Najważniejsze statystyki z sektora fitness online:
- W 2021 roku wartość globalnej branży fitness online osiągnęła 10,71 mld dolarów
- Branża wzrosła o 77,33% od szacowanej wartości 6,04 mld dolarów w 2019 r.
- Przewiduje się, że do 2027 roku wartość branży fitness online przekroczy 59 miliardów dolarów, a tempo wzrostu wyniesie od 30,0% do 33,1% rocznie
- Od 2017 r. wydatki na fitness na żądanie wzrosły o 128%, podczas gdy wydatki na tradycyjne siłownie wzrosły zaledwie o 6%
- Ze względu na popyt na zindywidualizowane i coraz bardziej niszowe zajęcia fitness, oczekuje się, że do 2026 r. rynek streamingu na żywo będzie rósł o 35% rocznie
- 72% aktywnych dorosłych Amerykanów ćwiczy tyle samo (56%) lub więcej (16%) dzięki filmikom fitness online w porównaniu z poziomem sprzed pandemii
Wpływ pandemii na branżę fitness online
- Zmiany w zachowaniu użytkowników: transmisje na żywo vs fitness na żądanie
- 72% badanych konsumentów twierdzi, że preferuje elastyczność fitnessu online, aby móc dołączyć do zajęć, kiedy tylko chcą, i uciec od normalnej metody “członkostwa w siłowni”, w której musieli ćwiczyć w godzinach pracy siłowni i często w czasie największego ruchu [2020].
- Badanie przeprowadzone w USA na 2 000 Amerykanów: 75% stwierdziło, że łatwiej jest utrzymać formę w domu [2021].
- 72% dorosłych Amerykanów ćwiczyło tyle samo (56%) lub więcej (16%), korzystając z internetowych filmów fitness, w porównaniu z poziomem sprzed pandemii [2020].
- Od czasu pandemii 75% aktywnych osób dorosłych korzystało ze strumieniowych treningów na żywo, a 70% z filmów na żądanie w celu wsparcia swojego reżimu ćwiczeń [2021].
- Od marca do sierpnia 2020 r. liczba minut spędzonych na strumieniowym przesyłaniu na żywo treści dotyczących zdrowia i fitnessu wzrosła o 1300%.
- Liczba użytkowników aplikacji Mindbody wykorzystujących wideo do swoich treningów wzrosła o 177% przed i po wprowadzeniu Covid (z 26% do 74%) [2020].
Adaptacja fitnessu online przez siłownie
Tradycyjne siłownie, kluby zdrowia i studia fitness nadal przyjmują model hybrydowy z rozwiązaniami fitness na miejscu i online. 75% osób korzystających z wirtualnego fitnessu uczęszcza również na zajęcia stacjonarne.
Siłownie i studia, które oferują wirtualne treningi, zwiększają frekwencję na zajęciach stacjonarnych o 12%.
Ponad połowa użytkowników fitnessu online chodzi na siłownię 3x w tygodniu i spędza na niej średnio więcej czasu niż inni członkowie klubu. 72% właścicieli klubów fitness stworzyło i zaczęło oferować usługę streamingu na żądanie lub na żywo, co stanowi wzrost o 25% od 2019 r. [2021].
Dlaczego fitness online jest coraz popularniejszy
W 2019 roku 57% światowej populacji było aktywnymi użytkownikami Internetu, rynek był przygotowany na powszechne przyjęcie rozwiązań fitness online jeszcze przed pandemią. Wiele siłowni i studiów zapewnia dostęp do zajęć transmitowanych na żywo i treści na żądanie, aby lepiej wspierać swoich klientów.
Dwie interesujące korzyści płynące z fitnessu online to:
Podczas treningu grupowego (w cztery oczy lub transmitowanego na żywo) ludzie pokonują na rowerze średnio 21% dystansu więcej i ćwiczą o 10% dłużej [2020].
Osoby, które korzystają z treningów na żywo lub na żądanie, ćwiczą średnio o 20% więcej miesięcznie niż w poprzednim roku [2021].
Najpopularniejsze rezerwacje zajęć
Analizując podział wirtualnych rezerwacji użytkowników MindBody, stwierdzono, że najpopularniejsze zajęcia to:
Joga (32%)
HIIT (15,6%)
Pilates (8,3%)
Barre (7,9%)