
Jak powiedział Prezes PUMA Jochen Zeitz, firma nie zaoszczędzi pieniędzy na nowych opakowaniach. „Na początku nie spodziewamy się redukcji kosztów. W krótkim terminie może to mieć nawet negatywny wpływ. Jednak w dłuższej perspektywie będą oszczędności” - powiedział. „Odpowiedzialność ekologiczna jest absolutnie niezbędna biorąc pod uwagę sytuację naszej planety” - dodał Zeitz. „Nie możemy czekać na rządy. Firmy muszą wskazywać kierunek, a my chcemy być wśród liderów”.
Prace nad projektem innowacyjnego opakowania trwały prawie 2 lata. Opakowanie zostało zaprojektowane przez znanego szwajcarskiego projektanta przemysłowego Yvesa Behara. W poszukiwaniu idealnego rozwiązania zrobił on 2000 rysunków i 40 prototypów. W trakcie produkcji nowej torebki zużywane jest 70 proc. mniej papieru oraz powstaje 60% mniej odpadów niż w procesie produkcji klasycznego kartonika. Torebka wyprodukowana jest z recyklingowanego plastiku. Jest 100 procentach ekologiczna.
“Zmieniając sposób pakowania i dystrybucji, mamy nadzieję, że nasze nowe wzornictwo i całościowe rozwiązanie zachęcą inne firmy handlowe do pójścia w nasze ślady” - powiedział projektant przemysłowy Yves Behar, który stworzył projekt.
Miejmy nadzieję, że inne firmy pójdą za naszym śladem i przyczynią się do wzrostu świadomości ekologicznej na świecie.
www.fit.pl