"Uczniowie i rodzice, którym zależy na lepszych osiągnięciach powinni wziąć pod uwagę fakt, że aktywność fizyczna pomaga w nauce" - mówi dr William McCarthy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles.
Z badań przeprowadzonych przez naukowców wynika, że wśród prawie 2 tys. uczniów ci, którzy byli najbardziej wysportowani, radzili sobie najlepiej podczas testów z matematyki, czytania i języków. Zależność ta nie uległa znacznym zmianom po wzięciu przez badaczy pod uwagę takich czynników jak wiek, status społeczno-ekonomiczny czy przynależność do grupy etnicznej.
Prawie 32 proc. uczniów miało problemy z nadwagą, a około 28 proc. badanych stanowili uczniowie otyli. Ta grupa osiągała podczas testów wyraźnie gorsze wyniki niż ich wysportowani i szczuplejsi koledzy.
Gdy badacze sprawdzili, jak uczniowie radzą sobie na bieżni, okazało się, że sprawność aerobowa prawie 65 proc. z nich była poniżej przeciętnej.
Związek aktywności fizycznej z łatwością przyswajania wiedzy został już potwierdzony i wykazany w badaniach naukowych.