Najważniejsze statystyki z sektora fitness online:
W 2021 roku wartość globalnej branży fitness online osiągnęła 10,71 mld dolarów
Branża wzrosła o 77,33% od szacowanej wartości 6,04 mld dolarów w 2019 r.
Przewiduje się, że do 2027 roku wartość branży fitness online przekroczy 59 miliardów dolarów, a tempo wzrostu wyniesie od 30,0% do 33,1% rocznie
Od 2017 r. wydatki na fitness na żądanie wzrosły o 128%, podczas gdy wydatki na tradycyjne siłownie wzrosły zaledwie o 6%
Ze względu na popyt na zindywidualizowane i coraz bardziej niszowe zajęcia fitness, oczekuje się, że do 2026 r. rynek streamingu na żywo będzie rósł o 35% rocznie
72% aktywnych dorosłych Amerykanów ćwiczy tyle samo (56%) lub więcej (16%) dzięki filmikom fitness online w porównaniu z poziomem sprzed pandemii
Wpływ pandemii na branżę fitness online
Zmiany w zachowaniu użytkowników: transmisje na żywo vs fitness na żądanie
72% badanych konsumentów twierdzi, że preferuje elastyczność fitnessu online, aby móc dołączyć do zajęć, kiedy tylko chcą, i uciec od normalnej metody “członkostwa w siłowni”, w której musieli ćwiczyć w godzinach pracy siłowni i często w czasie największego ruchu [2020].
Badanie przeprowadzone w USA na 2 000 Amerykanów: 75% stwierdziło, że łatwiej jest utrzymać formę w domu [2021].
72% dorosłych Amerykanów ćwiczyło tyle samo (56%) lub więcej (16%), korzystając z internetowych filmów fitness, w porównaniu z poziomem sprzed pandemii [2020].
Od czasu pandemii 75% aktywnych osób dorosłych korzystało ze strumieniowych treningów na żywo, a 70% z filmów na żądanie w celu wsparcia swojego reżimu ćwiczeń [2021].
Od marca do sierpnia 2020 r. liczba minut spędzonych na strumieniowym przesyłaniu na żywo treści dotyczących zdrowia i fitnessu wzrosła o 1300%.
Liczba użytkowników aplikacji Mindbody wykorzystujących wideo do swoich treningów wzrosła o 177% przed i po wprowadzeniu Covid (z 26% do 74%) [2020].
Porównując rodzaj oferty, stwierdzono:
Wykorzystanie nagranych wcześniej materiałów wideo na żądanie wzrosło o 311% (z 17% przed Covid do 70% po Covid)
Wykorzystanie strumieniowych transmisji wideo na żywo wzrosło o 971% (z 7% przed wprowadzeniem do 75% po wprowadzeniu).
Wydatki konsumentów na fitness online:
Konsumenci zwiększyli wydatki na cyfrowy fitness o 30% do 35% w porównaniu z okresem sprzed pandemii [2021].
Chociaż 75% planuje powrót do jakiejś formy ćwiczeń sprzed pandemii (w tym do siłowni), 30% konsumentów przewiduje, że nadal będzie wydawać więcej na rozwiązania fitness online niż przed pandemią [2021].
40% członków siłowni płaciło za fitness online firmom, których nigdy wcześniej nie odwiedzało [2020].
Adaptacja fitnessu online przez siłownie
Tradycyjne siłownie, kluby zdrowia i studia fitness nadal przyjmują model hybrydowy z rozwiązaniami fitness na miejscu i online
75% osób korzystających z wirtualnego fitnessu uczęszcza również na zajęcia stacjonarne
Siłownie i studia, które oferują wirtualne treningi, zwiększają frekwencję na zajęciach stacjonarnych o 12%.
Ponad połowa użytkowników fitnessu online chodzi na siłownię 3x w tygodniu i spędza na niej średnio więcej czasu niż inni członkowie klubu
72% właścicieli klubów fitness stworzyło i zaczęło oferować usługę streamingu na żądanie lub na żywo, co stanowi wzrost o 25% od 2019 r. [2021].
Średni koszt fitnessu online
Przy inwestowaniu w cyfrowe treści fitness jako samodzielny produkt, ceny wahają się od 15 USD do 60 USD miesięcznie
Treści nadawane na żywo są droższe, a ich średnia cena wynosi od 20 do 60 dolarów miesięcznie lub od 10 do 20 dolarów za pojedyncze zajęcia.
Treści fitness na żądanie są bardziej przystępne, a ich średnia cena wynosi od 15 do 30 dolarów miesięcznie.
W wielu siłowniach, oferujących fitness online, łączenie ich z bieżącym abonamentem jest rosnącym trendem.
W przypadku połączenia fitnessu online z członkostwem, średni koszt to od 5 do 20 dolarów.
Jak ludzie odnajdują swoje treningi online?
63% osób, które korzystają z treningów na żywo i 53%, które korzystają z treningów na żądanie, znalazło je na stronie internetowej lokalnego studia lub w mediach społecznościowych [2020].
26% osób, które korzystają z treningów na żywo i 13%, które korzystają z treningów na żądanie, znalazło je dzięki rekomendacji przyjaciół lub rodziny [2020].
12% osób korzystających z treningów na żywo i 38% korzystających z treningów na żądanie znalazło je poprzez wyszukiwanie w serwisie YouTube lub Google [2020].
Darmowe i płatne treści fitness online
Wiele firm i osób uważa, że przy tak dużej ilości darmowych treści dostępnych online, ludzie nie będą skłonni do płacenia. Wydaje się, że tak nie jest, ponieważ spośród osób, które uczestniczą w transmisji na żywo:
41% płaci za miesięczne członkostwo
19% płaci za pakiet zajęć
15% płaci za pojedyncze zajęcia
Ponadto, spośród tych, którzy korzystają z nagranych wcześniej treningów lub usług fitness na żądanie:
36% płaci miesięczne członkostwo
7% płaci za pakiet zajęć
5% płaci za wideo
Dlaczego fitness online jest coraz popularniejszy
W 2019 roku 57% światowej populacji było aktywnymi użytkownikami Internetu, rynek był przygotowany na powszechne przyjęcie rozwiązań fitness online jeszcze przed pandemią. Wiele siłowni i studiów zapewnia dostęp do zajęć transmitowanych na żywo i treści na żądanie, aby lepiej wspierać swoich klientów.
Dwie interesujące korzyści płynące z fitnessu online to:
Podczas treningu grupowego (w cztery oczy lub transmitowanego na żywo) ludzie pokonują na rowerze średnio 21% dystansu więcej i ćwiczą o 10% dłużej [2020].
Osoby, które korzystają z treningów na żywo lub na żądanie, ćwiczą średnio o 20% więcej miesięcznie niż w poprzednim roku [2021].
Najpopularniejsze rezerwacje zajęć
Analizując podział wirtualnych rezerwacji użytkowników MindBody, stwierdzono, że najpopularniejsze zajęcia to:
Joga (32%)
HIIT (15,6%)
Pilates (8,3%)
Barre (7,9%)