Triathlon pretendentem do miana sportu narodowego

Triathlon cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków. Nie bez powodu – ta dyscyplina to kombinacja łącząca w sobie 3 konkurencje sportowe najpopularniejsze wśród Polaków: bieg, kolarstwo oraz pływanie. Triathlon jest też dyscypliną coraz częściej wybieraną przez polskich liderów opinii
2017-06-28 00:00
Udostępnij
Triathlon pretendentem do miana  sportu narodowego

Badania przeprowadzone przez TNS* wskazują, że triathlon predysponuje do  miana narodowej dyscypliny sportowej. Jak wynika z badań, bieganie, jazda na rowerze oraz pływanie są aktywnościami najchętniej podejmowanymi przez Polaków. Co więcej, triathlonowe dyscypliny cieszą się dużą popularnością we wszystkich grupach wiekowych, niezależnie od miejsca zamieszkania, płci czy wykształcenia – co daje im jeszcze większe szanse w ubieganiu się o tytuł sportu narodowego.

Jak wynika z badań TNS na rowerze jeździ aż 53% aktywnych fizycznie Polaków. Drugą najczęściej uprawianą dyscypliną sportową jest bieganie (33%). Pływanie, które rozpoczyna każdy triathlonowy wyścig, jest dyscypliną uprawianą przez 29% Polaków.

Stuhr_IRONMAN703

Triathlon łączy wszystkie 3 konkurencje tworząc sport, który kształtuje nie tylko ciało, ale też charakter. Nie bez powodu triathlon nazywany jest sportem dla ludzi z żelaza. Zawody IRONMAN 70.3 organizowane są na dystansie: 1,9 km pływania, 90 km jazdy na rowerze  i 21,1 km biegu. Przygotowanie do startu zajmuje minimum 6 miesięcy, przy czym wszystko zależy od kondycji i wydolności organizmu. Jedną z opcji treningowych są ćwiczenia 6 razy w tygodniu (3 dni treningowe, przerwa   i znów 3 dni treningowe).

Sport ten ćwiczy nie tylko ciało, ale też charakter – samodyscyplina, upór, zaangażowanie, wytrwałość – to cechy, które najlepiej opisują każdego triathlonistę. W związku z tym, wśród triathlonowej drużyny są ludzie, którzy dzięki własnej pracy i charakterowi osiągnęli ogromny sukces   - właściciele największych polskich firm, dziennikarze, aktorzy telewizyjni   i teatralni.

Podczas ostatnich lat na starcie Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia, pierwszej  w Polsce imprezy zorganizowanej na licencji World Triathlon Corporation, można było zobaczyć takie osobistości jak Maciej Stuhr, Maciej Dowbor, Beata Sadowska, Karolina Gorczyca, Piotr Kraśko czy Tomasz Karolak.  

Jasiek_Mela_IRONMAN703

W 2015 roku metę Herbalife IRONMAN 70.3 w Gdyni przekroczył Jasiek Mela – po raz kolejny pokazując, że ograniczenia nie istnieją i że dzięki własnej pracy każdy człowiek może stać się „człowiekiem z żelaza”.
Swoim zaangażowaniem w triathlon zachęcili oni do tej dyscypliny tysiące Polaków i Polek. Według szacunków Sport Evolution w 2014 roku triathlon uprawiało od 6 do 8 tysięcy osób, w tym roku może być ich nawet kilkanaście tysięcy więcej!

Choć triathlon zaliczany jest do jednej z najcięższych dyscyplin sportowych, nie istnieją w nim ograniczenia. Najstarszy zawodnik biorący udział  w triathlonie to Lew Hollander, który w dniu zawodów miał 81 lat. Z kolei Hunter Lussi pokonał pełny dystans, czyli 3,8 km pływania, 180 km roweru  i 42 km biegu, w wieku 13 lat!

Wśród polskich triathlonistów również nie brakuje wzorów do naśladowania. Ponad 20 lat temu Jerzy Górski, jako pierwszy Polak, wziął udział w Ultraman World Championship na Big Island, stając się tym samym legendą polskiego triathlonu. Podczas zawodów Jerzy Górski miał do pokonania trasę składającą się z 10 km pływania, 421 km jazdy na rowerze oraz 84 km biegania.

Gorczyca_IRONMAN703

Nie tylko udział w Ultramanie sprawiał, że ten 63-letni aktualnie mężczyzna, jest legendą. To człowiek, któremu triathlon dał drugie życie. Przebywający  w Monarze chłopak, zamienił narkotyki na triathlon, zmieniając tym samym całe swoje życie. Mając pusty portfel i ogromny zapał, dokonał tego, o czym marzy każdy triathlonista.
Triathlon uczy jak spełniać marzenia – być może to właśnie kolejny powód, dla którego coraz więcej Polaków uprawia ten sport.

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.