System dla początkujących snowboardzistów

Francuski naukowiec opracował system mający wspomagać początkujących snowboardzistów w nauce jazdy na snowboardzie i wpływać na obniżenie liczby kontuzji przez nich odniesionych podczas jazdy  
fit.pl
2013-01-16 00:00
Udostępnij
System dla początkujących snowboardzistów
Daniel Spelmezan, inżynier z Université Paris-Sud umieścił specjalne czujniki w desce snowbordowej i kombinezonie. Sensory te poprzez Bluetooth przekazywały do telefonu komórkowego informacje o pozycji ciała i wychyleniu osoby jeżdżącej na desce, a jednocześnie system ten uruchamiał odpowiednie silniczki wibracyjne rozmieszczone w różnych miejscach kombinezonu, m.in na barkach i na bokach uda, które wskazywały badanemu za pomocą odpowiedniej wibracji jaki ruch powinien wykonać. I tak bodźiec w udo sygnalizował potrzebę przesunięcia ciężaru do przodu stopy, a bodźiec np.w udo sygnalizował skręt w lewo lub w prawo.

Okazało się, że system opracowany przez Spelmezana najlepiej sprawdza się przy wykonywaniu prostych ćwiczeń, natomiast przy bardziej złożonych jest znacznie gorzej, ponieważ badanemu trudno było się skupić na sygnałach przekazywanych przez wibrujące silniczki i tym samym wykonywać określone ruchy.

Jak przyznał francuski inżynier, jego system jest najbardziej pomocny w utrwalaniu już wprowadzonych i przećwiczonych umiejętności. I nie powinien być stosowany w przypadku pierwszych lekcji lub gdy trener wprowadza nowe ćwiczenia.

www.fit.pl
 

 
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.