Narty w dalekich Alpach, zdobycie Dolomitów – marzenie wielu narciarzy. Masz swoje kochane narty, albo deskę, wygodne buty, ulubione kijki i nie masz najmniejszej ochoty wypożyczać sprzętu na miejscu? Rozjaśniamy, jakie są zasady przewozu sprzętu sportowego w liniach lotniczych 
fit.pl
2016-09-09 00:00
Udostępnij
Własny sprzęt sportowy w samolocie

 
Sprzęt sportowy w samolocie - jak zabezpieczyć?

 

Zaczynamy od dobrej wiadomości, w większości linii lotniczych, bagaż sportowy, który mieści się w limicie wagowym (od 20 do 40kg w zależności od klasy biletu i regulacji linii), można przewozić bez żadnych dodatkowych opłat. Jeśli sprzęt będzie cięższy, uiścisz dopłatę, stosowną do wagi, no a jeśli wybierzesz linie, które nie uwzględniają usługi darmowego przewozu sprzętu, zapłacisz za bagaż gabarytowy.

W regulaminach przewoźniku sprzęt sportowy liczony jest sztukami, przy czym za sztukę takiego bagażu uznaje się komplet – na przykład narty, kijki, kask lub ten sam zestaw z deską. Co ważne, sprzęt musi być odpowiednio zapakowany i zabezpieczony. Nie możesz także przynieść ot tak sobie sprzętu, żądając jego darmowego umieszczenia na pokładzie. Należy o tym uprzedzić przewoźnika, najlepiej na etapie rezerwacji biletu.
Linie lotnicze, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, oferują w sezonie zimowym atrakcyjne promocje na przewóz sprzętu – jeśli planujesz taki lot, koniecznie porównaj oferty kilku przewoźników.

A teraz sprawdzimy kilka najbardziej popularnych linii i ich oferty na przewóz sprzętu sportowego:

Air Berlin – tu zasady są proste, przewóz bagażu sportowego odbywa się w ramach bagażu nadawanego. Jeśli nie przekracza limitu wagowego i ilościowego, nie są konieczne dopłaty. Jeśli zaś nie mieści się w limitach, przewoźnik nalicza opłatę dodatkową.

LOT – podział na klasy przewiduje różne limity wagowe i ilościowe dla różnych taryf. Przewoźnik przychylnym okiem patrzy na przekroczony rozmiar sprzętu sportowego, o ile mieści się on w limicie wagowym i ilościowym. Jeśli bagażu jest więcej – koszt przewozu kompletu sprzętu wynosi średnio 200pln na dłuższych lotach międzynarodowych.

Lufthansa – dodatkowy bagaż w postaci sprzętu sportowego jest przewożony bezpłatnie, ale w ramach limitu wagowego. Jeśli limit jest przekroczony, opłata wynosi około 50 euro w Europie i 100 euro poza nią. Loty do USA, Meksyku i Ameryki Środkowej przewidują inne – mniejsze – limity na sprzęt sportowy.

Wizzair – przewóz sprzętu sportowego nie jest bezpłatny, opłata jest jednak stała w ramach 1 sztuki takiego bagażu (sztuka oznacza zapakowany w pokrowiec komplet). Koszt to niecałe 130pln, o ile opcję oznaczono podczas rezerwacji, jeśli się zagapisz i tego nie zrobisz, wykupienie tej samej opcji przed lotem – już na lotnisku – będzie kosztowało ponad 250pln.

Ryanair – bagaż sportowy traktowany jest jako dodatkowy bagaż rejestrowany i nie uwzględnia go cena biletu. Dokupić można 2 sztuki bagażu (jedną może być sprzęt) w limicie do 15 lub do 20kg.

Swiss – to linie przyjazne sportowcom, jeśli sprzęt sportowy mieści się w limicie wagowym i ilościowym, przewóz odbywa się bez dodatkowych opłat, w ramach limitów dla poszczególnych taryf. Jeśli nie mieścisz się w limitach, opłata dodatkowa wynosi 50 euro w Europie i 100 euro poza nią.

materiał został przygotowany we współpracy z portalem www.promocjelotnicze.com.pl