Wartość rynku rowerów elektrycznych. Nawet 2 mld zł po 2025 roku

Zgodnie z unijną strategią transportu rowerowego, liczba rowerów elektrycznych w Unii Europejskiej z 6,5 mln sztuk w 2015 roku, wzrośnie do 60 mln w 2030. Szacuje się, że w Polsce ich udział w rynku będzie w ciągu dwóch, trzech lat dynamicznie rósł i wyniesie około 30%. Na rodzimym rynku, wartym 5,5 mld zł rocznie, jest to kwota rzędu nawet 2 mld zł. Już w 2020 roku Polska została drugim w Europie producentem elektryków. Wyprodukowano wówczas 48 tys. sztuk, wyprzedzając Portugalię (40 tys.) i Włochy (41 tys.). Pierwsze miejsce zajęły natomiast Niemcy z liczbą 250 tys. wyprodukowanych jednośladów.
2023-04-25 00:00
Udostępnij
Wartość rynku rowerów elektrycznych. Nawet 2 mld zł po 2025 roku

Przyjazna rowerzystom infrastruktura miejska stale się rozwija – wzrasta tym samym potencjał tego środka transportu. Według analiz przeprowadzonych w 2021 roku, największą siecią ścieżek rowerowych wciąż może szczycić się Warszawa. Stolicę wyprzedza jednak Wrocław pod względem długości ścieżek w przeliczeniu na jednego mieszkańca oraz Rzeszów i Białystok pod względem ich zagęszczenia. Pod względem gęstości dróg dla rowerów wszystkie pozostałe miasta i miasteczka w Polsce bije na głowę Nowa Sól z woj. lubuskiego – ich gęstość to aż 34,5 km na każde 10 km kw. powierzchni miasta i 20 km na 10 tys. mieszkańców. Już na koniec 2020 roku sieć ścieżek rowerowych w kraju liczyła 17,3 tys. km – wynika z danych GUS. W ciągu pandemicznego roku 2021 przybyło ich 1,7 tys. km, czyli aż 11% rdr. W województwie mazowieckim jest blisko 2 566 km dróg rowerowych, w wielkopolskim 2 163 km, a pomorskim 1 480 km. Nie jest to jeszcze standard europejski, ponieważ w samych tylko Helsinkach było ponad 1 300 km ścieżek rowerowych w 2021 roku.

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe w 2022 roku ustaliło w badaniu „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe”, że 38% pytanych rozważa zakup roweru elektrycznego dla siebie lub członka rodziny w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy. Ponad 60% zadeklarowało, że rower elektryczny ułatwiłby im codzienne dojazdy do pracy czy na zakupy. Także wzrost cen paliw wywołuje chęć skorzystania z roweru elektrycznego u co drugiego badanego. Raport wskazuje także inne, istotne czynniki wpływające na chęć zakupu „elektryka” – obniżenie wysokości domowych wydatków na transport (60%) czy niższy koszt zakupu i eksploatacji w porównaniu do samochodu (70%). Za zakupem przemawiają także inne wskaźniki – przeciętny użytkownik przy wykorzystaniu roweru elektrycznego jest w stanie poruszać się średnio o 5-10 km/h szybciej i przejechać o 30-50% więcej. Badania wskazują również, że korzystanie z e-roweru nie zmniejsza korzyści zdrowotnych i efektu kardio, a pomaga chronić układ stawowy rowerzysty.

Wskaźniki ekonomiczne i trendy wprost wskazują, że branża rowerowa jest „skazana na sukces”. Dla Rometu, jako największego polskiego producenta, ważne jest to, aby zaspokoić szybko rosnący na polskim rynku popyt na rowery elektryczne. Jesteśmy przygotowani na większą popularność e-bike`ów. Konsekwentnie pracujemy nad rozwojem tego segmentu, ich technologii oraz konstrukcji, stąd tak szeroka oferta. W naszej kolekcji rowerów elektrycznych posiadamy modele w zasadzie we wszystkich kategoriach: od E-MTB, E-Trekking i E-Cross, po miejskie E-City. Aktualnie pracujemy nad nowymi propozycjami e-bike`ów na kolejne sezony 2024/2025. Mimo że rowery elektryczne są droższe w zakupie niż zwykłe, zainteresowanie nimi stale rośnie. Już w ubiegłym sezonie ich udział w całej produkcji spółki Romet wyniósł ok. 20%. – komentuje Grzegorz Grzyb, CEO Romet.

Znaczna część konsumentów jest zgodna, że zakup rowerów elektrycznych powinien być objęty programem dopłat, tak jak w przypadku samochodów elektrycznych oraz preferencyjną stawką VAT. Prawie 2/3 pytanych przez PSR deklaruje zakup e-bike`a, gdyby jego cena spadła dzięki dofinansowaniu. Decyzje zakupowe w segmencie elektryków w Polsce nie mają jeszcze charakteru spontanicznego z uwagi na ich relatywnie wyższą cenę. Dla przeciętnego Europejczyka wydatek rzędu 1000 euro nie jest już postrzegany jako zakup dobra luksusowego, tak jak na rodzimym rynku. Warto jednak zaznaczyć, że trend spadku cen w kategorii E będzie utrzymywać się z uwagi na postęp technologiczny oraz coraz większe wysycenie rynku. Rynek e-rowerów w Europie osiągnął wartość około 18,5 mld EUR w 2022 roku. Oczekuje się dalszego wzrostu rynku o CAGR na poziomie 18,1% w prognozowanym okresie 2023-2028, aby osiągnąć wartość prawie 53,79 mld EUR do 2028 roku.

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.