Jest wiele kompetencji, które powinien posiadać właściciel siłowni. Przede wszystkim powinien mieć umiejętności biznesowe oraz znać rynek, na którym chce świadczyć usługi.
W skład tej dość szerokiej grupy wchodzi przede wszystkim znajomość mechanizmów funkcjonowania firmy - podstawy prawa, księgowości, tworzenia struktury organizacji.
Od właściciela oczekuje się przede wszystkim podejmowania decyzji i wzięcia za nie odpowiedzialności. Bazą do podejmowania decyzji jest przede wszystkim świadomość, co chce się osiągnąć. W tym celu należy wyznaczyć cele i opracować sposoby ich realizacji najlepiej biorąc pod uwagę krótko-, średnio- i długookresowy horyzont czasowy. Przy podejmowaniu decyzji ważne jest posiadanie także kompetencji miękkich np. komunikacyjnych, sprzedażowych, negocjacyjnych.
Drugą grupą kompetencji, ale równie ważną, jest znajomość branży fitness i jej specyfiki. Jeśli znamy elementy składające się na wyposażenie siłowni premium to pierwszy krok mamy za sobą. Jeżeli jednak naprawdę chcesz prowadzić siłownię, musisz znać wszystkie najważniejsze elementy tego rynku. Są to głównie:
Branżę można także poznać przede wszystkim na eventach branży fitness np. targach czy konferencjach. Jest to doskonała okazja na pozyskanie partnerów biznesowych i kontrahentów, a także wymianę doświadczeń z innymi specjalistami.
Biznesplan pomaga przede wszystkim ułożyć w głowie cele, zakres i plan inwestycji z uwzględnieniem ryzyka i harmonogramem działań. Jego rzetelne opracowanie pomoże zrozumieć ideę biznesu, jego możliwości i potrzeby. Można też poszukać informacji o dofinansowaniu na sprzęt do siłowni – część maszyn można wtedy nabyć w ramach dotacji (część pomocnych informacji można np. przeczytać na stronie Sportsart https://sportsartfitness.pl/aktualnosci/czy-mozna-pozyskac-dofinansowanie-na-wyposazenie-silowni/ ).
Ten punkt jest niezmiernie ważny. Należy na niego spojrzeć wielowymiarowo, gdyż może się jednocześnie odnosić do:
W każdej z powyższych grup należy postawić na najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. Np. sam wybór sprzętu fitness, parametry i wymiary maszyn kardio mogą przysporzyć nam wielu problemów. Dobrze więc, abyśmy otoczyli się osobami, które znają się na sprzęcie do siłowni czy np. obsłudze maszyn siłowych i będą potrafili nam doradzić. Wyposażenie siłowni to jedno a obsługa księgowości, obsługa klientów to już zupełnie inne obszary kompetencji. Warto, abyśmy zawsze mogli polegać na specjalistach w danych dziedzinach.
Budżet przy otwieraniu siłowni jest ograniczony, dlatego już na początkowym etapie tworzenia biznesplanu ten punkt powinien zostać pokazany jak najbardziej szczegółowo. Po drodze pojawi się dużo pokus innego spożytkowania pieniędzy, a także niespodziewanych wydatków. Jednak jest kilka rzeczy, na których nie należy oszczędzać przy otwieraniu siłowni. Jest to przede wszystkim wysokiej jakości sprzęt fitness.
Planowanie jest bardzo ważnym etapem przygotowania do otwarcia siłowni, jednak gdy wszystko jest gotowe i przemyślane należy przejść do realizacji celów. Przystąpienie do pracy jest najbardziej dynamicznym elementem całego procesu, który pokaże niedociągnięcia nawet w najlepszym planie. Nie należy się ich jednak obawiać, tylko skupić się na racjonalnym rozwiązywaniu problemów i wyciąganie wniosków tak, aby więcej nie popełnić tych samych błędów.
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.