Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń “Jak Polki dbają o siebie” kobiety mają również świadomość, że ruch to podstawa zdrowia jak odpowiedziało 39% osób. Co trzecia osoba wskazuje na regularne uprawianie sportu oraz zdrowe odżywianie. 56% respondentów dba również o badania profilaktyczne.
63% osób uważa, że Polki lubią próbować sportów ekstremalnych szczególnie skoków na bungee i sportów w powietrzu (28%), doceniają także jazdę off road lub za kierownicą szybkich, sportowych samochodów (35%). Obecnie w rozrywce Polki poszukują głównie odstresowania (37%), aktywnego spędzania czasu (31%) oraz dobrej zabawy (24%).
Z roku na rok coraz więcej kobiet poszukuje dreszczyku emocji w powietrzu, w wodzie czy za kierownicą. Lot w tunelu aerodynamicznym, skok ze spadochronem czy nawet wyprawa off road – z takich rozrywek chętnie korzystają również Panie. Wyniki realizowanych przez nas badań i analiza profilu osób korzystających z niestandardowych form aktywności w Polsce pokazują, że kobiety są często inicjatorkami oryginalnych rozrywek. Chcą pokonywać własne lęki i przeżyć niezapomnianą przygodę, dlatego próbują sportów ekstremalnych. – mówi Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń.
Polki coraz większą uwagę zaczynają również przykładać do wyciszenia i czują, że jest to im potrzebne - 40% odpowiedzi. Chętnie sięgają po mindfulness czy treningi uważności (21%) lub starają się chodzić na jogę (20%). Sen również stał się ważnym czynnikiem dbania o siebie kiedy wprowadzany jest zdrowy tryb życia (27%).
Polkom nie jest łatwo wygospodarować czas wolny dla siebie. Według 37% jest to bardzo trudne, a zdaniem 28% jest to wykonalne sporadycznie. Nie dziwi więc fakt, że chcą spędzać go atrakcyjnie. Do ulubionych rozrywek Polek należą według ankietowanych: rozrywki kreatywne w postaci kursów i warsztatów – 29%, rozrywki relaksacyjne, jak na przykład joga czy wizyta w SPA – 28%, rozrywki z nutą adrenaliny – 26% oraz sportowe, jak basen czy siłownia – 17% odpowiedzi.
Najbardziej do współczesnej Polki pasuje określenie rozrywkowa i poszukująca nowych przygód (31%) oraz przebojowa i przedsiębiorcza (29%). Współczesne kobiety chcą się dobrze czuć same ze sobą bo wtedy lepiej się żyje (38%) i mają wtedy lepsze kontakty z innymi ludźmi (22%).