fit.pl mobile logo

Akcesoria dla aktywnych. Smartwatch do celów sportowych

Kiedyś pokazywał wyłącznie godzinę. Teraz z powodzeniem może zastąpić telefon komórkowy. Inteligentny zegarek nie tylko mierzy czas, ale także dzwoni, a nawet zastępuje trenera personalnego. No właśnie, smartwatch do ćwiczeń to wybór zarówno profesjonalnych sportowców, jak i fanów amatorskiej aktywności. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę w trakcie zakupu.

Smartwatch sportowy – męski lub damski dodatek dla aktywnych

Choć dla niektórych gadżety elektroniczne są technologiczną pułapką, dla innych natomiast to metoda na łatwiejsze życie. Pierwsze inteligentne zegarki mogliśmy zobaczyć na ekranach telewizorów już w latach 60 XX wieku. Nie były aż tak nowoczesne, ale zaskakiwały swoim designem. Elektroniczny, podświetlany wyświetlacz to już jednak zbyt mało. Zegarek powinien dotrzymywać kroku i to dosłownie. Dlatego coraz częściej mówi się o smartwatchach do sportu. Polacy pokochali aktywność fizyczną i z roku na rok liczba pasjonatów wzrasta.

Ciekawostka:

Według badań z 2019 roku ok. 64% Polaków poświęca przynajmniej 1 dzień na aktywność fizyczną w miesiącu. Ok. 19% respondentów zadeklarowało, że ćwiczy 5 razy w tygodniu.

 

Nie każdy początkujący sportowiec chce od razu inwestować w trenera personalnego. Smartwatch do treningu sprawdza się w tej roli doskonale, bez względu na wybraną aktywność lub dyscyplinę.

Zadania smartwatcha do ćwiczeń:

  • monitoruje postępy i efekty treningów,
  • podpowiada, co można poprawić,
  • informuje o stanie organizmu i obciążeniu zdrowotnym,
  • wyznacza potrzebny czas na regeneracje oraz odpoczynek.

Bez korzystania z notatnika albo kalendarza, możesz wyznaczyć sobie cele treningowe wyłącznie z pomocą smartwatcha sportowego męskiego albo damskiego.

Zapomnij o treningu personalnym. Sięgnij po dopasowany pod Ciebie smartwatch do sportu: https://www.t-mobile.pl/telefony-i-urzadzenia/telefony/cat10019.chtml

Funkcjonalność smartwatcha do ćwiczeń – kroki, tętno i co jeszcze?

Smartwatch sportowy męski czy też damski to nie tylko prywatny trener na wyciągnięcie ręki. To również substytut telefonu komórkowego. Wiele modeli marek takich jak Huawei czy Apple pozwala na wykonywanie połączeń, pisanie wiadomości, odczytywanie powiadomień czy sprawdzanie kalendarza lub pogody. Kupując smartwatch do treningu, warto zwrócić uwagę na funkcjonalności związane z aktywnością fizyczną – w końcu takie jest przeznaczenie inteligentnego zegarka.

Smartwatch do ćwiczeń może mierzyć:

  • liczbę kroków,
  • akcję serca (puls),
  • fazy snu,
  • poziom stresu,
  • pokonany dystans,
  • spalone kalorie,
  • czas treningu,
  • tempo ćwiczeń,
  • nasycenie krwi tlenem.

Czy wszystkie te parametry muszą być częścią smartwatcha do sportu? Wszystko zależy od Twoich potrzeb. Im bardziej zaawansowane ćwiczenia wykonujesz, tym więcej powinieneś wymagać od używanego sprzętu w trakcie treningu.

 

Idealny smartwatch do sportu – zwróć uwagę na detale

Oprócz funkcji nowoczesnego smartwatcha do treningu, warto pamiętać o innych, równie ważnych szczegółach w specyfikacji. Dzięki temu zyskasz sprzęt na lata, który pomoże Ci wspiąć się na wyżyny sportowej formy.

  1. Zweryfikuj, czy zegarek jest wodoszczelny. To nie tylko ważne dla pasjonatów sportów wodnych – deszcz może Cię zaskoczyć w każdej chwili.
  2. Smartwatch do ćwiczeń powinien być odporny na zarysowania i wstrząsy. Tutaj sprawdza się tytanowy korpus oraz szafirowe szkło.
  3. Jeśli chcesz weryfikować efekty swoich treningów, wybierz model z wydajną baterią lub opcją szybkiego ładowania. Smartwatch do treningu dotrzyma Ci kroku nie tylko w trakcie ćwiczeń, ale również na wyjeździe służbowym czy podczas urlopu.
  4. Zegarek powinien przede wszystkim rozpoznawać aktywności, które Cię interesują. Sprawdź, czy obsługuje ważne dla Ciebie dyscypliny.
  5. Smartwatch do sportu musi być prosty w obsłudze. Nie ma nic bardziej denerwującego niż źle zaprojektowany zegarek. Ekran powinien być wystarczająco duży i czytelny, abyś mógł kontrolować wyniki.

Jeśli nie chcesz zdejmować smartwatcha sportowego po zakończeniu treningu, zwróć uwagę na design i wymienne paski. Zmieniaj gumowe opaski na wersje skórzane. Czuj się swobodnie nawet podczas spotkania biznesowego lub rozmowy o pracę.

 

Artykuł płatny

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl