fit.pl mobile logo

Ćwiczenia dla snowboarderów – cz. I

Miłośnicy zimowych szaleństw doskonale wiedzą, że jazda na snowboardzie wymaga siły, wytrzymałości i dobrego wyczucia równowagi. Zestaw ćwiczeń dla amatorów śnieżnej deski doskonale przygotuje do białego szaleństwa
Dziś pierwsza partia ćwiczeń, przeznaczona dla dolnych partii ciała każdego snowboardera. Za tydzień kolejna dawka – trening górnych partii.

Poniższe ćwiczenia możesz wykonywać także w domowym zaciszu, jednak będziesz potrzebować kilku sprzętów.
  • równoważnia – jest łatwa do zrobienia. Potrzebna będzie deska snowboardowa (lub zwykła o podobnych rozmiarach) i 2-litrowa butelka wody lub metalowa rurka o podobnej średnicy.
  • hantle – jeśli ich nie masz, możesz wykorzystać plastikowe torby wypakowane konserwami np. z tuńczyka
  • kij od szczotki lub mopa – na pewno znajdziesz go w swoim domu
  • piłka do ćwiczeń
  • step lub kilka bezużytecznych książek
  • program ćwiczeń – notatka w które dni trenujesz, jakie ćwiczenia masz wykonać i ilość powtórzeń

Program Total Body

Przygotuj się do zimowego szaleństwa. Trenuj 2-3 razy w tygodniu. Pomiędzy treningami zrób dzień przerwy. Dzięki temu programowi wzmocnisz swoją siłę i wytrzymałość.

Zasady:
  • 2 serie jednominutowych ćwiczeń
  • 1 minuta przerwy między seriami
  • zanim zaczniesz zrób 10-minutową rozgrzewkę

Ćwiczenia siłowe – dolne partie ciała

1. przysiady – stań w rozkroku z kijem od szczotki za szyją, zegnij nogi w kolanach do 90 stopni i napnij mięśnie, powoli wyprostuj się. Aby utrudnić ćwiczenie po obu końcach kija możesz zamontować ciężarki, ale pamiętaj, że skuteczniej będzie zwiększyć ilość powtórzeń.

the squat1the squat2

2. wykrok – stań prosto, stopy złączone, zrób wykrok do przodu. Staraj się cofniętym kolanem nie dotykać podłogi. Aby utrudnić ćwiczenie możesz przyciskać do piersi np. torbę z zakupami.

lunge1lunge2

3. podnoszenie łydek – stań na palcach na krawędzi podwyższenia, np. kilku książkach. Opuść pięty w dół, a po chwili znów unieś się na palcach. Dla utrudnienia spróbuj przez 30 sekund wykonywać ćwiczenia na jednej nodze, potem zmień ją na drugą.

calf raise1calf raise2

4. przysiad na równoważni – stań w rozkroku na równoważni, delikatnie przykucnij, wyciągnij w bok ręce, patrząc cały czas na wprost i balansując ciałem staraj się ugiąć kolana w kąt 90 stopni, po czym powrócić do pozycji wyjściowej.


bal board 5. rozciąganie czworogłowego – w pozycji stojącej, podciągnij nogę do tyłu i złap się za kostkę. Przykucnij do momentu, gdy poczujesz delikatne napięcie drugiej nogi – utrzymaj pozycję przez 30 sekund, po czym zmień nogę.
quad

6. rozciąganie ścięgien udowych – usiądź na podłodze z rozciągniętymi w literę V nogami. Złap obiema dłońmi za palce prawej stopy, staj się wytrzymać w zgięciu przez 30 sekund, potem zrób to samo z lewą stopą.

hamstring1hamstring2

7. rozciąganie pachwiny – siedząc na podłodze, ułóż nogi w literę V. Nie odrywając się od podłoża wyciągnij ręce przed siebie dotknij ziemi najdalej jak potrafisz. Wytrzymaj w takiej pozycji 20 – 30 sekund.


groin
8. rozciąganie pośladków – w pozycji siedzącej przełóż prawą nogę nad lewym kolanem. Połóż na ziemi prawą rękę i obróć się w tę stronę. Wytrzymaj 30 sekund, po czym analogicznie zrób to samo z drugą stroną.

glutglut2

Dolne partie ciała odpowiadają za wytrzymałość i siłę na stoku. Trenuj solidnie przez ten tydzień, bo w przyszłym skupimy się na górnych partiach ciała. Zanim wyciągniesz snowboard i zapakujesz go do samochodu będziesz już w doskonałej formie, gotowy na białe szaleństwo i szusowanie na stoku.

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl