fit.pl mobile logo

Jak zacząć dzień z energią, gdy za oknem zimno i szaro

Późną jesienią poranki bywają trudne. Jest chłodno, a gdy wstajemy bardzo wcześnie – także ciemno. Choć wielu z nas wydaje się, że na brak energii o poranku może pomóc tylko kawa, to nie do końca prawda. Istnieje jeszcze co najmniej kilka sposobów, które postawią nas szybko na nogi, dodadzą energii i sprawią, że poczujemy przypływ sił na resztę dnia. Wpływ na nasze samopoczucie ma zarówno spożywane jedzenie, jak i codzienne nawyki. Jak zadbać o organizm rano? Poniżej prezentujemy kilka wskazówek

Zimny prysznic na pobudzenie

Coraz większą popularnością cieszy się korzystanie z zalet… zimnej wody. Zwolenników morsowania, którzy dzięki regularnym kąpielom chcą wzmacniać swoją odporność, z każdym rokiem przybywa. Nie musimy jednak od razu wchodzić do morza czy jeziora – dla naszego organizmu równie korzystne będą chłodne, poranne prysznice. Zimna woda poprawia krążenie krwi, pobudza i dodaje energii. Ponadto wzmacnia odporność, dodaje endorfin, a dzięki przyspieszeniu metabolizmu – wspomaga również odchudzanie. Trzeba przyznać, że to bardzo prosty nawyk, które niesie ze sobą szereg korzyści dla naszego zdrowia.

Poranny jogging, a może krótki stretching

Gdy rano trudno nam się wybudzić, często ostatnią rzeczą o jakiej chcemy myśleć jest aktywność fizyczna. Jednak jak to zazwyczaj bywa, najtrudniej jest zacząć, ale już po kilku dniach organizm przyzwyczai się i zacznie czerpać korzyści z porannego rozciągania czy krótkiego joggingu. Jak to działa? Poranne ćwiczenia, gimnastyka, a nawet krótka sesja rozciągania pozwoli na pobudzenie ciała i przygotowanie go do reszty dnia. Dzięki ćwiczeniom dotleniamy mięśnie, a także lekko podnosimy ciśnienie, które po nocy u części osób jest obniżone, co może powodować ospałość.

Bez śniadania ani rusz

„Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia” – usłyszał kiedyś każdy z nas. Nie bez przyczyny, bo faktycznie rano nasz organizm potrzebuje najwięcej energii. Dietetycy radzą, aby śniadanie spożyć do godziny po przebudzeniu, tak żeby zadbać o odpowiednią pracę metabolizmu. Ponadto, powinno ono składać się w głównej mierze z węglowodanów, ale nie zapominajmy także o tłuszczach i białku. Idealnym pomysłem na zdrowe śniadanie jest np. owsianka. Wystarczy podgotować płatki owsiane na mleku (np. Łaciate), a następnie wrzucić do garnka ulubione owoce, orzechy czy nasiona. Dzięki temu przygotujemy pyszny posiłek, który ma nam zapewnić energię na cały poranek.

Koktajl pełen witamin

Jak w prosty sposób dostarczyć sobie witamin i minerałów? Idealnym sposobem są koktajle owocowo-warzywne. Miksując ulubione produkty, przygotowujemy w kilka minut pyszny napój, pełen składników odżywczych. Wiele z nich możemy przygotować na bazie mlecznych produktów fermentowanych, jak kefir czy maślanka (np. Maślanka Mrągowska), które dzięki zawartości zdrowych bakterii dobroczynnie wpływają na naszą florę jelitową, podnosząc odporność organizmu, poprawiając przy tym także procesy trawienne. Powyższe wskazówki warto stosować codziennie, dodatkowo pamiętajmy, że energię zapewnia przede wszystkim sen – zadbajmy, by był on jakościowy i odpowiednio długi. W tym celu przesypiajmy każdej nocy 7-8 godzin. Dzięki temu łatwiej będzie energicznie rozpocząć poranek.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl