fit.pl mobile logo

Co zmienić w diecie, aby schudnąć?

Nowy rok to nowe postanowienia. Te najpopularniejsze dotyczą zwykle zgubienia kilku kilogramów. Przyszedł więc najlepszy moment, żeby sprawdzić, co zmienić w dotychczasowej diecie, aby schudnąć i poczuć się lepiej i zdrowiej. O to zapytaliśmy trenerkę personalną i instruktorkę fitness Dorotę Bałkańską-Kalitę

Spadek wagi nie u wszystkich przebiega tak samo. Ma na to wpływ bardzo wiele czynników takich jak dieta, aktywność fizyczna, jakość snu, czy poziom stresu. Do redukcji należy się też odpowiednio przygotować, jeśli zależy nam, aby efekt utrzymał się na dłużej.

- Najważniejsze to zadać sobie pytanie, dlaczego chcemy schudnąć? Tutaj odpowiedzią przede wszystkim powinno być zdrowie i lepsze samopoczucie. Jeżeli zaczniemy konsekwentnie działać i dbać o siebie, to szybko osiągniemy wyznaczony cel – komentuje trenerka personalna i instruktorka fitness Dorota Bałkańska Kalita.

Rachunek sumienia

Zanim rozpoczniemy przygodę z odchudzeniem, należy wcześniej przeanalizować swój dotychczasowy tryb życia, stosowaną dietę oraz dzienna ilość wypijanej wody. Przekąski (nawet te zdrowe), kawa z mlekiem, soki świeżo wyciskane również mają kalorie, które wliczamy w dzienne zapotrzebowanie! Warto więc kontrolować ilość, a także jakość tego, co znajduje się na naszym talerzu.

- Dobrze jest zapisywać lub fotografować posiłki. Dzięki temu mamy dokładny wgląd w to, co zjedliśmy w ciągu dnia. Oczywiście nie chodzi o wyliczanie co do jednej kalorii, ale o zdrowe podejście do tematu. Jeśli pod koniec tygodnia zobaczymy dużą ilość fast foodów bądź słodyczy, to zrozumiemy, co zrobiliśmy źle - wyjaśnia trenerka.

Jedź mądrzej

Częstym błędem popełnianym podczas redukcji jest radykalne ucinanie kalorii. Produkty niskokaloryczne nie nasycają na długo, w konsekwencji czego szybciej zaczynamy odczuwać głód i mamy ochotę na następną porcję. Najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie od dwóch do trzech posiłków dziennie, z pomocą tutaj przychodzi post przerywany, który systematyzuje dzień. Jemy tylko w określonym oknie czasowym, a przez następne godziny organizm trawi to, co przyjęliśmy. Najpopularniejszy jest system osiem na szesnaście godzin.

- Rozpisując rekomendowany jadłospis dla moich podopiecznych, skrupulatnie dobieram składniki odżywcze. Każdy posiłek musi być bogaty w wartości odżywcze i witaminy. Najbardziej sycące są dania białkowo-tłuszczowe takie jak ryby, mięsa, owoce morza, jajka, czy ich roślinne zamienniki. Pamiętajmy, że aż siedemdziesiąt procent sukcesu, to odpowiednio zbilansowana dieta. Dania warto wzbogacać o warzywa, które zwiększają ich objętość, jednocześnie mając mało kalorii i węglowodanów.

Wprowadź sport

Aktywność fizyczna jest istotnym punktem w walce ze zbędnymi kilogramami. Po pierwsze wpływa na lepsze samopoczucie, które z kolei przekłada się na większą motywację do ćwiczeń, a po drugie ujędrnia i uelastycznia ciało. Wysiłek należy dostosować do swoich możliwości. Dlatego nieważne, czy udasz się na siłownie, basen, czy wybierzesz spacerowanie po parku. Każdy ruch się liczy!

- Wiele osób już na początku odchudzania zauważa szybką utratę kilogramów, po czym nagle waga zaczyna stać w miejscu. Dlaczego tak się dzieje? Otóż w pierwszej kolejności spada zalegająca w organizmie woda, a dopiero później zaczyna się redukcja tkanki tłuszczowej. Dlatego konsekwencja w działaniu jest bardzo ważna – komentuje trenerka i dodaje:

– Waga nie jest wyznacznikiem, najlepiej wziąć miarkę i zmierzyć swoje obwody. Dobrym pomysłem jest również zrobienie zdjęć oraz powtarzanie tej czynności raz w miesiącu. Niemniej jednak skuteczny przepis na sukces to łącznie zdrowej diety z aktywnością fizyczną i piciem wody - tak niewiele, a tak dużo zmienia – zauważa instruktorka fitness Dorota Bałkańska-Kalita.

Dorota Bałkańska-Kalita (Dorota Trenuje):

Trenerka i instruktorka fitness z wieloletnim doświadczeniem. Kobieta - wulkan energii. Ukończyła liczne kursy i szkolenia m.in. DEEPWORK, kettle, pilates. Zajmuje się treningami indywidualnymi - stacjonarnie i online. Prowadzi zajęcia grupowe, takie jak: sztangi, zdrowe plecy, stretching, sześciopak czy trening funkcjonalny, podczas których zaraża pozytywna energią swoich podopiecznych. 

Mieszka w Łodzi, gdzie aktywizuje lokalną społeczność poprzez organizację np. cotygodniowych treningów w plenerze. Prywatnie spełnia się jako mama dwóch wspaniałych urwisów.
Po fit inspiracje, gotowe zestawy ćwiczeń i garść wiedzy na temat diety, koniecznie zajrzyj do niej na Instagram: https://www.instagram.com/dorota_trenuje/

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl