fit.pl mobile logo

Obalamy słodkie mity!

Potrzeba odczuwania słodkiego smaku jest naturalna dla każdego z nas. Nic więc dziwnego, że słodycze tak bardzo nas kuszą i że tak trudno jest nam z nich zrezygnować. Paradoksalnie, im bardziej odmawiamy sobie słodkich pokarmów, tym większy mamy na nie apetyt. Czy jednak konieczna jest rezygnacja ze wszystkiego, co słodkie? Postanowiliśmy zmierzyć się z najpopularniejszymi obiegowymi mitami na temat słodyczy 

 

Mit 1. Będąc na diecie, należy całkowicie zrezygnować ze słodyczy

Wydawałoby się, że największym wrogiem szczupłej sylwetki są słodycze. Rzeczywiście może tak być, o ile trudno nam zachować umiar. Raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na kilka kostek gorzkiej czekolady czy kawałek domowego ciasta, do którego, dla poprawienia walorów smakowych, zamiast cukru użyliśmy substancji słodzącej (np. ksylitolu czy stewii). Już podczas zakupu słodyczy warto przeanalizować składy dostępnych produktów, by dokonać właściwego wyboru. Dzięki temu mamy gwarancję, że w naszym koszyku z zakupami są tylko wyselekcjonowane produkty, na których konsumpcję możemy sobie pozwolić bez wyrzutów sumienia.

Mit 2. Osoby chore na cukrzycę nie powinny w ogóle jeść słodyczy

Zarówno osoby zdrowe, jak i te chore na cukrzycę, nie powinny stawiać sobie tak restrykcyjnych zakazów, bo ich efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Diabetycy mogą bez obaw sięgać po takie słodycze, w których cukier jest zastąpiony niskokalorycznymi substancjami słodzącymi. Nie wpływają one na poposiłkowe stężenie glukozy we krwi, dlatego sprawdzą się jako substytut cukru u cukrzyków. Dodatkowo, bezpieczeństwo ich stosowania, w ramach dopuszczalnego dziennego spożycia, zostało potwierdzone przez Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością i Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

Mit 3. Nieważne, jakie słodycze wybieramy. Każde szkodzą tak samo

Słodycze mogą mieć zgubny wpływ na stan naszego zdrowia, o ile sięgamy po nie zbyt często, na przykład w celu poprawienia nastroju. Jest jednak grupa słodyczy, która, w rozsądnych ilościach, nie tylko nie szkodzi, ale nawet pomaga. Mowa o produktach zawierających w swoim składzie słodziki. Niskokaloryczne substancje słodzące nie ulegają fermentacji i nie przyczyniają się do próchnicy zębów. Słodziki poprawiają smak środków higieny jamy ustnej, na przykład past do zębów, dzięki czemu mogą nawet zachęcać do ich regularnego stosowania.

Mit 4. Dbając o linię, nie należy pić słodkich napojów gazowanych

Nawodnienie organizmu jest ważne, nie tylko wtedy, kiedy pragniemy pozbyć się zbędnych kilogramów. W związku z tym, że poziom płynów w organizmie możemy uzupełnić za pomocą różnorodnych napojów, sięgajmy po takie napoje, które najbardziej nam smakują, również te gazowane. Smak napojów jest głównym czynnikiem, który decyduje o tym, że chętniej sięgamy po napoje bezalkoholowe, herbatę lub mleko niż czystą wodę.*Jeśli dbamy o linię, sięgajmy po te o obniżonej zawartości kalorycznej. Ugaszą nasze pragnienie i dostarczą przyjemnych doznań smakowych, nie powodując wyrzutów sumienia. Warto urozmaicać swoją dietę właśnie w ten sposób.

www.dieta.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl