Sport jest branżą, w którą idealnie wpasowuje się strategia content marketingu. Stosunkowo łatwo jest zainteresować fanów sportu rożnego rodzaju publikacjami. Trudnością może być zbudowanie silnych własnych mediów, zaangażowanie społeczności w działania podejmowane przez markę oraz określenie wartości, wokół której będą skupiać się jej fani. W dobie internetu właściciele sportowego, którzy chcą zaistnieć w świadomości klientów powinni zrobić wszystko, by te trudności przezwyciężyć.
fit.pl
2016-10-27 00:00
Udostępnij
Content marketing w branży sportowej
Content marketing – nowa twarz marketingu


Przypomnijmy, content marketing to rodzaj działań skupiający się wokół tworzenia i dostarczania czytelnikom ciekawych i użytecznych treści. Głównym polem działania jest sieć internetowa. To tam firmy mają najszerszy (zarówno pod względem liczebności użytkowników, jak i przestrzeni czasowej) dostęp do potencjalnych i obecnych klientów.



Własne media firmy


Od dłuższego czasu obserwujemy zasadnicze zmiany w sposobie dystrybucji różnego rodzaju treści i roli tradycyjnych (płatnych) mediów w promowaniu marki. Prasa, portale internetowe, telewizja nie są już jedynym miejscem, w którym marka komunikuje się ze swoimi fanami. Coraz więcej firm inwestuje we własne strony internetowe, blogi, profile w mediach społecznościowych tworząc własne kanały udostępniania treści. Skuteczność tych narzędzi w dużej mierze uzależniona jest od umiejętności zespołu pracującego nad pozycją mediów w sieci.

Dobór odpowiednich narzędzi, takich jak: SEO, e-mail marketing, social media, działania PR, itp. mogą w kilka tygodni zwiększyć ruch organiczny na stronie o kilkaset procent, pozyskać tzw. followersów w social mediach, czy zwiększyć konwersję o kilkadziesiąt procent (case study na stronie: https://www.internetum.com/marketing/).

Strategia content marketingu w sporcie


Content marketign skupia się nie na produktach, czy usługach marki, ale na potrzebach, czy emocjach jej klientów. Według autorów bloga https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/ „Ten rodzaj marketingu internetowego opiera się na treściach, które angażują klientów, co z kolei pozwala na budowanie trwałej i długoterminowej relacji opartej na lojalności i zaufaniu”.

Jak zbudować lojalną społeczność? Oto pytanie, na które trzeba sobie odpowiedzieć. Jednym z największych wyzwań stojących przed marką jest wyszukanie wartości, które jednoczą fanów marki. Można publikować treści dotyczące rozmaitych diet i utrzymania szczupłej sylwetki, ale można też skupić się promocji zdrowia i jednoczenia wokół siebie np. osób, które biorą udział w maratonach w szczytnych celach (np. walki z rakiem, pomocy dzieciom niepełnosprawnym, itp.). Firmy dostarczające sprzęt do siłowni mogą przedstawiać różne zastosowania urządzeń, nowinki w od producentów, ale ciekawym rozwiązaniem może być budowanie społeczności wokół finansowych aspektów prowadzenia klubu fitness. Propozycji jest tak wiele, jak wiele jest firm na sportowym rynku.