CZEGO INSTRUKTOR NAUCZYĆ MUSI…
- Zasad bezpieczeństwa
- Prawidłowej postawy
- Podstawowych wzorów kroków, prawidłowej techniki ich wykonania
- Prostych modyfikacji (typu Basic > V-step)
- Zapamiętywania kolejności poszczególnych elementów
- Umiejętności reagowania na określone komendy w ściśle określony sposób
JAK NAUCZYĆ PIERWSZEGO ELEMENTU?
Nie ma wyjścia – trzeba pokazać! Dopiero gdy grupa zacznie powtarzać konkretny ruch, do określonego zespołu wykonywanej czynności dodajemy etykietkę – w tym wypadku nazwę wzoru kroku. Kolejnych elementów staramy się uczyć, wykorzystując te wcześniej już nauczone i posługując się nimi jako znanymi.
Na przykład:
1. Pokazujesz KNEE UP
2. Grupa wykonuje wzór kroku razem z Tobą
3. Poprawiasz technikę – najpierw elementy najbardziej niebezpieczne
4. Nazywasz wzór kroku wyraźnie i dobitnie
5. Korygujesz technikę
6. Powtarzasz nazwę wzoru kroku kilkakrotnie, w różnych sytuacjach, tworząc nierozerwalny związek pomiędzy komendą słowną a określonym zespołem ruchów.
7. MOŻESZ UZNAĆ, ŻE GRUPA ZNA I ROZUMIE, jak wykonać KNEE UP
8. Teraz używając już jednego znanego wzoru kroku możesz poprzez prostą modyfikację przejść do kolejnego, np. KICK
[-------]
TRAFIONY POMYSŁ
Wprowadzenie w klubie lekcji stepu dla początkujących ma same korzyści i dla instruktora, i dla managera, i oczywiście dla samego klienta!
Oznacza to:
Zysk dla samego klubu – stały napływ nowych klientów, mogących w prosty sposób nauczyć się podstaw i bez stresu dołączyć do grup już ćwiczących w klubie, więcej nowych, zadowolonych członków.
Zysk dla klienta – spokojny etap adaptacji, możliwość nauki. Klienci bardziej zaawansowani mogą korzystać z dobrodziejstw trudniejszych lekcji bez potrzeby wracania do podstaw – jest to dobra forma wpływania na tak niezbędną w procesie treningowym progresję i oczywiście niezawodny sposób na przywiązanie klienta do klubu. Nie następuje efekt znużenia…
KONSTRUKCJA LEKCJI STEPU DLA POCZĄTKUJĄCYCH
WSKAZÓWKI WSTĘPNE
|
ROZGRZEWKA Rozgrzewkę prowadzimy na podłodze. Nie wprowadzamy w rozgrzewce kroków na stepie – patrz publikacja DOBRA ROZGRZEWKA >> |
CZĘŚĆ GŁÓWNA - NAUKA I EDUKACJA
BEZPIECZEŃSTWO
|
COOL DOWN + STRETCHING |
[-------]
PRZYKŁADOWY SCHEMAT NAUCZANIA POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW W CZĘŚCI GŁÓWNEJ LEKCJI NA STEPIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH
KNEE UP – nauka – pokazujesz wzór kroku i wykonujesz go tak długo, aż grupa się nauczy |
Na co zwracasz uwagę???
|
KICK – nauka – pokazujesz zmianę w czasie, gdy grupa jeszcze wykonuje KNEE UP, wykonujesz tak długo, aż grupa się nauczy. JEST TO PIERWSZA MODYFIKACJA WZORU KROKU – w ten sposób uczysz grupę, że z jednego elementu może powstać inny |
Na co zwracasz uwagę???
|
KNEE UP - powtórka – wracasz do tego, co było wcześniej, sprawdzasz umiejętność kojarzenia nazwy z odpowiednim wzorem kroku, powtarzasz kilka razy i zwracasz uwagę, że kolano jest podnoszone tylko raz. Przygotowujesz grupę do zmiany… Wiesz już, że chcesz wprowadzić kolejny wzór kroku – trzy kolana – który podobnie wygląda, ale rozliczany jest na osiem ćwierćnut, musisz zatem przygotować grupę do zmiany – nie oczekuj, że bez dodatkowych informacji grupa zrozumie o co chodzi. Musisz skupić uwagę ćwiczących na istotnym elemencie – czyli ilości kolan… Uświadom grupę, że w knee up podnoszą kolano tylko raz i powiedz, że da się zrobić to samo, ale powtarzając podnoszenie kolana aż trzy razy… |
|
TRZY KOLANA – nauka - znowu tak długo, aż grupa się nauczy |
Na co zwracasz uwagę???
|
PIERWSZA KOMBINACJA Combo1 = KNEE UP × 2 + 3 KOLANA |
Na co zwracasz uwagę??? Uczysz już zapamiętywania kolejności i ilości poszczególnych elementów. |
Agnieszka Czajkowska
www.fit.pl