzebie, czy będę udawać, że nie wiem o co chodzi, to czy zapalę papierosa, czy skupię się na ćwiczeniach oddechowych itd. Czas przyznać, że jeżeli chodzi o życie według wellness – nie ma szybkich rozwiązań. Codzienne mądre wybory, zdrowy styl życia i pozytywne postrzeganie – oto kluczowe elementy wellness.

Beata Mąkolska
www.fit.pl

 

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl