PUMA od przyszłego zacznie roku pakować swoje buty w przyjazne środowisku torby, po to by zredukować emisję dwutlenku węgla. Odsyłając na śmietnik tradycyjne opakowania, PUMA wyprzedza w ekologicznym zapale inne firmy. Dzięki temu innowacyjnemu projektowi zaoszczędzi 8.500 ton papieru – tyle ile waży 1.400 dorosłych słoni. Zmiana opakować to nie tylko oszczędność papieru, to także redukcja o 60% zużycia wody i energii przy procesie produkcyjnym oraz, ze względu na mniejszą wagę opakowań, przy transporcie.
Jak powiedział Prezes PUMA Jochen Zeitz, firma nie zaoszczędzi pieniędzy na nowych opakowaniach. „Na początku nie spodziewamy się redukcji kosztów. W krótkim terminie może to mieć nawet negatywny wpływ. Jednak w dłuższej perspektywie będą oszczędności” - powiedział. „Odpowiedzialność ekologiczna jest absolutnie niezbędna biorąc pod uwagę sytuację naszej planety” - dodał Zeitz. „Nie możemy czekać na rządy. Firmy muszą wskazywać kierunek, a my chcemy być wśród liderów”.
Prace nad projektem innowacyjnego opakowania trwały prawie 2 lata. Opakowanie zostało zaprojektowane przez znanego szwajcarskiego projektanta przemysłowego Yvesa Behara. W poszukiwaniu idealnego rozwiązania zrobił on 2000 rysunków i 40 prototypów. W trakcie produkcji nowej torebki zużywane jest 70 proc. mniej papieru oraz powstaje 60% mniej odpadów niż w procesie produkcji klasycznego kartonika. Torebka wyprodukowana jest z recyklingowanego plastiku. Jest 100 procentach ekologiczna.
“Zmieniając sposób pakowania i dystrybucji, mamy nadzieję, że nasze nowe wzornictwo i całościowe rozwiązanie zachęcą inne firmy handlowe do pójścia w nasze ślady” - powiedział projektant przemysłowy Yves Behar, który stworzył projekt.
Miejmy nadzieję, że inne firmy pójdą za naszym śladem i przyczynią się do wzrostu świadomości ekologicznej na świecie.
www.fit.pl