fit.pl mobile logo

Wiosenne zmiany w menu

Nadejście upragnionej wiosny jest dobrym momentem na wprowadzanie zmian. Chowamy na dno szaf grube zimowe ubrania. Odświeżamy wiosenną i letnią garderobę. To także dobry czas na wprowadzenie zmian w diecie. Czy koniecznie trzeba przejść na restrykcyjną dietę? A może są lepsze sposoby na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów? 



Przyjrzyj się swojej diecie

Zanim zaczniesz wprowadzać jakiekolwiek zmiany, dokładnie przeanalizuj swój codzienny jadłospis. Zwróć uwagę nawet na drobne grzeszki – baton zjedzony w drodze do domu, drożdżówka na drugie śniadanie czy kawa z dużą ilością tłustego mleka. Często to właśnie tego rodzaju niewinne przekąski są przyczyną dodatkowych centymetrów w pasie.

Nawadniaj się (ze smakiem)

Nawodnienie organizmu jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Nie musimy ograniczać się do picia tylko wody mineralnej. Poziom płynów w organizmie możemy uzupełnić za pomocą różnorodnych napojów, dlatego wybierajmy takie, które najbardziej nam smakują, również te gazowane. Jeśli zależy nam na utrzymaniu prawidłowej wagi, sięgajmy po napoje o obniżonej zawartości kalorycznej. Ugaszą nasze pragnienie i dostarczą przyjemnych doznań smakowych, nie powodując wyrzutów sumienia.

Urozmaicaj swoje menu

Popularne diety mają to do siebie, że są bardzo jednostajne, dlatego często nie dostarczają organizmowi wszystkich cennych składników odżywczych. Jedyną słuszną dietą jest ta, która opiera się na zmianie nawyków żywieniowych na stałe. Podstawą takiego sposobu odżywania powinno być opracowanie codziennego menu w taki sposób, aby posiłki były urozmaicone i dostarczały wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, bez konieczności rezygnacji z jakiejkolwiek grupy pokarmów – mówi dr inż. Joanna Myszkowska – Ryciak.

Dodawaj warzywa do każdego posiłku

Dobrym pomysłem na zdrowe urozmaicenie codziennego jadłospisu będzie dodanie dowolnego warzywa do każdego posiłku. Warzywa zawierają błonnik, niezwykle istotny w diecie osób, które chcą zredukować swoją wagę. Spożywanie produktów bogatych w błonnik sprzyja redukcji masy ciała i daje długie poposiłkowe uczucie sytości. Co jeszcze jest źródłem tego cennego składnika odżywczego? Przede wszystkim pieczywo pełnoziarniste, rośliny strączkowe, razowy makaron i brązowy ryż.

Pozwól sobie na drobne przyjemności

Zastępowanie słodyczami czy niezdrowymi przekąskami pełnowartościowych posiłków w krótkim czasie pogorszy stan naszego zdrowia i przyczyni się do przybrania na wadze. Nie myślmy jednak, że dbałość o utrzymanie prawidłowych nawyków żywieniowych musi oznaczać nagłą konieczność rezygnacji ze wszystkich produktów, które do tej pory najbardziej nam smakowały. To naturalne, że od czasu do czasu nasz organizm domaga się zaspokojenia potrzeby słodkiego smaku. Co wtedy zrobić? Dr inż. Joanna Myszkowska – Ryciak podpowiada: W takiej sytuacji warto zjeść kilka kostek gorzkiej czekolady, która dostarczy nam przy okazji sporą dawkę magnezu. Możemy też, bez wyrzutów sumienia, sięgnąć po takie słodkie produkty, w których cukier zastąpiono słodzikiem. Nasz apetyt na słodki pokarm zostanie zaspokojony, a organizmowi nie dostarczymy kalorii. Bezpieczeństwo stosowania niskokalorycznych substancji słodzących zostało potwierdzone przez Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością i Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

Korzystaj z wiosennej pogody

Jeśli już pozwolisz sobie na drobną przyjemność, Twój organizm będzie miał na tyle dużo energii, że nawet nie odczujesz zmęczenia długim wiosennym spacerem czy wycieczką rowerową. Wiosna to naprawdę dobry moment na znalezienie idealnego sposobu na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Zgodnie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia, niezbędnym minimum dla profilaktyki chorób i zachowania zdrowia jest 2,5 godziny aktywności fizycznej w ciągu tygodnia w przypadku osób dorosłych i godzina dziennie u młodzieży.

www.dieta.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl