Aktywność obniża poziom lęku i stresu

Umiarkowany wysiłek fizyczny wpływa na zmniejszenie natężenia lęku i stresu emocjonalnego i utrzymanie go na niskim poziomie w ciągu dnia - dowodzą amerykańscy naukowcy.Wyniki badania opublikowano w czasopiśmie "Medicine and Science in Sports and Exercise"  
fit.pl
2012-10-10 00:00
Udostępnij
Aktywność obniża poziom lęku i stresu
Badacze z University of Maryland School of Public Health (USA) pod kierownictwem J. Carson Smith sprawdzali natężenie lęku u studentów, którzy przez 30 min. jeździli na rowerze, bądź odpoczywali. Uczestnicy byli badani przed przystąpieniem do sesji, 15 min. po zakończeniu, a także ponownie po obejrzeniu serii obrazków o pozytywnym (szczeniaki, dzieci, smakołyki), neutralnym (talerze, meble, miasta) i negatywnym (przemoc, okaleczenia) charakterze, które stanowiły czynnik pobudzający emocjonalnie, a momentami stresujący.

Okazało się, że po wykonaniu ćwiczeń lub odpoczynku obie grupy badanych wykazywały obniżony poziom lęku i stresu, jednak tylko osoby aktywne fizycznie mogły utrzymać niski poziom tych negatywnych emocji przez dłuższy czas, nawet po wystawieniu na działanie stresujących bodźców. Dlatego zdaniem naukowców ćwiczenia mogą odgrywać ważną rolę w radzeniu sobie z codziennymi stresami i pomagają pomagają zniwelować wpływ wystawienia na stres emocjonalny.

- Jeśli ćwiczysz, nie tylko zredukujesz swój lęk, ale będziesz także zdolny do utrzymania niskiego poziomu lęku podczas konfrontacji z emocjonalnymi sytuacjami - przekonuje J. Carson Smith, główny autor badania.

żródło:naukawpolsce.pl

www.fit.pl
 

 
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.