Co pić podczas rowerowej wycieczki?

W ciągu doby z powierzchni naszego organizmu paruje około 600ml wody, a podczas wysiłku fizycznego możemy stracić nawet 1-1,5 litra w ciągu godziny. Jakie napoje wybierać, aby było zdrowo, a najlepiej i smacznie? 
fit.pl
2014-08-25 00:00
Udostępnij
Co pić podczas rowerowej wycieczki?

Lato to niewątpliwie czas wzmożonej aktywności fizycznej. Po pierwsze jest to wynikiem przygotowania naszych sylwetek na siłowni przed letnią premierą na plaży, ale także chęci skorzystania z wyższej temperatury i sprzyjającej na zewnątrz aury. Nikt nie lubi tracić czasu w domu, gdy przez okno zaglądają promienie słońca. Chcąc pooddychać świeżym powietrzem, wychodzimy na spacer, organizujemy piesze wycieczki lub nareszcie wyciągamy z piwnicy ukochany rower.

Odwodnienie przyczynia się do zmniejszenia siły, wytrzymałości, szybkości, a także powoduje upośledzenie funkcji mięśni szkieletowych. Kiedy do organizmu zostanie dostarczona zbyt mała ilość płynów, krew staje się gęsta i lepka, a wtedy serce pracuje ciężej. Woda jest najważniejszym środkiem uzupełniającym straty, sprawdzającym się przy lekkim wysiłku fizycznym. Zaleca się picie ok. 10 szklanek wody dziennie. Spełnia ona w naszym organizmie wiele pozytywnych i niezbędnych funkcji, m.in. reguluje temperaturę naszego ciała, działa detoksująco, usuwając szkodliwe substancje, a także przyspiesza metabolizm. Pamiętajmy jednak, że zawsze istnieją granice. Dopuszczalną ilość wody dla naszego organizmu możemy obliczyć według wzoru: 0,03l x waga ciała w kg = maksymalna dopuszczalna ilość litrów wody. Zbyt duża ilość tego płynu może doprowadzić do wypłukania soli mineralnych z naszego organizmu, w trakcie intensywnego treningu może powodować spadek poziomu cukru we krwi, co skutkuje osłabieniem.

Co pić?

  • Najlepsza jest woda mineralna, której trzeba wypić około trzech litrów dziennie. Jeśli planujesz forsowną wycieczkę, warto do wody wsypać soli kuchennej (0,5 łyżeczki na szklankę wody). W ten prosty sposób dostarczysz organizmowi wyparowane mikroelementy.
  • Soki owocowe. Nie ma lepszych lub gorszych. Trzeba tylko pamiętać, by pić te naturalne, bez konserwantów i cukru. Tylko takie dostarczą organizmowi wapnia, potasu oraz witaminy C i doskonale ugaszą pragnienie. Każdy może przygotować je z pomocą sokowirówki w domu, jednak łatwiejszym i szybszym sposobem jest zakup niesłodzonych i naturalnych soków, np. tych marki Limena Fresh & Cool. Dobrze dobrane soki mają same zalety: są witaminowa bombą, pomagają oczyścić organizm i podnoszą odporność. Po wysiłku na siłowni i długich kilometrach przemierzonych na rowerze, skutecznie uzupełniają braki płynów i składników odżywczych w organizmie.
  • Napoje izotoniczne (Izostar czy Dynamic), zawierają szybkoprzyswajalną glukozę i aminokwasy, sód, magnez, potas, wapń, fosfor i chlor, czyli to, co tracimy podczas wytężonego wysiłku i wydalamy wraz z potem. Składniki te odpowiedzialne są także za dobre samopoczucie, kondycję i orzeźwiają.


Czego unikać?

  • Nie pij tzw. drinków energetyzujących (Power Horse, Red Bull). Zawierają kofeinę szkodliwą dla organizmu, nienaturalnie przyspieszają akcję serca i usuwają tak pożyteczne dla nas mikroelementy jak magnez czy wapń.
  • Odradzamy słodkie napoje orzeźwiające takie jak oranżada, tonic, cola. Zawierają wodę z cukrem, kwas fosforowy, sztuczne aromaty, barwniki i konserwanty. Pozostawiają w ustach słodycz, która sprawia, że jeszcze bardziej chce się pić.
  • Pamiętać należy, by żadnych płynów nie pić łapczywie. Wodę należy uzupełniać stopniowo, wypijając na raz najwyżej pół szklanki napoju. Jeśli wypijesz więcej - uruchomisz w swoim organizmie proces hormonalny odpowiedzialny za gospodarkę wodną. Hormony przekażą do mózgu wiadomość, że do krwi wchłonęło się zbyt dużo wody i każe ją wydalić przez nerki. Wtedy woda nie zdąży dotrzeć w inne "wysuszone" miejsca.


www.dieta.fit.pl

 

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.