fit.pl mobile logo

Cyfrowa rewolucja sportu

Pandemia przyspieszyła digitalizację wielu branż, w tym sportowo-rekreacyjnej, w której na co dzień działa Benefit Systems. W zaledwie trzy tygodnie po ogłoszeniu pierwszego lockdownu spółka uruchomiła platformę treningową online Yes2Move. Przez rok na platformie pojawiło się ponad 800 godzin materiałów treningowych, a użytkownicy wykonali 170 tys. treningów w formule internetowej, spędzając na treningach live ponad 30 tys. minut

Lockdown na długo zamknął mieszkańców Polski w domach, przez co na znaczeniu zyskały jeszcze bardziej rozwiązania internetowe, zapewniające dostęp do usług niezależnie od miejsca i czasu. Ten trend nie ominął także usług fitness online, które stały się odpowiedzią na zjawisko binge-watchingu (kompulsywnego oglądania seriali) w czasie pandemii.

– Jako operator klubów fitness (m.in. Zdrofit, Fabryka Formy, S4) od dłuższego czasu myśleliśmy o rozwoju usług w obszarze online, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces. I to dosłownie, bo Yes2Move powstało w niemal trzy tygodnie po pierwszym, całkowitym zamrożeniu branży fitness, co wiązało się z zamknięciem wszystkich prowadzonych przez nas obiektów sportowo-rekreacyjnych w całym kraju. Z dnia na dzień nasi Klienci zostali pozbawieni dostępu nie tylko do infrastruktury sportowej, ale przede wszystkim do profesjonalnej opieki trenerów i instruktorów, z którymi na co dzień ćwiczyli. Decyzje biznesowe w tamtym czasie były podejmowane przez nas bardzo szybko, ale również bardzo świadomie. Już wtedy zdawaliśmy sobie sprawę, że tak nagłe ograniczenie aktywności fizycznej, w tym codziennej mobilności Polaków, będzie miało ogromne konsekwencje zdrowotne. Uruchomienie Yes2Move miało choć częściowo złagodzić ten proces i wspierać naszych klientów w choć częściowym podtrzymywaniu aktywności fizycznej – mówi Tomasz Groń, Dyrektor Zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness, będącego twórcą platformy.

„Kręciliśmy w tamtym czasie prawdopodobnie więcej niż Bollywood”

Grunt pod swoje działania spółka badała w mediach społecznościowych. Początkowo robiła to poprzez treningi prowadzone na żywo przez instruktorów na oficjalnych profilach swoich klubów fitness na Facebooku. Wirtualne spotkania z trenerem spotkały się z bardzo dobrym odzewem wśród użytkowników. W tym samym czasie cały sztab ludzi, składający się z pracowników odpowiedzialnych za kreację, trenerów oraz ekspertów, zajmował się budowaniem strony internetowej oraz produkcją filmową.

– Kręciliśmy w tamtym czasie prawdopodobnie więcej niż Bollywood – mówi Tomasz Groń – Nagrania treningów udoskonalane były na bieżąco, w dużej mierze dzięki informacji zwrotnej, systematycznie przekazywanej przez użytkowników, w tym dotychczasowych klientów naszych klubów, którzy postanowili skorzystać z naszej internetowej oferty. Ich opinia stanowiła dla nas szczególną wartość, ponieważ budowaliśmy produkt od zera, w bardzo dynamicznych i nieprzewidywalnych warunkach.

Przez rok działalności platforma wygenerowała ponad 2 700 000 odsłon, a jej użytkownicy wykonali 170 tys. treningów online. Same treningi live, które na początku pandemii na platformie odbywały się 3 razy dziennie, to łącznie 30 tys. minut transmisji bez przerwy. Obecnie na Yes2Move dostępnych jest ponad 800 filmów treningowych stworzonych we współpracy z prawie setką ekspertów z obszaru fitness i zdrowego stylu życia.

– Przez ostatnie 12 miesięcy regularnie budowaliśmy produkt w duchu holistycznego podejścia do zdrowia i aktywności fizycznej. Na przestrzeni tego czasu na Yes2Move pojawiły się m.in. tutoriale na temat odpowiedniej techniki ćwiczeń, sekcja dietetyczna z kreatorem diety, testy określające sprawność fizyczną użytkownika oraz pozwalające śledzić efekty ćwiczeń, a także liczne materiały edukacyjno-lifestyle’owe, takie jak podcasty czy poradniki. Wystartowaliśmy również ze sklepem online, w którym dostępne są produkty wspierające aktywny styl życia i treningi w domowym zaciszu. Na podstawie analizy ruchu na naszej platformie, po roku pandemii mamy też sporą wiedzę w zakresie tego, jak Polacy ćwiczą w sieci. Dla przykładu, zauważyliśmy wyraźny wzrost popularności treningów w okresie październik-listopad 2020 – było to aż 5 razy więcej niż w okresie letnim, a więc w maju i czerwcu ubiegłego roku. Rekordowy pod względem liczby użytkowników na stronie był z kolei listopad 2020 roku, kiedy ponownie zamknięte zostały obiekty sportowe – podsumowuje Tomasz Groń.

Jak twierdzą twórcy platformy, w czasie pandemii prym wiodą takie kategorie treningów jak Body&Mind, treningi siłowe oraz wytrzymałościowe, a także treningi na zdrowy kręgosłup, który w czasie ogólnopolskiego home office jest nadwyrężany częściej, niż kiedykolwiek wcześniej. Według badania przeprowadzonego dla Benefit Systems na panelu Ariadna, 86 proc. Polaków odczuwa bóle kręgosłupa, a ponad połowa z nich zmaga się z tym problemem co najmniej raz w tygodniu.

– Lockdown przykuł Polaków do kanap i siedzimy tak już prawie rok - mówi Nicole Kiersnowska, trenerka Yes2Move oraz Zdrofit – Według raportu MultiSport Index 2020 poziom aktywności fizycznej w czasie ostatniego roku drastycznie się obniżył, a 43 proc. aktywnych dotąd mieszkańców Polski ograniczyło treningi, najczęściej argumentując to brakiem dostępu do obiektów sportowych. A jak już mamy wygodną kanapę, to przyda się jeszcze coś do pochrupania. Tym sposobem w czasie pandemii dwóch na pięciu Polaków przybrało na wadze średnio 5,7 kg, a co drugi posiada BMI o wartości 25 lub więcej, co oznacza nadwagę lub otyłość. I wtedy zjawiamy się my, trenerzy Yes2Move i zza ekranu komputera pokazujemy, że nawet w warunkach pandemii nadal można być aktywnym.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl