fit.pl mobile logo

Aby przeciwdziałać złemu dotykowi..

Ruszyła druga edycja kampanii „Zły dotyk”. Inicjatywa skierowana jest przeciwko wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. Okazuje się, że statystyki są zatrważające - problem ten dotyczy aż 25 % dziewczynek i 8 % chłopców
20090121113605 sadgirlAkcję zainaugurowała konferencja prasowa, podczas której organizatorzy zaprezentowali wyniki badań wiktymizacji dzieci i młodzieży w Polsce, m.in. wykorzystywania seksualnego. Jednocześnie ruszył portal www.zlydotyk.pl, na którym można znaleźć wiele informacji o problemie.

Tegoroczna kampania „Zły dotyk” jest kontynuacją poprzedniej edycji poświęconej problemowi wykorzystywania seksualnego dzieci. Pomimo wzrostu poziomu społecznej świadomości istnienia problemu, praktyka pomocy dzieciom pokazuje, że jest on nadal powszechny. Akcja pod hasłem „Dzieci skrzywdzone przez zły dotyk chcą stać się niewidoczne” jest skierowana głównie do rodziców i profesjonalistów (nauczycieli, pedagogów, psychologów), a jej celem jest edukacja w zakresie możliwości ochrony najmłodszych i pomocy dzieciom, które doświadczyły
wykorzystywania.

Organizatorzy kampanii postulują także o jak najszybszą ratyfikację przez polski parlament Konwencji Rady Europy o ochronie dzieci przed seksualnym wykorzystywaniem i niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, przyjętej przez Komitet Ministrów w dniu 12 lipca 2007 r., a podpisanej przez Rzeczpospolitą Polską w dniu 25 października 2007 r.

Ważnym elementem kampanii „Zły dotyk” (II edycja) będą lokalne aktywności
prowadzone przez instytucje i organizacje, które przyłączą się do kampanii. Do końca 2010 roku kilkuset partnerów z całej Polski zrealizuje działania skierowane do profesjonalistów i rodziców.

– O tym problemie powinniśmy mówić nie w momencie, gdy dochodzi do tragedii, ale o wiele wcześniej – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. – Musimy uczyć dzieci, jak unikać zagrożenia, ale też sami edukować się, jak rozpoznać, że dziecko jest krzywdzone i co należy wtedy robić. Ofiarom wykorzystywania seksualnego potrzebna jest szybka, profesjonalna pomoc, by zminimalizować uraz, który i tak często pozostaje u nich do końca życia.

Jak poważny jest to problem, podkreśla też Jolanta Zmarzlik, terapeuta z Fundacji Dzieci Niczyje: – Według różnych szacunków to zjawisko dotyczy co siódmego dziecka! Dziecko wykorzystywane seksualnie przeżywa osobisty dramat. Bez profesjonalnej pomocy wzrasta ono w poczuciu winy, niskiej samooceny i braku zaufania do dorosłych.

Podczas konferencji prasowej zostały zaprezentowane zostaną m.in. wyniki przeprowadzonego przez FDN badania „Wiktymizacja dzieci i młodzieży w Polsce”.

Zdaniem dr Moniki Sajkowskiej, autorki badań i dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje – Badanie pokazuje, że problem przemocy wobec dzieci jest nadal powszechny. Młodzież doświadcza różnych jej przejawów ze strony najbliższych osób, rodziny i znajomych, jak również nauczycieli. Co ważne, znaczna część respondentów pesymistycznie ocenia możliwość otrzymania pomocy w przypadku doznania przemocy. Co trzeci nastolatek jest przekonany, że nie znalazłby wsparcia, gdyby został zmuszony do kontaktów seksualnych przez osobę dorosłą.

Fundacja Dzieci Niczyje uruchomiła również specjalny portal poświęcony problemowi wykorzystywania seksualnego. Zarówno rodzice, jak i profesjonaliści znajdą na nim informacje – również w formie e-learningu – jak diagnozować problem, jak mu zapobiegać i jak wspierać dziecko, które doświadczyło przemocy seksualnej. Strona zawiera także zakładkę skierowaną tylko do najmłodszych, na której umieszczone są m.in. porady, gdzie szukać pomocy.

Kampania medialna potrwa do 13 czerwca. Działania edukacyjne podejmowane w ramach przedsięwzięcia będą realizowane do końca 2010 roku.


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl