Naukowcy z National Institutes of Health potwierdzili, że odpowiednie nawodnienie ma istotny wpływ na zmniejszenie ryzyka chorób serca. W Polsce na tę dolegliwość cierpi nawet około miliona osób. Zachowanie nawyku picia odpowiedniej ilości płynów ma kluczowe znaczenie dla zdrowia, co warto pamiętać zwłaszcza w okresie zbliżającego się Światowego Dnia Wody, obchodzonego rocznie 22 marca.
Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez Waterdrop wskazują, że Polakom najwięcej kłopotów sprawia zapomnienie o picu wody (47,8 proc.). Ponadto, 35 proc. respondentów zgłosiło niechęć do smaku wody, 9,2 proc. brak czasu, a 8 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.
Zgromadzenie Ogólne ONZ ustanowiło Światowy Dzień Wody poprzez rezolucję w 1992 roku. Według wytycznych Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności, kobiety powinny spożywać przynajmniej 2 litry wody dziennie, a mężczyźni nawet 2,5 litra. Wyniki badania Waterdrop pokazują, że aż 93,7 proc. ankietowanych planuje wypijać co najmniej 2 litry dziennie. Jednakże, wcześniejsze badanie pokazało, że osiągnięcie tego celu może być trudne. Tylko 22,2 proc. Polaków pije więcej niż dwie szklanki wody dziennie, podczas gdy aż 8,5 proc. pije mniej niż dwie szklanki w ciągu doby.
Badani Polacy wskazali, że posiadanie zawsze przy sobie butelki (38,6 proc.), zmiana smaku wody (32,8 proc.), oraz aplikacja przypominająca o picu (17,7 proc.) mogą pomóc w zwiększeniu spożycia wody. Natomiast 8,3 proc. respondentów nie ma zdania na ten temat, a 2,7 proc. uważa, że picie wody o określonych godzinach byłoby pomocne. Waterdrop oferuje butelki termiczne wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez cukru i konserwantów, co może być korzystne dla osób chcących dbać o regularne nawadnianie się oraz tych, którzy nie przepadają za smakiem czystej wody.
Waterdrop dąży do bycia liderem w branży napojów, kładąc nacisk na ekologię. Ambasadorem i inwestorem marki jest Novak Djoković, znany tenisista. Firma współpracowała również z Rosie Huntington Whiteley i Conchitą Wurst. Waterdrop promuje świat bez plastiku, oferując butelki wielokrotnego użytku i Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.