Co daje nam błonnik w codziennej diecie?

Błonnik, mimo że nie stanowi źródła witamin, składników mineralnych czy antyoksydantów, odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Jego niedobór poza problemami trawiennymi może doprowadzić do rozwoju różnych chorób. Sprawdź, jakie są korzyści i zalecenia co do ilości jego spożywania.
2022-12-07 00:00
Udostępnij
Co daje nam błonnik w codziennej diecie?

Co to jest błonnik pokarmowy?
Błonnik pokarmowy to substancja pochodzenia roślinnego. Wyróżnić możemy jego 2 rodzaje – rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Ten pierwszy, nie jest trawiony, ani wchłaniany przez nasz organizm. Dzięki temu działa on trochę jak „miotełka”, do której podczas trawienia przyczepiają się różne toksyny i produkty przemiany materii. Co za tym idzie, oczyszcza on nasze jelita z resztek jedzenia, usprawnia procesy trawienne, wspiera perystaltykę jelit i stanowi profilaktykę dla zaparć. Błonnik rozpuszczalny to pektyny, śluzy roślinne i gumy, które rozpuszczając się w wodzie, przybierają galaretowatą postać. Dzięki temu, że szybko pęcznieją, sprawiają, że dłużej odczuwamy uczucie sytości po posiłku, co jest szczególnie ważne dla osób dbających o prawidłową masę ciała. Ten rodzaj błonnika wspomaga także oczyszczanie przewodu pokarmowego, obniża poziom cholesterolu oraz trójglicerydów. Ma również pozytywny wpływ na florę bakteryjną naszych jelit.

Błonnik w codziennej diecie
Według Światowej Organizacji Zdrowia dzienne spożycie błonnika powinno wynosić około 20 - 40 gramów na dobę. Statystyczny Polak każdego dnia spożywa go w ilości zaledwie 15 g… Warto więc zwrócić uwagę na swój codzienny jadłospis i urozmaicić go tak, by nie brakowało w nim tego cennego składnika. Naturalny błonnik znajdziemy m.in. w produktach takich jak: otręby, pełnoziarniste pieczywo, muesli, ryż brązowy czy kasze. Występuje on także w wielu owocach – m.in. w jabłkach, marchwi czy suszonych morelach i śliwkach. Taka forma dostarczenia błonnika do codziennej diety jest najkorzystniejsza.

A może suplementacja?
Zdarza się jednak, że z różnych powodów nasz organizm może mieć niedobory tego składnika lub po prostu nie zwracamy uwagi, lub nie mamy czasu na dostarczanie go do naszego organizmu w odpowiedniej ilości poprzez dietę. Wtedy rozwiązaniem może okazać się suplementacja. Najlepsze są preparaty na bazie błonnika pokarmowego zawierające wyłącznie naturalne substancje – bez żadnych związków syntetycznych.
Nasza propozycja to w 100% naturalny błonnik od DuoLife - Fiber Powder. Zawiera on kompleks rozpuszczalnego błonnika pokarmowego pochodzącego aż z 4 źródeł. Dzięki przystępnej formie saszetek zawierających po 10 g produktu (z czego 8 g to czysty błonnik) może być on dodawany bezpośrednio do płynu lub posiłku – nie ma potrzeby połykania dodatkowych tabletek. Wspiera on funkcje przewodu pokarmowego, układu odpornościowego i nerwowego. Jest oparty na składnikach o działaniu prebiotycznym.

DuoLife Fiber Powder jako dodatek do Twojego posiłku
Chcąc wzbogacić właściwości prozdrowotne swojego dania, możesz dodać do niego DuoLife Fiber Powder. Wypróbuj go, przygotowując np. placki z ulubionymi owocami sezonowymi. Pamiętaj, że gotowe przepisy możesz zmodyfikować, tak by niektóre składniki zastąpić ich zdrowszymi odpowiednikami. Zamiast mąki pszennej wykorzystaj tą pełnoziarnistą. Cukier zastąp naturalnym słodziwem, takim jak miód czy ksylitol. Z DuoLife Fiber Powder zadbasz także o dostarczenie odpowiedniej porcji błonnika dla swoich starszych pociech. Produkt może być spożywany również przez dzieci powyżej 12 roku życia.

Pamiętaj, jeżeli chcesz cieszyć się dobrym samopoczuciem, zacznij od zmiany swoich nawyków żywieniowych. Odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa dobrego funkcjonowania Twojego organizmu. Dlatego też już dziś zadbaj o to, by nie zabrakło w niej zdrowa porcja błonnika.

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.