fit.pl
2011-06-15 00:00
Udostępnij
Low impact
W 1986 roku w USA powstał aerobik w nowej wersji low-impact aerobic (L.I.A.). I tak wyeliminowano ćwiczenia zbyt wyczerpujące, zastąpiono je bezpiecznymi i efektownymi, które nawet debiutantom dały możliwość dobrego treningu. Na zajęciach osiąga się wspaniałą dynamikę ruchu dzięki odpowiedniej muzyce i entuzjazmowi instruktora.
Ćwiczenia są proste i w większości przypadków nie wywołują uczucia onieśmielenia u ćwiczących. Sekret tkwi w umiejętności dostosowania wysiłku do własnych możliwości. Ustalono tzw. pozycje bazową ciała. Można ja określić następująco: kolana i ramiona lekko zgięte - zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów - miednica lekko wysunięta w przód, mięśnie pośladków i brzucha lekko napięte. Ćwiczenia wykonywane są pod stałą kontrolą instruktora, którego zadaniem jest współpraca z ćwiczącymi i korygowanie błędnego wykonywania ćwiczeń. Seans L.I.A. trwa 30-45 minut, rozpoczyna się rozgrzewką, która powinna być zakończona stretchingiem. zaczynamy od ćwiczeń szyi, ramion, talii, ud i łydek - wzmacniających o rozgrzewających. Konstrukcja seansu nie ma nic wspólnego z lekcja tańca - większość wykonywanych kroków ma podłożę gimnastyczne. Instruktor powinien zaczynać od układów prostych i w miarę trwania seansu przechodzić do kombinacji bardziej złożonych, aż do całkowitego opanowania układu. Zajęcia kończą się stretchingiem, dającym ćwiczącym możliwość łagodnego powrotu do równowagi psychofizycznej.   


www.fit.pl

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.