W Dzień Babci - 21 stycznia startuje ogólnopolska kampania społeczna "Trzymam rytm z Odnovitem". Jej pomysłodawcą jest agencja MACTE!. W realizacji pomagają fundacje związane z seniorami, eksperci, gwiazdy i urzędy miast.
W tej kampanii liczą się dobre chęci utrzymania rytmu w życiu. Niezależnie od wieku i stopnia sprawności, tańczmy!
MACTE! Wraz ze współorganizatorem i ogólnopolskim opiekunem finansowym Teva Pharmaceuticals Polska, producentem preparatu Odnovit, pragną pokazać, że taniec może stanowić idealną formę aktywności ruchowej, która dodatkowo posiada walory rehabilitacyjne.
Chcemy umożliwić to wszystkim chętnym od 55 lat wzwyż przez zbudowanie sieci Szkół Tańca Trzymam Rytm. Do sieci wchodzą szkoły tańca, które zobowiązały się do prowadzenia zajęć (przynajmniej raz w tygodniu) dla osób starszych. Docelowo organizatorzy przewidują udział ponad 100 punktów, w których będą odbywać się „lekcje tańca Trzymam Rytm z Odnovitem”. Będą to nie tylko szkoły tańca, ale również Urzędy, które udostępnią sale taneczne i gimnastyczne oraz zapewnią opiekę profesjonalnych i przeszkolonych instruktorów.
MACTE! i szkoły zrzeszone w sieci zapewniają opiekę cierpliwych i sympatycznych instruktorów, którzy rozumieją, że taniec to radość a nie wysiłek. Wszyscy zostają przeszkoleni przez choreografa kampanii. Jest nim Julita Youlka Wojewódzka, młoda tancerka, której „konikiem” jest pogłębianie zakresu ruchu. Zdobyła już również doświadczenie w pracy z dojrzałymi ludźmi, uczestnicząc w zajęciach w renomowanej szkole Broadway Dance Center. Opracowała ona specjalną, skonsultowaną z rehabilitantem ze Szpitala Grochowskiego im. Masztaka choreografię tzw. „lekcję tańca Trzymam Rytm”. Znalazły się tam ruchy, które pięknie wyglądają w tańcu i przydają się w życiu. Poruszają bowiem te partie mięsni, które odpowiadają za sprawne wykonywanie najczęstszych czynności osób starszych, takich jak: siadanie, pochylanie się nad umywalką, ubieranie.
Do choreografii muzykę skomponował Wojciech Konikiewicz. W kompozycji da się usłyszeć zarówno sambę jak i oberka – wszystkie tony, które mogą być bliskie osobom powyżej 55 roku życia. Te muzyczne sentymenty widać też w logo kampanii – tańczącej parze na tle winylowej płyty.
W przekonywaniu do wstania z fotela i ruszeniu na parkiet pomagać będą między innymi:
Ewa Szykulska – wszechstronna aktorka znana kilku pokoleniom widzów ze swej żywotności i charakterystycznego głosu; Hanna Nowakowska – reprezentantka fundacji Ja Kobieta, Jacek Kochanowski – socjolog; Halina Potocka z Forum 50+; Olga Kuźmińska – entuzjastka tańca; dyrekcja ZASP i mieszkańcy Domu Artystów Weteranów w Skolimowie.
www.fit.pl