fit.pl mobile logo

Zimowa dieta odchudzająca - czy istnieje na prawdę?

Co musimy zrobić, aby problem zimowego przybierania na wadze nas nie dotyczył? Co zrobić, by zrzucając zimowe ciuchy, można było bez zakłopotania od razu wskoczyć w bikini?

Dlaczego zimą tyjemy?

Większe zapotrzebowanie na energię zimą – czyli spożywanie wysokokalorycznych pokarmów w sporej ilości, brak ruchu to główne przyczyny zimowego przybierania na wadze. Najczęściej nie panujemy nad tymi zjawiskami, tłumacząc się wynikającymi z braku światła dziennego i ciepła, zimową chandrą lub ospałością. To nasi wrogowie!

Nauczmy się, jak walczyć z podstępną zimą, by nie dała nam w kość, sprawiając, że wiosna zastanie nas… przy kości.

Czy zimą musimy jeść tłusto i obficie?

Kiedy jest zimno, nasz organizm domaga się więcej jedzenia, a przynajmniej większej ilości kalorii. Dlatego sięgamy po produkty, na które w lecie mamy mniejszą ochotę, bądź wcale o nich nie myślimy. Należą do nich tłuste mięsa, potrawy smażone, nie mówiąc już o świątecznych przysmakach typu bigos.

Jemy, bo jest nam zimno – nasz organizm domaga się większej ilości kalorii z pożywienia, aby wyrównać straty ciepła, jakie ponosi nasze ciało, by zimowy chłód nie dał nam w kość. Nie oznacza to jednak, że mamy jeść bezmyślnie. Prawidłowa nie tylko sprawi, że będzie nam ciepło, ale i zapobiegnie przeziębieniom – pomoże nam także utrzymać linię.

Jedzmy często, zaczynając od rana – przede wszystkim nabiał, zawierający duże ilości wapnia, który nie tylko wzmacnia kości, ale i daje uczucie sytości. Zimą zaprzyjaźnijmy się ze strączkowcami i pełnoziarnistym pieczywem – ten rodzaj węglowodanów da nam dużo energii, a także żelaza, które zimą ochroni nas przed anemią. Strączkowce oraz ryby czy orzechy dostarczą nam magnezu, który nie tylko przyspiesza metabolizm, ale i wspomaga pracę mózgu.

Warzywa zimą nie są niestety ani tak smaczne, ani tanie, jak podczas reszty roku. Nie możemy jednak o nich zapominać, ponieważ to właśnie one stanowią główne źródło witamin chroniących zimą nasz organizm przed przeziębieniami, osłabieniem i innymi dolegliwościami. Szczególną uwagę zwróćmy na spożywanie:

 

  • Papryki, szpinaku, pomidorów, brokułów czy kalafiora, które bogate są w zwiększającą odporność witaminę C. Witamina ta pomaga także w przyswajaniu żelaza.
  • Pomidory są także źródłem witaminy A, chroniącej nasze drogi oddechowe przez wniknięciem w nie zarazków.
  • Przemianę węglowodanów wspomoże witamina B, którą znajdziemy w strączkowcach i orzechach.
  • Ponieważ zimą szczególnie ważne jest dostarczenie organizmowi wapnia, zadbajmy o odpowiedni poziom witaminy D w organizmie – pomoże ona w jego przyswajaniu. Witaminę D znajdziemy szczególnie w rybach, tranie czy jajkach.
  • Jajka, jak również marchew, oleje roślinne, mleko czy zielone warzywa dostarczą nam kolejnej witaminy – witaminy E, dzięki której wzmocnimy naczynia krwionośne, mięśnie i skórę.

    Co ze sportem w zimie?

    Brak lub ograniczenie ruchu fizycznego to kolejna przyczyna zimowej ospałości, a także przybierania na wadze. To jasne, że spędzając większość czasu w pomieszczeniach – i to sztucznie ogrzewanych – poruszamy się mało, nie spalamy nagromadzonej dzięki jedzeniu energii, a na dodatek… przesuszamy skórę.

    Brak ruchu niekorzystnie wpływa także na nasze samopoczucie – jesteśmy bardziej skłonni do apatii i tak zwanego nic-nierobienia. Tymczasem nie trzeba spędzać weekendów na nartach czy desce, aby intensywnie cieszyć się zimą. Samo przebywanie na zimnym powietrzu (pamiętajmy o ciepłym ubraniu i kosmetykach ochronnych!), ulepienie bałwana, czy chwila bitwy na śnieżki to zdrowy ruch!

    Dla amatorów miejskich sportów zimowych także się coś znajdzie – korzystajmy z lodowisk i pamiętajmy, że zjeżdżanie na sankach nie jest zarezerwowane dla ! Amatorzy biegania czy jazdy na rowerze śmiało mogą nazwać swoje ulubione sporty całorocznymi – pamiętając (znów!) o odpowiednim ubiorze i – w przypadku roweru – konserwacji sprzętu i przystosowaniu go do zimowych warunków.

    Uprawiając sporty w zimie nie tylko ćwiczymy kondycję, ale podnosimy odporność organizmu na infekcje, uczymy się z nimi walczyć i zapobiegamy zanikowi i zwiotczeniu mięśni.

    Zimowa a suplementacja

    I ruch, i odpowiednia dieta zapewnią nam piękną sylwetkę przez cały rok. Niektóre z nas pewnie obawiają się, że przy ciężko jest utrzymać wagę. Być może też, że większym problemem niż latem może być stosowanie suplementów diety, dzięki którym dostarczamy organizmowi optymalną dawkę niezbędnych składników.

    Dzisiejsze suplementy diety opracowane są w taki sposób, aby nawet zimą i przy wzmożonym wysiłku fizycznym dostarczać odpowiednią ilość energii.

    Jeśli chcemy schudnąć zimą zdrowo i trwale, warto zaopatrzyć się w preparat Milkoshake Diet oraz uprawiać swój ulubiony sport – wówczas żadne bikini nie będzie nam straszne.

    Zimą pomyślmy zatem o i nietuczącej diecie, ćwiczeniach fizycznych i suplementacji, która zapewni nam zdrowy i trwały efekt naszych wysiłków mających na celu utrzymanie lub osiągnięcie pięknej linii. Taka praca z pewnością zaowocuje nie tylko smukłą sylwetką, ale i wspaniałym samopoczuciem i energią nawet, gdy za oknem śnieg i deszcz. Zatem – nie dajmy się zimie!



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl