fit.pl mobile logo

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego „bikini body”, które dumnie będzie prezentować na plaży. Niestety nie każdej się to udaje z różnych przyczyn. Porównywanie się do innych kobiet i ciągłe wytykanie swoich kompleksów, może drastycznie obniżyć pewność siebie i zmniejszyć radość z lata. Jak temu zaradzić? Na to pytanie odpowiedź przedstawia Ewa Grzegorczuk, trener mentalny i ekspert branży beauty.

Szczególnie w lato wiele kobiet ma problem z akceptacją własnego wyglądu. Z uwagi na upały zakładamy lżejsze ubrania, odkrywające więcej ciała. Na plaży jesteśmy ubrane w kostiumy kąpielowe. Makijaż nie wygląda tak dobrze ze względu zna wysokie temperatury i wilgoć. Włosy puszą się i kręcą nawet po zastosowaniu najlepszych kosmetyków. W takiej sytuacji pewność siebie wielu kobiet spada. Wynika to z utożsamiania własnej wartości poprzez wygląd. Jest to bardzo krzywdzące podejście do siebie oraz do innych. Czemu kształt nosa lub rozmiar spodni miałby określać czyjąś osobowość? Niestety przez wpajany kanon piękna, wyidealizowane profile w mediach społecznościowych ciężko jest oddzielić wygląd zewnętrzny od poczucia własnej wartości, a aparycja czasem staje się jedynym czynnikiem wpływającym na samoocenę. Jest to szkodliwe nastawienie, ponieważ rażąco umniejsza osobowości i inteligencji człowieka.

W jaki sposób to zmienić? Zastosuj 5 porad Ewy Grzegorczuk.

1. Nie przejmuj się innymi
Rozwijając swoją pewność siebie musisz zacząć myśleć o sobie, o swoim własnym ja. Nie przejmuj się tym, co mogą powiedzieć i pomyśleć o Tobie inni. Mogę Cię zapewnić, że to, co uważasz za swój kompleks i przeszkodę nie do przeskoczenia, dla drugiej osoby nie ma często znaczenia. Zburz swój mur, który postawiłaś w swojej głowie i skup się na sobie. Na tym, w jaki sposób Ty chcesz siebie reprezentować i pokazywać. Wtedy właśnie tak będą Cię postrzegali i odbierali inni ludzie.

2. Zweryfikuj swoje myślenie
Walka z kompleksami jest bardzo ciężkim i trudnym procesem. Podczas jego trwania weryfikuj swoje myślenie. Ilekroć Twój wygląd zacznie brać górę nad twoją pewnością siebie - zatrzymaj się, weź głęboki oddech i zadaj sobie pytanie: co mnie definiuje? Czy wygląd to moja jedyna wartość? Nie pozwól na to, aby Twoje kompleksy zabrały Ci piękne letnie chwile.

3. Skup się na swoim rozwoju
Skoncentruj własną pewność siebie na tym, kim jesteś i niech to Ciebie definiuje. Skupiając się na rozwoju, poszerzasz swoją wiedzę oraz umiejętności. Stajesz się lepszym, bardziej świadomym człowiekiem. Każdy indywidualnie rozumie samorozwój. Dla jednych będzie to przeczytanie wartościowej książki, pójście na szkolenie, a dla innych rozpoczęcie praktykowania nowej dyscypliny sportowej lub posłuchanie podcastu. Każda forma jest dobra. Ważne jest znalezienie własnej drogi rozwoju, która będzie dopasowana do Twoich potrzeb.

4. Otaczaj się inspirującymi treściami
Znajdź treści, które będą zgodne z twoimi wartościami i założoną przez siebie drogą. Dostarczaj sobie codziennie inspiracji, które rozwijają, motywują i wzmacniają. Przestań obserwować na Instagramie wyidealizowane influencerki. Skup swoją uwagę na inspirujących profilach, które promują takie wartości jak np. Body Positiv. Pomoże Ci to utrwalać się w swoich wartościach.

5. Zasięgnij porady specjalisty
Jeżeli masz problem z samodzielną zmianą myślenia, warto zgłosić się do specjalisty np. trenera mentalnego, który Ci pomoże uporać się z frustrującymi myślami. Specjalista ma odpowiednie kompetencje i wie jak Ci pomóc. Może okazać się, że Twój problem jest bardziej złożony, dlatego wizyta u Trenera będzie dobrym rozwiązaniem. Pamiętaj, że wybierając się do takiego specjalisty, nie ma się czego wstydzić. Każdy z nas ma jakieś problemy, z którymi stara się uporać na swój sposób. To, że potrzebujesz do tego pomocy drugiej osoby, nie świadczy o Tobie źle.

Ewa Grzegorczuk – trener mentalny branży beauty, bizneswoman, właścicielka 3 salonów beauty, a także autorskiego projektu - nowoczesnego centrum szkoleniowego z przestrzenią do integracji zespołów o charakterze SPA. Autorka wielu publikacji i wykładów na temat rozwoju biznesu beauty. Twórca unikalnego na polskim rynku programu rozwijającego placówki beauty. Lider Zespołu, który wprowadza standard i wsparcie dla usług beauty na całkowicie nowy poziom.

Ewa zaprojektowała, stworzyła i wciąż rozwija markę Cosmeo. Cosmeo to sieć nowoczesnych gabinetów zbudowanych na kilkunastoletnim doświadczeniu.

 

 

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl